Thai nytt (EV skildrar nyheter från Thailand)

Det är kalt i norr Thailand och kallare skal det bli , får vi snö i Thailand i vinter ?
I 1955 var det snö i Thailand , : se foto .

Lite snö blir bra! @Ubon kommer att bjuda på öl och whiskey till alla som gästar hans farm. Ja är på väg! Korka upp!

nu frågar den ena. kan man få en öl?
jag svarade att öl serveras endast dom dagar som det snöar, ???? whisky? serveras endast till dom som
glider hit på egna skridskor

En Thai må vara förbered på en kall och lång vinter i år .

Thailand children in cold weather-thaiblogscom-731790.jpg

200 mil med ny cykelväg i Thailand i löpet av 2 år , mer en 1 miljard Baht skall brukas .
Vägen skall gå från Thammasat Universitet utanför Bangkok gejnon provinsen Pathum
Thani -Ayutthoya - Ang Thong -Sing Buri -och änder upp i Chao Phraya Dam in
Chai Nat.

Sykkelstiprosjekt fra Rangsit til Chai Nat-thainyttmontasje-707486.png

Fyra stora Japanska bil fabriker vill ha Thailand som produktion land i fremtida .
Statsminister Prayut Chon-o-cha har hatt möten med ledare från Toyota -Isuzu - Nissan och Honda
Dom företag står med sin produktion i Thailand om lag 58 % av bilexporten från Thailand.

Visa bilaga 53032

Förslag till ny lag i Thailand
Köring av motor fordom utan körkort i Thailand
Ny lag: skall kosta 10.000 Baht eller två månader fängelse .

Hmmm Då skall mao halva befolkningen skaka galler .............;)

Senast redigerad av en moderator:
Kineser faranger??? Du vet att vi är farangerna va, du hör ingen Thailändare kalla en Kines farang.
Det man hör är Farang, Jin, gao-li, Arabs, Indian, Farang dam or niggo, Russian. Så farang är oftast menat en vit väst Europe eller Nord amerikan och Autralienare.

Även i media läser du farang så är det en Vit, annars foreigner eller deras landsnamn.
Har aldrig hört en Thai kalla en arab, indier, annan asiat etc. Farang.

Sen är väl 90% av kineserna i Pattaya, och det enda du ser utav dom är när dom skyfflas mellan bussarna som stoppar upp all trafik och turistmålet eller nästa transportmedel.
Och alla andra araber ,turkar Greker mm kallar Thaisen "Kääk " Det är som Jonas säger , dock vete fn om det finns Farang dam , har aldrig sett en svart Europe , en Niggo är si dam , inte Farang . Obs inget nedsättande i detta utan bara vad Thai anser

Fyra stora Japanska bil fabriker vill ha Thailand som produktion land i fremtida .
Statsminister Prayut Chon-o-cha har hatt möten med ledare från Toyota -Isuzu - Nissan och Honda
Dom företag står med sin produktion i Thailand om lag 58 % av bilexporten från Thailand.

Visa bilaga 53032
Märkligt ! En bekant i Pattaya (Japan)som är en av avdelningschefterna på Mitzubischi i Lem Chabang upplyste mig om att personalen skulle halveras eftersson bilpruduktionen minskat med över 50% på grund av de nya skatterna som sittande regering infört . Mao , Japsarna snarare drar år livremmen än släpper ut den

Och alla andra araber ,turkar Greker mm kallar Thaisen "Kääk " Det är som Jonas säger , dock vete fn om det finns Farang dam , har aldrig sett en svart Europe , en Niggo är si dam , inte Farang . Obs inget nedsättande i detta utan bara vad Thai anser

Farang dam har jag hört många gånger användas, första gången uppe i Lomsak men även här nere av frugan det eller ordet Niggo alltså för svarta, var mest barnen som använde ordet farangdam.
Men som sagt farang dam, kanske inte används överallt men jag har hört det mycket men mest när jag bodde där uppe men då umgicks jag mer direkt med Thai hade egna Thaivänner där inte ex-frugan var inblandad, här nere är det inte riktigt samma sak, fick dock lite flashback nu när jag var i Chonburi och vi hade riktigt kul ihop, jag har varit inne och smygtittat på deras FB statusar och jag var inte den ende som tyckte det ;)

Inte alla Thai som känner till världsdelen Afrika min fru tex. hon tror Farangdam/Niggo, svarta kommer ifrån USA, vilket hon inte heller vet vad det är utan Amerika som hon då tror är hela USA, vete 17 om jag träffat en enda Thai som känner till Sydamerika.
Dom var inte mer utbildade i min gamla by.

Min fruga har väl lärt sig under de tio åren i Sverige att Afrikaner inte är faranger , annars samma i hennes by ..
Men hon vet vad Syd-Amerika samt Syd- Afrika är , men kan väl generellt säga att deras tankar om Svarta är djäkligt dålig , de är riktiga rasister . Asien är inget för PK eliten i Sverige .. Låg syn på de flesta utom sitt eget folk , i och för sig ok att vara stolt ..................... Tänk om alla Svenskar stod upp för vad vi är, Nordbor samt att vi kunde sjunga vår Nationalsång utan att ändra på orden som nu sker .. Nu finns inte längre "Jag vill leva ,jag vill dö i Norden" , utan nu är det som gäller "Jag vill leva ,jag vill dö på jorden " Sjukt som fn ....:(

Märkligt ! En bekant i Pattaya (Japan)som är en av avdelningschefterna på Mitzubischi i Lem Chabang upplyste mig om att personalen skulle halveras eftersson bilpruduktionen minskat med över 50% på grund av de nya skatterna som sittande regering infört . Mao , Japsarna snarare drar år livremmen än släpper ut den

Om bilproduktion i Thailand .
Det har stått i flera Thai tidningar , se foto här från Thaivisa.

P1050663.JPG

Ja, och du tror att Thai tidningar är de som vet bäst , enligt dessa så har de ju redan ett Denguvaccin . Detta är Thailand EV , du tycks inte ha fattat det . Skojarlandet nr 1...................

Det är ju synd att du ska flytta härifrån Du som har vänner överallt och vet allt Hur fan ska thailand klara sig nu Tur för oss svenkar att du kommer över och ser till att vi får en bra ålderdom för du har väl en massa högt uppsatta vänner här med?????

Det är ju synd att du ska flytta härifrån Du som har vänner överallt och vet allt Hur fan ska thailand klara sig nu Tur för oss svenkar att du kommer över och ser till att vi får en bra ålderdom för du har väl en massa högt uppsatta vänner här med?????

Har du problem ? så må du söka hjälp .

Thailand med rimlig bolån till förste gångs köpare , vist Regjeringen godkenner det .
Vill två av Thailands stats Banker kunna ge lån till förste gångs köpare av bostad .
Boligen må inte ha en pris över 1,5 miljon Baht
betingelsen skal vara slik att de med normal lavintekt på 14 15 tusen Baht i månaden skal kunna hantera
den

P1050692.JPG

Vi har nu tagit bort en del bilder där upphovsrätten är tveksam. Det är inte tillåtet att ladda upp bilder som man inte har tillstånd till.

Du är en duktig fotograf @EV och fortsätt gärna att lägga upp egna bilder, det ser vi fram emot.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp