thai airways erfarenheter

Får inget förnyat Svenskt körkort som utskriven längre.
Pass får man fortsatt på ambassaden.
Det var vad jag trodde jag med , men bara att köra helt lagligt med Thai KK i Sverige under tillex besök hos släktingar mm, egentligen ganska logiskt , vad skall du med ett svensk kk till som utskriven ur landet ..

Det var vad jag trodde jag med , men bara att köra helt lagligt med Thai KK i Sverige under tillex besök hos släktingar mm, egentligen ganska logiskt , vad skall du med ett svensk kk till som utskriven ur landet ..
Jo men han frågade om man inte kan hämta ut det på ambassaden längre och det kan han ju inte eftersom han inget får.

Får inget förnyat Svenskt körkort som utskriven längre.
Pass får man fortsatt på ambassaden.

Ah! Svorsk!

Normalt sett reagerar jag inte på svorsk, så jag blev lite lätt överraskad med att upptäcka det.

”Fortsatt” heter det på norska. Fortfarande på svenska.
Själv är jag totalskadad av svorskan och har svårt att hitta orden rätt ofta.
Det går faktiskt bättre när jag skriver....då man inte ser mina tankepauser som måste till för att något begripligt ska komma ur mig.

Jo nu inför sommaren var det rätt kört att få en tid.
Kötider verkar bero helt på polisens nya kösystem. Vet min son fick köa en och halv månad på en polisstation som normalt har en mycket låg beläggning. brukade vara rätt tomt till passluckan före kösystemet. Men passet dök upp färdigtillverkad efter kl 14 dagen efter på polisstationen.
Polisen såg chansen att avsluta ett antal servicetjänster med orimliga köer som resultat.

Jag känner inte igen er beskrivning om köer så därför gick hag in nu och tittade på tider i Värnamo för pass, det finns gott om tider här.

E2FD3F21-C750-44F3-9972-901D4B298C13.png

Jag känner inte igen er beskrivning om köer så därför gick hag in nu och tittade på tider i Värnamo för pass, det finns gott om tider här.

E2FD3F21-C750-44F3-9972-901D4B298C13.png
Min inlaga är baserad på förra sommaren i Borlänge. Residensstaden Falun har ingen passpolis, nedlagd. Dock kan man hämta färdiga pass i residensstaden.
Hur köer ser ut det här året vet jag inte.

Ok :rolleyes: Ett annat bolag kanske, inte lätt att hålla isär i så fall
AirChina.png

18:20 - 18:05+1
ARN - BKK, Air China

17t 45m
1 stopp, PEK
AirChina.png

01:15 - 16:30
BKK - ARN, Air China

21t 15m
1 stopp, PEK

4 012 kr
9 erbjudanden
Visa erbjudande

Vi flög Air China CPH-BKK för ett par år sedan, helt ok för mej men de var extremt petiga med vikten så sambon vägrar att åka med dem igen........

Det är bara plastbiten som inte går att förnya, behörigheterna har man ändå så blir man stoppad så ska det gå att lösa med en giltig legitimation.

Jag är trött på Sverige och alla jobbar ju så tiden mellan 08-17 brukar vara urtrist.
Nä försökt få lust till att ta med familjen till Sverige i några år nu men nä det går inte jag avskyr att hänga där.
Blir alltid nästa sommar, enda jag saknar ifrån Sverige är stt kunna gå till gatuköket och köpa en halv special annars finns det ingenting jag kan komma på.
Fast jag skulle kunna tänka mig att ta med familjen på en flygtur hit ner, det var en fin bilsträcka längs kusten Malaga-Gibraltar, förstår att många flyttar till Costa del sol, och största fördelen mot Thailand det var så rent och fint och varje hus var inte prytt med reklamskyltar.
Hade jag blivit utslängd från Thailand hade jag nog hamnat häromkring.
Hade funderingar på solkusten för några år sen och gick med lite forum och läste allt jag hittade om att bo där, ju mer jag läste desto mer insåg jag att det inte va nåt å ha. Till å börja med är det ju kallt hela vintern och typ alla hus är dåligt isolerade så även kallt inne. Sen rätt mycket kriminalitet, ex du stannar bilen på en bensinmack å tankar, när du går in å betalar så fixar nån smygpunka för dig och när du sen stannar efter vägen så kommer dom och ska hjälpa till men snor istället väskor mm ur din bil eller rånar dig.
Nope Spanien e inget alternativ till Thailand, finns nog bättre länder i EU då.

har bekanta som har hus i Spanien , stor kriminalitet i det landet påstår dessa, vill gärna att någon bor i huset när de är hemma i Sverige ,

Hej

Samma erfarenhet ifrån mina grannar som har hus i Spanien sedan 35 år, mycket problem med inbrott och stölder på sin fastighet, även inbrott i bilen när dom åker och äter eller går på marknader m.m.

Jämför man med våra erfarenheter ifrån Thailand så verkar det vara mycket värre i Spanien.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp