Väderprognos Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ser inte ut som nåt semester väder: Från B.P
Warning: Heavy rain, flash floods

Published: 16/07/2011 at 10:09 AM
Online news:

The Meteorological Department on Saturday morning issued a warning for people in the North, Northeast, East and western part of the South to prepare for widespread scattered rain with heavy falls in some areas and the danger of floods today and the next few days.

The department said due to the prevailing southwest monsoon over the Andaman Sea and the Gulf of Thailand, there will also be strong wind-generated 2 to 3-metre-high waves in the Andaman Sea.

All shipping should proceed with caution and small boats should keep ashore from today to July 18.

"legolas " sa:
Här är länken till vädret härnere Rolf, du verkar ju vara intresserad av detta.
http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=29
Morrn påse ;) Jo jag tycker det är lite kul med vädret runt om i värden för att helt ovetenskapligt se om det snacket med global uppvärmning håller.
Som det ser ut så är det inte bara värme utan en mängd katastrofala regnväder med lerskred och annat obehag som följd.

Jag undrar vad som skulle hända om ni alla stollar här skulle träffas på en bar en kväll. Undrar hur många minuter det skulle ta innan dom kastade ut er för att dom tror ni bråkar så som ni håller på. Men härligt är det att läsa. Tror även att det skulle bli en j----t rolig kväll

"Rolf " sa:
Morrn påse ;) Jo jag tycker det är lite kul med vädret runt om i värden för att helt ovetenskapligt se om det snacket med global uppvärmning håller.
Som det ser ut så är det inte bara värme utan en mängd katastrofala regnväder med lerskred och annat obehag som följd.

Lobbyverksamhet!!!!!

Nu har dom ändrat det officiella namnet från "global warming" till "climate change". Just p.g.a att det tydligen inte blev så mycket varmare, i alla fall inte globalt. Möjligtvis lokalt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp