Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h.

Förändringar i Pattaya. 3 dagar för att fixa rapporten. Dock inte från officiella källa, så fortfarande rekommenderas att fråga individuellt.
Det här med tre dagar gissar jag de tänker på normalhelgen.

20190920_121703.jpg

Senast ändrad:
Låååååång Hur lång som helst. Vi håller ju på och renoverar hemma så det går en del stålar om en säger så. Frugan tig ju ut ledighet utan lön i somras då vi åkte till Thailand eftersom hon redan blåst sin semester. Ekonomin är lite ansträngd för Cliff just nu :)
Frugan ville åka på kryssning med några vänninor. Hin blinkade med sina rådjursögon och Cliff pröjsade såklart.
Hem kommer hon med några vedervärdiga Gucci glasögon. Dom kostade över 2 rökare. Är du sinnessjuk frågade jag henne. Du har inga pengar och jag kämpar för att jaga in cash till renoveringen för att slippa ta lån.
Men älskling det var rabatt svarar hon och blinkar återigen med rådjursögonen. Ja vad säger man? En slutsats. Cliff är bättre på ekonomi än hans fru 5555555
2 rökare , det var dyrt , Min fruga köpte ett par i Thailand , Ett par Gucci för 5500 thbt , men då inkluderades ett par Ray Ban till mig i detta pris .

Hej

Ännu en regeringsmedlem uttalar sig om TM30 och säger att problemet kommer att vara löst inom 2 månader.

Pattaya News
Thailand promise to resolve TM30 problems
by Mark KellySeptember 21, 2019

Deputy government secretary Kobsak Pootrakool has promised to sort out problems associated with TM30 within the next two months.
TM30 is the contentious issue of foreigners having to report their whereabouts within 24 hours of arriving at a destination not mentioned on their visa documents.

Fines and refusals to extend visas are the consequences of failing to report.

Kobsak, who attended high-level meetings last week in an effort to resolve matters, indicated to Daily News that work was ongoing on the matter that was a priority along with other obstacles to investors and operators in the tourism sector.

He said that he had talked with the Ministry of Tourism and Sports and that other ministerial-level meetings with all concerned would be held to resolve the TM30

Mvh isan lover

Hej

Ännu en regeringsmedlem uttalar sig om TM30 och säger att problemet kommer att vara löst inom 2 månader.

Pattaya News
Thailand promise to resolve TM30 problems
by Mark KellySeptember 21, 2019

Deputy government secretary Kobsak Pootrakool has promised to sort out problems associated with TM30 within the next two months.
TM30 is the contentious issue of foreigners having to report their whereabouts within 24 hours of arriving at a destination not mentioned on their visa documents.

Fines and refusals to extend visas are the consequences of failing to report.

Kobsak, who attended high-level meetings last week in an effort to resolve matters, indicated to Daily News that work was ongoing on the matter that was a priority along with other obstacles to investors and operators in the tourism sector.

He said that he had talked with the Ministry of Tourism and Sports and that other ministerial-level meetings with all concerned would be held to resolve the TM30

Mvh isan lover
Nej det är samme sekreterare Kobsak Pootrakool jag postade ett par post bakåt. Han som tror de håller på att utveckla en TM30 app och skall vill skrota TM6.
I den här artikeln var det till om med ännu mer hörsägen än i den förra.
Det är mycket möjligt det blir på det sättet "han hört" på olika håll. Men för att få någon mer aning bör vi få något uttalande av någon i ansvarig position.

Hej

En ny app för rapportering till Immigration är snart färdig och den ska heta OSS Foreigner.

New app for expats in Thailand to be called ‘OSS Foreigner’ – Immigration reporting to be quick and easy
  • October 12, 2019
Kobsak Pootrakool said on Wednesday that foreigners can use the app for all immigration reporting. Simply keying in data and uploading a selfie will be the same as visiting the local immigration office and filing forms and paperwork there.
The government point man for resolving the TM30 controversy promised this Wednesday that the new app for immigration reporting for foreigners will soon be online and that it will make expats and foreigners coming to live and work in Thailand feel more welcome.

immigration-reporting-app-oss-foreigner-expats-thai-government-new-digital-plan-prime-minister

There was good news this week from the Secretary-General at the Office of the Prime Minister Dr Kobsak Pootrakool who revealed that the app for immigration reporting to be used by foreigners will be available soon. It is to be called OSS Foreigner and the senior official promised it will help make foreigners feel more welcome in Thailand. It is one part of a complete Thai government digitalisation move ordered by Deputy Prime Minister Somkid Jatusripitak (inset bottom left) to be complete by 2022.
The app is being developed as part of a wider programme by the Thai government being championed by Deputy Prime Minister Somkid Jatusripitak to make Thai public services more efficient with a focus on delivering a better experience to the Thai public.

The Deputy Secretary-General at the Office of the Prime Minister Kobsak Pootrakool has revealed this week that the new app for immigration reporting is nearing completion. It will be called ‘OSS Foreigner’ and will work on mobile applications.

Läs hela artikeln här: New app for expats in Thailand to be called ‘OSS Foreigner’ - Immigration reporting to be quick and easy - Thai Examiner

Mvh isan lover

Hej

En ny app för rapportering till Immigration är snart färdig och den ska heta OSS Foreigner.

New app for expats in Thailand to be called ‘OSS Foreigner’ – Immigration reporting to be quick and easy
  • October 12, 2019
Kobsak Pootrakool said on Wednesday that foreigners can use the app for all immigration reporting. Simply keying in data and uploading a selfie will be the same as visiting the local immigration office and filing forms and paperwork there.
The government point man for resolving the TM30 controversy promised this Wednesday that the new app for immigration reporting for foreigners will soon be online and that it will make expats and foreigners coming to live and work in Thailand feel more welcome.

immigration-reporting-app-oss-foreigner-expats-thai-government-new-digital-plan-prime-minister

There was good news this week from the Secretary-General at the Office of the Prime Minister Dr Kobsak Pootrakool who revealed that the app for immigration reporting to be used by foreigners will be available soon. It is to be called OSS Foreigner and the senior official promised it will help make foreigners feel more welcome in Thailand. It is one part of a complete Thai government digitalisation move ordered by Deputy Prime Minister Somkid Jatusripitak (inset bottom left) to be complete by 2022.
The app is being developed as part of a wider programme by the Thai government being championed by Deputy Prime Minister Somkid Jatusripitak to make Thai public services more efficient with a focus on delivering a better experience to the Thai public.

The Deputy Secretary-General at the Office of the Prime Minister Kobsak Pootrakool has revealed this week that the new app for immigration reporting is nearing completion. It will be called ‘OSS Foreigner’ and will work on mobile applications.

Läs hela artikeln här: New app for expats in Thailand to be called ‘OSS Foreigner’ - Immigration reporting to be quick and easy - Thai Examiner

Mvh isan lover

Undrar hur mycket den appen rapporterar åt dig mellan dina egna inrapporteringar :)

Känner man så är det bara att ha två telefoner , en helt ren från allt privat , den kör man på , stänger av helt efter rapport , Och naturligtvis ett eget telkort . Då blir det svårt att spåra dig via en avslagen telefon

Känner man så är det bara att ha två telefoner , en helt ren från allt privat , den kör man på , stänger av helt efter rapport , Och naturligtvis ett eget telkort . Då blir det svårt att spåra dig via en avslagen telefon

Ja jag var inte särskilt orolig så sett. Men man kan nog kallt räkna med att den appen talar om precis vart du är om du råkar missa rapporteringar och annat.

Du lär få ha 2 telefoner ;) speciellt när du är ute och åker hoj, å alla besök det medför:p;):)
Det var ju det jag skrev ,Eller ?? :)För övrigt inga problem , mitt tel,nummer eller Facebook konto finns bara hos mina vänner , Inga Workinggirls som kan erhålla sånt, privata saker håller jag för mig själv . Ni drar gärna egna slutsatser av att jag är öppen med att jag ibland kan sitta på en bar ,vet inte vad ni har för självkontroll av era lustar , själv inga problem alls .. :)

Coming soon...
Varför går man ut med detta innan appen är testad å klar?
Finns ju ex redan en app för 90 rapport som inte funkar, att man aldrig lär sig.

Coming soon...
Varför går man ut med detta innan appen är testad å klar?
Finns ju ex redan en app för 90 rapport som inte funkar, att man aldrig lär sig.
Den funkar iaf för att registrera sig och skicka in en rapport så den anger "Pending", om den sedan blir "Approved" inom sju arbetsdagar som de anger, det vet jag inte. Än så länge har jag gjort mina manuellt.

Det var ju det jag skrev ,Eller ?? :)För övrigt inga problem , mitt tel,nummer eller Facebook konto finns bara hos mina vänner , Inga Workinggirls som kan erhålla sånt, privata saker håller jag för mig själv . Ni drar gärna egna slutsatser av att jag är öppen med att jag ibland kan sitta på en bar ,vet inte vad ni har för självkontroll av era lustar , själv inga problem alls .. :)
Om vi skall prata om min självkontroll, så är den 100%ig.
Du vet, man kan gå ut å bli hungrig, men äter gör man hemma;)
Fast även jag har brister, tänker då närmast på att retas med lättstötta gubbar:)o_O

På vissa mobiler så måste även batteriet ut, annars så kan de läsa och spåras enligt vissa.
Det är en myt skapad av filmvärlden. Det hävdas att NSA har den möjligheten.
Det är en myt eftersom en mobiltelefon är en traditionell sändare och mottagare och kommunicerar med GSM radiotorn för att komma in på telenätet. Det är här den går spåra. triangulera positionen från radiotornen och/eller på lokatorsignalen om den är påslagen på telefonen.
Stänger du av telefonen stängs strömmatningen till sändaren och mottagaren och telefonen går inte längre spåra för den kan inte sända sin signal.
Att klocka och larm fortfarande fungerar beror på särskilda klockkretsar i ic-kretsen som man på ett interrupt kan väcka telefonen. Den kan dock inte sända för det finns ingen sådan ström.
Det har spekulerats i om vissa telefoner inte stänger av sig och det är en annan sak. Är den avstängd går det inte, men stänger den inte av sig, då går det.

Senast ändrad:
Om vi skall prata om min självkontroll, så är den 100%ig.
Du vet, man kan gå ut å bli hungrig, men äter gör man hemma;)
Fast även jag har brister, tänker då närmast på att retas med lättstötta gubbar:)o_O
Hur kan du tro att jag blir stött , ingen chans att du fixar det . Jag har ju inte pekat ut någon med dålig självkontroll . Jag går även jag ut och blir hungrig men äter hemma , Har jag skrivit något annat ,, Snuskiga ideer har ni i alla fall , som ni gärna lättvindigt fäster på andra :p

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar