Thai nytt (EV skildrar nyheter från Thailand)

Skulle startat något sånt, var ju ett helt lgnhtn komplex till salu i Pratumnak till ett rimligt pris och gick i dom tankarna med.
Haft ett gubbservice hem med fina flickor som såg till att hjärtat slog ;) 5555.

Skulle startat något sånt, var ju ett helt lgnhtn komplex till salu i Pratumnak till ett rimligt pris och gick i dom tankarna med.
Haft ett gubbservice hem med fina flickor som såg till att hjärtat slog ;) 5555.
Lite samma idé som jag hade ett tag ... vi kanske skulle vara några som gick ihop och förverkligade våra idéer. jag tänkte iofs inte bara för gubbar och anställa lite skandinaviskt talande för att öka tryggheten. Skulle kommunerna bidra till vårdavgifterna skulle man ju vara hemma ...

Den mycket farliga maneten havsgeting " Box Jellyfish " har påträffas nära turistparadiset Koh Samoi
i Thailand , varnar UD . Omkring 100 personer har dödas av kubmaneter de senaste 100 åren ,

original.jpg

Den mycket farliga maneten havsgeting " Box Jellyfish " har påträffas nära turistparadiset Koh Samoi
i Thailand , varnar UD . Omkring 100 personer har dödas av kubmaneter de senaste 100 åren ,

original.jpg
Jämför man med de som dödats i trafiken dom senaste 100 åren så är den näst intill ofarlig.:afro:

Turistbesöket till Isaan skall dubblas , till 60 miljoner i löpet av par år .
Nordöst Thailand eller Isaan , blev besökt av 25,9 miljoner turister i 2014
90 % av dom var Thai

Isan-velkommen-756716.jpg

Långtidskontrakt för Solstrand Offshore Norge med uppstart för oljebåring i Thailänds bukten
Kontrakten startas näste år och löper över 4 år i förste kontrakt

Norce Endeavour-711376.jpg

Thailändska Banker Visa avgift ökar prisarna till 200 baht for varje utak i Thailändska ATM
ved bruk av utländska Visa Kort

ATM-766698.jpg

Thailand med Svart lista av folk med ut gått Visa " Overstay " från mars 2016
Dom flesta kommer till Thailand på 30 dagars visum eller 60 dagars turistvisum
, båda kan förlängas med 30 dagar turistvisum .

Skall en stanna längre Overstay
När en mäldar sig sjölv
overstay mer en 90 dagar = 1 år svart lista
overstay mer en 1 år = 3 år svart lista

När en blir tagen av polisen
overstay mindre en 1 år = 5 år svart lista
overstay mer en 1 år = 10 år svartlista .

2-immigration office-728682.jpg

I dag skall man ha svarta kläder på sig , etter Thailands tradition .
Det är ett år sedan sen store Budda dog , och i dag är hela Thailand i sorg .

I dag skall man ha svarta kläder på sig , etter Thailands tradition .
Det är ett år sedan sen store Budda dog , och i dag är hela Thailand i sorg .

Gäller tydligen inte alla, munkarna jag sett idag har samma oranga lakan på sig.....
Var det inte 2 år sedan? pastorn gick bort? kremation och sorgedag idag? möjligt jag har fel, rätta mig..

Det är et år sedan , alla evenemang här i Bangsaen blev avlyst , Bike Veek blev utsatt en månad .
Thai såg upp till han som en kung , och i dag på TV full av sorg med munkar som ber med svarte
sorg band på armen .

Ja, pastorn dog 24 okt 2013. Så du har rätt.

Jag blev nyfiken, ringde min fru och frågade lite om detta, det var hon som sa 2 år sedan,
det är myndigheterna som påfallt svart klädsel, detta gäller inte hela dagen, när jag tänker tillbaka denna
morgon, klockan 06.30 när hon skulle in till byn och mata munkarna så var hon svartklädd, annars så kan man
kanske tro det var sorgedräkten, efter alla mosqiter hon dödat under natten...skojar lite.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp