thai airways erfarenheter

 
Nu blir det allt mer resande med Thai Airways framöver. Enligt SVT Nyheter kommer Norwegian att sluta flyga från Sverige till både USA och Thailand från och med 29 mars nästa år. Tur att man har Kastrup i närheten så att valfriheten finns kvar.
Och nu kom en kompletterande rättelse: Det gäller även flygen från Köpenhamn, man behåller endast Oslo och London. Skyller på att Skandinavien inyte är tillräckligt stort för så många avreseorter. :(
 
Nu blir det allt mer resande med Thai Airways framöver. Enligt SVT Nyheter kommer Norwegian att sluta flyga från Sverige till både USA och Thailand från och med 29 mars nästa år. Tur att man har Kastrup i närheten så att valfriheten finns kvar.

Hej

Ja det går knackigt för Norwegian, men det finns ju gott om andra flygbolag, själva ska vi åka Göteborg-Zurich, Zurich-Bangkok med Swissair ned i år och Lufthansa hem till ett bra pris, känner till båda flygbolagen väl och har varit på jobb där, båda länderna har flygbolag och verkstäder med kunnig personal som borgar för en hög kvalitet.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Ja det går knackigt för Norwegian, men det finns ju gott om andra flygbolag, själva ska vi åka Göteborg-Zurich, Zurich-Bangkok med Swissair ned i år och Lufthansa hem till ett bra pris, känner till båda flygbolagen väl och har varit på jobb där, båda länderna har flygbolag och verkstäder med kunnig personal som borgar för en hög kvalitet.

Mvh isan lover
Kanske mer beror på minskat resande av skandinaver till Thailand?
Thaiairways hade ju med dragit in någon rutt och SAS har ju lagt ner till Bangkok helt.
Får nog räkna med ett byte i framtiden.
 
Nu blir det allt mer resande med Thai Airways framöver. Enligt SVT Nyheter kommer Norwegian att sluta flyga från Sverige till både USA och Thailand från och med 29 mars nästa år. Tur att man har Kastrup i närheten så att valfriheten finns kvar.
Norwegian har bara flugit en gång per vecka från Stockholm så någon stor konkurrent har det inte varit.
 
Norwegian har bara flugit en gång per vecka från Stockholm så någon stor konkurrent har det inte varit.
Norwegian har väl flugit 3 från stockholm, 2 från Oslo, 2 från Köpenhamn?
Sen har jag för mig dom fick in ett flyg till utöka flygningarna från stockholm?
Eller va det minskat i slutet?
 
Norwegian har väl flugit 3 från stockholm, 2 från Oslo, 2 från Köpenhamn?
Sen har jag för mig dom fick in ett flyg till utöka flygningarna från stockholm?
Eller va det minskat i slutet?
Hur som helst är det bra med konkurrens. Risken är väl att priserna kommer att höjas av resterande bolag även om baggarna bara hade en relativt liten del av flygningarna till Bangkok. Men glöm inte att det äver gäller flygningar till USA, dom rutterna påverkas nog mer.
 
Norwegian har väl flugit 3 från stockholm, 2 från Oslo, 2 från Köpenhamn?
Sen har jag för mig dom fick in ett flyg till utöka flygningarna från stockholm?
Eller va det minskat i slutet?
Perioden april-oktober bara söndag från Stockholm med returen på måndag.
Så var det både -18 och -19.
 
Hur som helst är det bra med konkurrens. Risken är väl att priserna kommer att höjas av resterande bolag även om baggarna bara hade en relativt liten del av flygningarna till Bangkok. Men glöm inte att det äver gäller flygningar till USA, dom rutterna påverkas nog mer.
Jo bara reagera på bara 1 flygning i veckan.
Hade för mig det var prat om för par år sen att ett flyg till skulle införas från Stockholm och Oslo/Köpenhamn skulle dela på det flyget som delades på 3 innan, men kanske inget blev med det?
 
Kanske mer beror på minskat resande av skandinaver till Thailand?
Thaiairways hade ju med dragit in någon rutt och SAS har ju lagt ner till Bangkok helt.
Får nog räkna med ett byte i framtiden.

Hej

Så kan det också vara, resandet har ju uppenbarligen minskat men samtidigt kan man inte låta bli att koppla en neddragning till den dåliga ekonomin, det ligger ju trots allt nära tillhands, men självklart är det dom minst lönsamma flighterna som drabbas först.

Mvh isan lover
 
Hur som helst är det bra med konkurrens. Risken är väl att priserna kommer att höjas av resterande bolag även om baggarna bara hade en relativt liten del av flygningarna till Bangkok. Men glöm inte att det äver gäller flygningar till USA, dom rutterna påverkas nog mer.

Högre priser kan vi nog räkna med. Skandinavien har varit väldigt prispressat och många fråm europa har åkt vägen norrut först för att de varit billigare.

Så räkna med en prisuppgång 500-1000kr skulle inte förvåna mig.

Vi har varit bortskämda i några år med väldigt förmånliga priser.
 
Högre priser kan vi nog räkna med. Skandinavien har varit väldigt prispressat och många fråm europa har åkt vägen norrut först för att de varit billigare.

Så räkna med en prisuppgång 500-1000kr skulle inte förvåna mig.

Vi har varit bortskämda i några år med väldigt förmånliga priser.
Tror man får räkna högre priser än så, bokar man t&r från Bangkok-Sverige är det väl nästan 2000kr dyrare än Sverige-Bangkok t&r?
Dom pressar väl priserna för att få skandinaver flyga trots den dåliga valutan.
Men nu börjar vi se problemen med dålig valuta på internationella kostnader.
 
Tror man får räkna högre priser än så, bokar man t&r från Bangkok-Sverige är det väl nästan 2000kr dyrare än Sverige-Bangkok t&r?
Dom pressar väl priserna för att få skandinaver flyga trots den dåliga valutan.
Men nu börjar vi se problemen med dålig valuta på internationella kostnader.

Jo lär bli mycket dyrare och bara thai som flyger direkt. Deras usla plan och service vill man vara utan.
 
Har själv börjat grunna på nästa sverigesemester med familjen till sommaren. Visst finns det bättre bolag men med två kids på 4/8 år så är det svårslaget med direktflyg och deras tider. Blir det bara Sverige så blir det nog dom.

/ SatanG
Jo lite som pest eller kolera. Gillar också direktflyg även vi har barn men gillar för mig med. Förstår inte varför man vill ha mellanlandning, dricka mer?
 
Tror man får räkna högre priser än så, bokar man t&r från Bangkok-Sverige är det väl nästan 2000kr dyrare än Sverige-Bangkok t&r?
Dom pressar väl priserna för att få skandinaver flyga trots den dåliga valutan.
Men nu börjar vi se problemen med dålig valuta på internationella kostnader.

Nja. Jämförelsen med omvänd resväg är inte relevant. Utan relevant är priserna nere i europa eller mellanöstern som kommer vara alternativet. De är inte så mycket dyrare idag, men såklart, även de har konkurrerat mot de skandinaviska priserna.

Drömpriserna som en del fått till förr kan vi glömma. Jag har resonerat att normalpriset ToR är 5500-6000. Billigare än så är "unikt" och dyrare än så är dyrt alternativt säsongsbetonat. Jag tror vi skall vänja oss vid 6-7000 som det nya normala.

Fortfarande väldigt prisvärt. Qatars satsning på norden med riktigt bra priser var nog spiken i kistan. Det har ju varit en uppebar överkapacitet på resor Norden-BKK. Åkt med många halvfulla plan...
 
Jo lite som pest eller kolera. Gillar också direktflyg även vi har barn men gillar för mig med. Förstår inte varför man vill ha mellanlandning, dricka mer?
Kan vara en kostnadsfråga, flög med finnair sist, 50 min mellanlandning, samma terminal, ingen tid att dricka mer.
Sen bor inte alla Svenskar så att Arlanda är den bästa utgångspunkten.
 
Nja. Jämförelsen med omvänd resväg är inte relevant. Utan relevant är priserna nere i europa eller mellanöstern som kommer vara alternativet. De är inte så mycket dyrare idag, men såklart, även de har konkurrerat mot de skandinaviska priserna.

Drömpriserna som en del fått till förr kan vi glömma. Jag har resonerat att normalpriset ToR är 5500-6000. Billigare än så är "unikt" och dyrare än så är dyrt alternativt säsongsbetonat. Jag tror vi skall vänja oss vid 6-7000 som det nya normala.

Fortfarande väldigt prisvärt. Qatars satsning på norden med riktigt bra priser var nog spiken i kistan. Det har ju varit en uppebar överkapacitet på resor Norden-BKK. Åkt med många halvfulla plan...
Är väl relevant i hög grad om bolagen håller ner priset för att skandinaver skall flyga.
Det kommer till en punkt då man måste höja priset.
Om kronan förlorat 30% i värde meñ flygpriserna är detsamma i sek som för 3 år sen, kostar lika mycket med personal och bränsle i dollar.
Jag som reser mycket från olika platser i Europa och även t&r från Thailand ser ju prisskillnaden.
Men skulle bolagen höja priset i sek = kronfallet hade det för Svenskar blivit en chockhöjning.
Jag kan inte boka en biljett t&r Bangkok-Sverige i sek på bolagen pga det.
 
Kan vara en kostnadsfråga, flög med finnair sist, 50 min mellanlandning, samma terminal, ingen tid att dricka mer.
Sen bor inte alla Svenskar så att Arlanda är den bästa utgångspunkten.

Finnair kör väl fortfarande dagflygningar från Bkk, det går bort för mig.
Runt midnatt är det ultimata för mig, då är det lätt att få kidsen att slockna, ner med lite käk o sedan tryna in.

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp