thai airways erfarenheter

"EXE60 " sa:
Jag reste bara en gång med Thai Airways från Bangkok till Phnom Penh. Var väldigt imponerad. Hade rest ner till Bangkok fr Göteborg via Köpenhamn med SAS. INTE imponerad och det var inte särskilt billigt heller. I alla fall, en bekant sade till mig att han har tagit Qatar Airways och fått väldigt bra priser, runt 6000 SEK tur och retur. Är det någon här som har något erfarenhet av Qatar Airways?
Har själv inte åkt med Qatar men hört bara bra om dom av bekanta. Turkish Air har vi bra erfarenhet av och de har fått bra kritik av andra också. Den stora frågan är väl ska man åka direktflyg eller är priset viktigare. Det är härligt att åka direkt men när prisskillnaden är för stor brukar vi ta andra alternativ. Thai har ju bra priser just nu så jämför de olika alternativen.

Är det någon som åkt den senaste tiden med Thai? Har dom uppgraderat kärrorna ännu?

Jag har visserligen inte flugit med Thai men det sägs att man trafikerar Köpenhamn med nya kärror. CPH är min "hemmaflygplats" och jag har sett planen innan avgång till BKK och tror att ryktet talar sanning. Jag ska dock testa dem vid nästa resa och inte välja SAS denna gång

Jag vet att dom börjat uppgradera dom älsta kärrorna som går från Arn. Dom ska ju få speldosor i stolarna. Undrar bara hur långt dom kommit.
Det finns tydligen lika många svar som det finns plan :)

"legolas " sa:
Har åkt "alla" gånger enbart med Thai Airways. Gillade dom första gången, och tyckte inte det var värt att byta, enär de hade bra priser också. Jag gillade deras service, mycket korrekta och givmilda. Kunde beställa grogg hur man ville, och de hade ordning på de största idiot-passagerarna på studs när de började att löjla sig. så även för min del så blir det 18st:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Man har kanske blivit en toffel? Jag undviker sprit när jag flyger ner till THailand. Vid en resa drog jag i mig ett helrör och blev grundligt utskälld av min kära vid ankomsten till BKK.
Fy F*n vad du stinker och fy f*n som du ser ut...... Lägg där till en flera dagar lång kärleksstrejk så ter sig valet enkelt för mig

Hej och hå Gazza, Det kom du på nu att tråden låg fel, den startade ju 2009-02-23, 03:56 ».
b101.gif

Ha en skön semester

"legolas " sa:
ja det är klart, är man lagd åt det hållet och har "alkoholist-tendenser" eller är alkoholist, då är det nog en bra ide, att köra "vitt"....

men för mig som har ett normalt och sunt förhållande till spriten, så är det jäkligt mysigt och gott med runt 3 vanliga små groggar som de serverar under den 10 timmars-turen. Att bli i gasen på dessa 3 små groggar ter sig svårt för mig och mina 94 kilo.

Såg du att det rörde sig om ett enda tillfälle? Jag dricker nästan aldrig sprit så ingen alkisvarning på mig

Nä kan man inte klara av att ta sig en grogg/drink utan att icke kunna "sluta", då skall man nog inte dricka överhuvudtaget utan sälla sig till barnen och juicedrickarna tycker jag....har sett alldeles för mycket av alla dessa fylletrattar ute på mina resor, och det är värdelöst att se faktiskt....När folk frågar, så brukar jag konsekvent säga, om nu ingen vet, att den fyllekajan - "Nä han är inte svensk, det måste vara ett engelskt fyllesvin"....
;D ;D ;D

Fan klart man ska ha sig en 5-6 whisky pinnar me tillhörande öl när man ska ner skön avkoppling o bara sitta där o koppla av

För mig o frugan e det me bara thai som gäller tid e pengar

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?425p4q

Jag flög med Thai TG951 från CPH i går. Kan med glädje meddela att de har uppgraderat sina 747. På det plan vi flög med hade alla stolar egen skärm med massor av bra filmer, musik och spel. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Tänkte att jag skulle lyssna till en bok, men det blev två filmer i stället.

/Anubaan

Det var goda nyheter Anubaan, det var verkligen välbehövligt. :thumbsup: Planen var lite väl sunkiga tidigare.

Lycka till med ditt "nya" liv där nere nu! :wai:

"legolas " sa:
Anubaan, välkommen till resten av ditt liv.
Vi hörs snart!!

legolas

Tack din gamle knorrhane ;D
Vi både ses och hörs snart, skall bunkra upp med tonic. Gin finns alltid att köpa, men tonic var en bristvara runt nyår :thumbsdown:

"Berralund " sa:
Det var goda nyheter Anubaan, det var verkligen välbehövligt. :thumbsup: Planen var lite väl sunkiga tidigare.

Lycka till med ditt "nya" liv där nere nu! :wai:

Tack Berra. Jag glömde att säga att de nya stolarna är mycket bättre att sitta i. Inte ens jag drabbades av träsmak. Hade det sedan varit förbjudet att resa med spädbarn hade jag nog lyckat sova lite också. Nu hade jag en mamma med litet barn tvärs över gången. Ungen skrek och mamman langade fram tuttarn och ammade för att få tyst på det lilla oskyldiga barnet som inte fattade vad det blivit utsatt för. Med andra ord så drabbades jag av dubbla störningsmoment ;D ;D

/Anubaan

Liknande trådar

Tillbaka
Topp