Varför backar Thai för auktoritära

Jag har ett fel i det jag skrivit.. Domen är från 2001-12-20. sen får du se själv att den är prejudicerad, som är just det.
När det gäller herrelösa eller vilda katter får dessa skjutas av markägaren eller skyddsjägare, inte av vilken som helst, det är däremot straffbart.

Självklart nån djäkla Miljöpartist som med sin begränsade kunskap har ändrat detta , det ändrar vi på efter 2018 .

Jag har ett fel i det jag skrivit.. Domen är från 2001-12-20. sen får du se själv att den är prejudicerad, som är just det.
När det gäller herrelösa eller vilda katter får dessa skjutas av markägaren eller skyddsjägare, inte av vilken som helst, det är däremot straffbart.
Då är vi överrens Krille , ungefär som jag ser det , om en katt hela tiden upphåller sig ,dagligen på min tomt så är den ju vild , dvs ingen ägare som ser till denna, om den har halsband så får man väl ta bort det när den är stilla , En polare la alltid ut katter han sköt på landsvägen , då blev det inga problem grannar emellan , tråkigt är det med överkörda katter samt även med folk som inte sköter sina "huskatter" som ju just skall vara i och runt huset ..;)
Markägaren i mitt fall råkar ju vara både markägare och skyddsjägare anställd av kommunen ..
Där vi bor nu har vi inga större problem , vad man kan göra är att lägga kaffesump i rabatten där katten pissar/skiter då går den märkligt nog inte dit

Brukar inte alå vad
Brukar inte slå vad men skulle nog kunna sätta en slant för att SD kommer att vara det största partiet efter nästa val.
Såg att det är rätt hyfsad deal på det hos bett..
Folk har tröttnat på att inte tas på allvar, och menar inte enbart flyktningskatastrofen utan mycket annat, som klimat......m m
Brexit Trump, vad blir nästa, rätt skrämmande situation i världen när etablissemanget tror att de kan göra som de vill utan att det föder motreaktioner.

Brukar inte alå vad

Brukar inte slå vad men skulle nog kunna sätta en slant för att SD kommer att vara det största partiet efter nästa val.
Såg att det är rätt hyfsad deal på det hos bett..
Folk har tröttnat på att inte tas på allvar, och menar inte enbart flyktningskatastrofen utan mycket annat, som klimat......m m
Brexit Trump, vad blir nästa, rätt skrämmande situation i världen när etablissemanget tror att de kan göra som de vill utan att det föder motreaktioner.
Japp så är det , vi skall inte skriva om politik här , men nog är det korkat att tro att man kan köra skutan själv , Berra vet vad jag menar , har han inte resten av besättningen med sig så kommer fartyget(Sverige) inte i hamn :) Tror att dom har som Akfredsson sade , " skitit i det blå skåpet "
Och egentligen skulle de som det gamla ordspråket säger gälla ,att (har man tagit fan i båten ,så får man ron i land ) Men då tror jag snart gamla fina Sverige är en spillra blott , så lika gott att skicka dem redan nu genom ett nyval som skulle kunna fixas på måndag om de andra verkligen ville ..

Det är det strikt ansvar som gäller när det gäller ägaren av hund i Sverige. Inget annat djur åläggs detta . Vilket innebär att du döms utan utredning om hunden varit orsak till någon person- sakskada. Som ett motorfordon - strikt ansvar gäller där också. Jämkning kan förekomma men det strikta ansvaret uppkom då många hundar orsakade direkta skador och Sverige ville ställa ägarna hårdare till ansvar. Nu talar vi om skadetåndslagen i Sverige.

Jag tycker att det mesta i Thailand är bra och accedpterar många kulturella avvikelser.
Men varför tar de inte hand om djuren de skaffar. Eller varför så många lösa hundar överallt? Eller haltandes halvdöda? Längre bort på vår Moban har de skaffat två hundar. De skäller från 8.00 till 17.00 då de blir lämnade. Vaktar väl? Vi har thaivänner som bor granne och de har ett helvete när de är hemma på dagarna och någon går eller moppar förbi. De har tala med de men de vill att de skall vakta svarar de......så....

Japp så är det , vi skall inte skriva om politik här , men nog är det korkat att tro att man kan köra skutan själv , Berra vet vad jag menar , har han inte resten av besättningen med sig så kommer fartyget(Sverige) inte i hamn :) Tror att dom har som Akfredsson sade , " skitit i det blå skåpet "
Och egentligen skulle de som det gamla ordspråket säger gälla ,att (har man tagit fan i båten ,så får man ron i land ) Men då tror jag snart gamla fina Sverige är en spillra blott , så lika gott att skicka dem redan nu genom ett nyval som skulle kunna fixas på måndag om de andra verkligen ville ..
Sorry om det upfattades som politik handlade om vadslagning och motivering följde.
Förresten vad är inte politik? o_O:rolleyes:;)

Vi har thaivänner som bor granne och de har ett helvete när de är hemma på dagarna och någon går eller moppar förbi. De har tala med de men de vill att de skall vakta svarar de......så....
I princip helt omöjligt att tala ägarna tillrätta och därför som man inte ens ska försöka. Finns tyvärr bara 3 saker att göra. Acceptera, flytta, eller mata hundarna så dom slutar skälla.

I princip helt omöjligt att tala ägarna tillrätta och därför som man inte ens ska försöka. Finns tyvärr bara 3 saker att göra. Acceptera, flytta, eller mata hundarna så dom slutar skälla.
Funkar visst.
Granne i byn jag bodde innan stod och misshandlade sin hund på baksidan.
Jag såg det när jag stod i duchen.
Hört dessa skrik innan men inte vetat säkert vad det kom från.
Jag tog med mig en lagom lång käpp och en thaipolare, gick över till grannen visade att omjag såg detta hända en gång till så skulle jag ta den käppen och använda den på sonen (som misshandlade hunden)
Vart ingen mer misshandel av den hunden.

Thaikärringen i huset brevid parkerar rätt prydligt nu efter mitt utbrott i helgen så går visst att tala dom till rätta eller diskutera med dom.

Funkar visst.
Granne i byn jag bodde innan stod och misshandlade sin hund på baksidan.
Jag såg det när jag stod i duchen.
Hört dessa skrik innan men inte vetat säkert vad det kom från.
Jag tog med mig en lagom lång käpp och en thaipolare, gick över till grannen visade att omjag såg detta hända en gång till så skulle jag ta den käppen och använda den på sonen (som misshandlade hunden)
Vart ingen mer misshandel av den hunden.

Thaikärringen i huset brevid parkerar rätt prydligt nu efter mitt utbrott i helgen så går visst att tala dom till rätta eller diskutera med dom.
Diplomati på hög nivå. Tänk om detta hade kunnat fungera i världspolitiken också. :rolleyes:

Det funkar inom Islam med prygel så varför inte införa det för korkade Svenska politiker , dvs folket straffar de som inte företräder demsamma . Blir mycket prygel för sittande regering sen ...55555

Det funkar inom Islam med prygel så varför inte införa det för korkade Svenska politiker , dvs folket straffar de som inte företräder demsamma . Blir mycket prygel för sittande regering sen ...55555
Fast vad jag vet så pryglas inte ledarna inom Islam utan fotfolket. Så världsordningen råder där också.
Män slipper ocksa rätt lindrigt undan med i stort sätt med det mesta, så där finns alternativ för relationen missnöjda faranger.

Bäst att någon kunnig kollar lite extra - den nya djurskyddslagen är bara nåt år gammal, några prejudikat finns nog inte ännu. Men säker är jag inte, Krille kan ha rätt.

Annars var det mycket om hundar på tråden här ett axplock på hur hundan skall bete sig enligt de flesta.
  • Den ska vara tyst och inte synas – men den ska skälla och vakta om någon kommer.
  • Den ska vara snäll mot människor – men morra åt misshagliga personer.
  • Den ska vara snäll mot barn – men barn behöver inte alltid vara snälla mot den.
  • Den ska släppa in jultomtar och sotare – men mota bort tjuvar.
  • Den ska vara lugn och inte bråka – men den ska vara pigg och lekfull.
  • Den ska ha ”krut” i sig och vara framåt – men den ska ändå kunna gå kopplad i snigelfart med sin ägare.
  • Den ska förstå vad man säger – ofta utan att man först lärt den förstå.
  • Den ska lyda omedelbart – men ändå vara självständig och personlig.
  • Man måste säga att hundar är fantastiska, för just dessa krav uppfyller de!”
Undrar om vi riktigt fattar vad vi begär av en hund. Pisk skall inte en hund ha utan i så fall ägaren.

Annars var det mycket om hundar på tråden här ett axplock på hur hundan skall bete sig enligt de flesta.
  • Den ska vara tyst och inte synas – men den ska skälla och vakta om någon kommer.
  • Den ska vara snäll mot människor – men morra åt misshagliga personer.
  • Den ska vara snäll mot barn – men barn behöver inte alltid vara snälla mot den.
  • Den ska släppa in jultomtar och sotare – men mota bort tjuvar.
  • Den ska vara lugn och inte bråka – men den ska vara pigg och lekfull.
  • Den ska ha ”krut” i sig och vara framåt – men den ska ändå kunna gå kopplad i snigelfart med sin ägare.
  • Den ska förstå vad man säger – ofta utan att man först lärt den förstå.
  • Den ska lyda omedelbart – men ändå vara självständig och personlig.
  • Man måste säga att hundar är fantastiska, för just dessa krav uppfyller de!”
Undrar om vi riktigt fattar vad vi begär av en hund. Pisk skall inte en hund ha utan i så fall ägaren.
Suveränt, helt rätt! Det är inte konstigt att hunden kallas människans bästa vän.

Ägarens känslor och sinnelag återspeglas naturligtvis i hur han eller hon behandlar en hund. Hundar är flockdjur och behöver en ledare samt mycket kärlek. Klarar man inte av detta så skall man inte ha hund. Men tyvärr har många svårt att inse det.

Suveränt, helt rätt! Det är inte konstigt att hunden kallas människans bästa vän.

Ägarens känslor och sinnelag återspeglas naturligtvis i hur han eller hon behandlar en hund. Hundar är flockdjur och behöver en ledare samt mycket kärlek. Klarar man inte av detta så skall man inte ha hund. Men tyvärr har många svårt att inse det.
Vår tik lever nästan upp till alla dessa krav , men hon får inte stryk , hon får massor med kärlek , kanske därför vi förstår varann så bra Puki matte och husse , dessutom så har matte och husse kommit varandra mycket närmare genom hunden ...Hon vaktar är snall mot alla så länge vi visar att vi gillar dem som kommer , älskar barn , är grymt snäll mot andra hundar (mycket socialt betende ) ,så länge andra hundar är ok med henne , idag small det riktigt illa för den Tiken som bet henne i lönndom , öppnad egrinden och släppte ut Puki den andra kom snett framifrån denna gång , utan aggresivt beteende , men då small det direkt utan varning , satt i halsen på den stora tiken , släppte fan inte , skrek på gumman som kom ut med en spann vatten då släppte vår tik , hon hängde fast som på en tjurnacke ...... den tiken går nog inte på vår igen , trodde hon skulle vara rädd för denna nu , men icke .. bara riktigt fly förbannad ...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp