thai airways erfarenheter

Men dom Norska är 1000 gånger bättre än om man som @Berralund skrev om Engelsk terminal eller jag om UK FPSO.
Ordet underhåll existerar inte där.
Det byggs och förfaller inget imellan.
Stor stor skillnad på det du ser i Norge som sköts rätt bra.
Exakt, UK är väl inte känt för att tänka futuristiskt. Kör på så länge skiten håller är deras filosofi, och sen har dom mage att klaga på oss. :eek:

Men dom Norska är 1000 gånger bättre än om man som @Berralund skrev om Engelsk terminal eller jag om UK FPSO.
Ordet underhåll existerar inte där.
Det byggs och förfaller inget imellan.
Stor stor skillnad på det du ser i Norge som sköts rätt bra.

Jodå, i Norge är man nog en av de bästa i klassen, men även dom har en del problem...som dom helst inte vill ska synas.

De resorna hade riktiga flightnummer och gav flygpoäng också... som ett sjöflygplan som aldrig lyfter... :D
Med tanke på flygpoäng.
Har väl en jäkla massa på KLM, glömde av mitt lösenord och slog in dom vanligaste jag använde.
3 gånger spärrat och finns ingen support överhuvudtaget att få som i vanliga fall om man glömt lösen.
Med alla andra bolag lätt fixat, KLM omöjligt.
Snackade med dom som ordnar våra resor idag, var nåt problem med att skicka flygresan pga, gick inte genom mailen.
Sa till dom att skit samma, jag behöver inget letter of guaratee nu.
Nej men vissa bolag är jobbiga som KLM.
Då börja vi snacka KLM i telefon var inga vackra ord från vare sig från mig eller ATPI.
Värsta sämsta bolaget att ha och göra med nu, hade ni frågat mig för 6 år sen så nej men idag, alla flying blue bolag suger, KLM, BA, AF.

Med tanke på flygpoäng.
Har väl en jäkla massa på KLM, glömde av mitt lösenord och slog in dom vanligaste jag använde.
3 gånger spärrat och finns ingen support överhuvudtaget att få som i vanliga fall om man glömt lösen.
Snackade med dom som ordnar våra resor idag, var nåt problem med att skicka flygresan pga, gick inte genom mailen.
Då börja vi snacka KLM i telefon var inga vackra ord från vare sig från mig eller ATPI.
Värsta sämsta bolaget att ha och göra med nu, hade ni frågat mig för 6 år sen så nej men idag, alla flying blue bolag suger, KLM, BA, AF.
BA tillhör One World! :nerd_transparent:

Med tanke på flygpoäng.
Jo du!

20 år sen ungefär och jag hadde poäng för en 4 eller 6 fria resor mellan Sverige och Bangkok, just book online.

Fanns aldrig några sätten när man skulle boka. TRY YOUR LUCK AND CLICK HERE
Nu fanns det sätte men 6 biljetter blev nu en och en halv. Jag vart förbannad och har aldrig satt min fot i KLM sen dess. Var aldrig med i någon miles club efter det.

En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

Jo du!

20 år sen ungefär och jag hadde poäng för en 4 eller 6 fria resor mellan Sverige och Bangkok, just book online.

Fanns aldrig några sätten när man skulle boka. TRY YOUR LUCK AND CLICK HERE
Nu fanns det sätte men 6 biljetter blev nu en och en halv. Jag vart förbannad och har aldrig satt min fot i KLM sen dess. Var aldrig med i någon miles club efter det.

En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

SBT!

Jag har bokat massor av resor med Thai bara iår för poöng.

Det stämmer att Thai drog in alla awards en stund när de gjorde om sitt lojalitetsprogram, men de började släppa platser igen efter några månader.

Gjorde en snabb sökning nu på ARN-BKK närmsta månaden, finns lediga awardplatser i business varje dag förutom 5:e och 6:e september.... den 6:e finns det bara economy...

20190810_081454.jpg

SBT!

Det stämmer att Thai drog in alla awards en stund när de gjorde om sitt lojalitetsprogram, men de började släppa platser igen efter några månader.

Gjorde en snabb sökning nu på ARN-BKK närmsta månaden, finns lediga awardplatser i business varje dag förutom 5:e och 6:e september.... den 6:e finns det bara economy...

20190810_081454.jpg
Nu förstår jag varför det går åt helv*e för Thai Air det är dina awards @Samet.

Jag använder mina på hotell det dummaste man kan göra..

Men jag är åxå inte lika klyftig som du.

Nu förstår jag varför det går åt helv*e för Thai Air det är dina awards @Samet.

Jag använder mina på hotell det dummaste man kan göra..

Men jag är åxå inte lika klyftig som du.

Jag kan hjälpa dig att använda dem klokare!
Det tar vi någon dag i Bkk över en bit mat...

Samets poängskola för farbröder som felanvänder poängen.... ;) ;) ;)

Vad mycket man kan lära sig på forum... det var @andrejsdenruskige som lärde mig grunderna och nu skall jag få föra dem vidare...

Jag flyger med olika bolag hela tiden så hinner aldrig få ihop nåt direkt med poäng.
Denna gången blir det turkarna till Malaga.

SBT!

20190810_081454.jpg
SBT! Vad betyder det?

Jag flyger med olika bolag hela tiden så hinner aldrig få ihop nåt direkt med poäng.
Denna gången blir det turkarna till Malaga.

Resonerar man så, ja, då blir det garanterat inget.

Poängen är oftast giltiga i 5år.
Du bor en del på hotell och flyger några gånger per år asian-europa.
Därtill så handlar du med kort i Thailand.

Du har alla chanser i världen att få ihop en bra hög med poäng och flyga gratis även du!

Hade du samlat... samt optimerat lite... ja... då hade du haft gott om poäng nu

Resonerar man så, ja, då blir det garanterat inget.

Poängen är oftast giltiga i 5år.
Du bor en del på hotell och flyger några gånger per år asian-europa.
Därtill så handlar du med kort i Thailand.

Du har alla chanser i världen att få ihop en bra hög med poöng och flyga gratis även du!

Hade du samlat... samt optimerat lite... ja... då hade du haft gott om poäng nu
Jag tar alla poäng jag kan få, men jag kan inte bestämma vilka jag flyger med det bestäms av kapten, billigaste flygresa som gäller.
Jag har ett flying blue, ett star alliance, Ett Emirates samt Etihad medlemskort, så jag har täckt upp så jag får poäng, men tyvvär inte tillräckligt på ett kort utan blir lite på varje.
Nu skall jag få ett Air Asia master card med så kanske kan få lite poäng på det.

SB
Skit Bakom Tangenterna... o_O :rolleyes: ;)

Även känt som felkod 80... felet sitter 80cm bakom skärmen
SBT!

Tur at vi har blivit ärade med en sådan flygexpert som du på forumet. Och som dessutom kan svänga dig med roliga förkortningar.

Ja, man kanske skulle ta en sådan där HUR MAN ANVÄNDER SINA MILES kurs.

F#n, e du på riktigt, tror du verkligen att du behöver lära nån att använda sina poäng? Hur gammal e du?

Alltid någon byfåne på forumet som tror dom vet bäst

EDIT
Stavfel för att förhindra att riskera att någon får hjörtklappning

Liknande trådar

Tillbaka
Topp