Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

 
Ni som vill testa vart pengarna gå när man köper flygbiljetter har ypperliga möjligheter att starta ett svethai airways nu;


De bästa kärrorna också, ligger bra i luften!
 
Det var ett himla tjöt om att detta är ett Thailands forum. Vad är problemet som gör att du måste upprepa det?

Har du problem med att man snackar Thailand på thaisnack?

Om vi tar denna tråd, som ett exempel, så handlar den om det thailändska flygbolaget thai airways som flyger till Thailand.

Pga av dels Corona samt thai flygbolagets dåliga ekonomi redan sedan tidigare så är det högst tveksamt om vi får se daglig trafik från Stockholm inom de närmaste åren. Får vi Skandinavisk trafik med thai airways så torde den hamna i Köpenhamn.

Jag bifogar även en bild som visar hur det såg ut när jag flög thai airways pre corona, en thaibild säger mer än 1000 thailändska ord....

IMG_20200204_213836~2.jpg
 
Har du problem med att man snackar Thailand på thaisnack?

Om vi tar denna tråd, som ett exempel, så handlar den om det thailändska flygbolaget thai airways som flyger till Thailand.

Pga av dels Corona samt thai flygbolagets dåliga ekonomi redan sedan tidigare så är det högst tveksamt om vi får se daglig trafik från Stockholm inom de närmaste åren. Får vi Skandinavisk trafik med thai airways så torde den hamna i Köpenhamn.

Jag bifogar även en bild som visar hur det såg ut när jag flög thai airways pre corona, en thaibild säger mer än 1000 thailändska ord....

IMG_20200204_213836~2.jpg
Nä jag har inga problem alls men du påpekar det hela tiden. Vad vill du visa med bilden? Förstår inte sammanhanget.
 
Hej

Det ser ut att kunna lösa sig för Thai Airways den här gången också.

1614837119808.jpeg



Mvh isan lover
 
Så kan det nog bli med tanke på risken för regeringen att förlora ansiktet. Frågan är om inte deras obetalda farkoster kommer att beslagtas om de landar utomlands? Kanske de får hålla sig till inrikes flyg?
Nu är det svårt att veta vilka de största långivarna är också vilka som är har mycket stora fordringar.
Är det flygplatser i utlandet som har stora fordringar för avgifter och bränsle så bör man lägga ner den rutten.
Uthyrning av plan löser man nog genom att lämna tillbaka planen.
Klart är att förlusterna har ökat med några miljarder ytterligare sen årsskiftet.
Något som troligen inte fordringsägare och långivare ser som positivt.
Finns det ingen ljusning att minska skulderna/återbetalning mm inom något år är det svårt att överleva som ett stort bolag.
Inrikesflyg kanske kan fungera, men det finns tuff konkurrens även där.
 
Nu är det svårt att veta vilka de största långivarna är också vilka som är har mycket stora fordringar.
Är det flygplatser i utlandet som har stora fordringar för avgifter och bränsle så bör man lägga ner den rutten.
Uthyrning av plan löser man nog genom att lämna tillbaka planen.
Klart är att förlusterna har ökat med några miljarder ytterligare sen årsskiftet.
Något som troligen inte fordringsägare och långivare ser som positivt.
Finns det ingen ljusning att minska skulderna/återbetalning mm inom något år är det svårt att överleva som ett stort bolag.
Inrikesflyg kanske kan fungera, men det finns tuff konkurrens även där.
Får hoppas att thaiair inte har skulder i sverige
 
Får hoppas att thaiair inte har skulder i sverige
Dom har en massa passagerare som väntar på ersättning.
Annars är det förskottsbetalning för att få landa och tanka planen.
Det är det normala.
Vi hade flera kunder i hamnen som var på obestånd men som fick fortsätta vid förskottsbetalning.
Mest för att skydda tredje och fjärde part i en transportkedja.
 
Hej

Thai Airways fortsätter att skära ned och minska personalstyrkan, 508 anställda som vägrar skriva på nya sämre anställningsavtal och har tackat nej till förtida pension hotas med avsked.


Mvh isan lover
 
Thai Airways fortsätter att skära ned och minska personalstyrkan, 508 anställda som vägrar skriva på nya sämre anställningsavtal och har tackat nej till förtida pension hotas med avsked.
Bra!

De enda som borde drabbas av minskningen av personalstyrkan borde vara de som sitter i ledningen av bolaget.
 
Bra!

De enda som borde drabbas av minskningen av personalstyrkan borde vara de som sitter i ledningen av bolaget.
Så talar en sann kommunist som inte förstår någonting om företagsamhet och hur bolag drivs och fungerar.

Om ledningen på ditt jobb försvann. Vem tror du då hade fixat nya jobb tillföretaget? Vem hade skickat fakturorna och ordnat med lönerna? Vem hade sett till att det fanns kaffe i maskinen och rena kläder i skåpet.

Shit pomfritt vad enkelt det är med sossefloskler om att ledningen skall skära ner...

Du kanske missade att ledningen på Thai var de första med att jobba utan lön samt att massor av personal fått gå från kontoren.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp