Kanske begriper våra flickvänners/fruars värde? Nu är jag iofs inte gift med min flickvän och hennes morsa har det gott ställt. Jag tänker ändå lägga sinsod om vi gifter oss även att hennes morsa inte behöver pengarna. Bara en sån sak som att hon hela tiden skickat pengar till sin mamma för att hon ska ha en bra pension och kunna resa och njuta på ålderns höst och nu inte kan skicka pengar för att hon har valt att flytta till mig och lära sig Svenska och sätta sig in i ett nytt land. Ska man nu räkna pengar så avstår faktiskt både tjejen och hennes morsa pengar för att hon är med mig då jag inte bidrar med en enda krona till hennes familj och hon inte längre har kvar ett bra jobb då hon valde att satsa på mig.
Jag har ju min flickvän oavsett om jag lägger sinsod eller inte men för min del lägger jag gärna lite pengar på ett bröllop och att göra hennes familj glada den dagen vi gifter oss. Strax över 50000:- skulle det väl kosta mig med lite sinsod och ett bröllop, det är mycket MINDRE än vad jag anser att min flickvän är värd om det nu går att sätta ett pengavärde på henne.
Oavsett den ekonomiska situationen hos flickvän/fru samt deras familjer så bör man väl värdera sin fru/flickvän likvärdigt med sig själv? Jag antar i alla fall att vi träffat våra respektive på grund av deras personliga drag och inte för att det skulle vara någon utförsäljning av billiga tjejer.
Nu menar jag normala tjejer/kvinnor eller vad det nu är och riktiga förhållanden, inte idiotsaker som tigga pengar dagligen, köpa allt, miljonbelopp i sinsod och annat bara för att testa gränserna.
Förlåt Matt82, du verkar vara en bra grabb.
Men hur sätter man ett värde i kronor på sin flickvän? Förstår inte den grejen alls.
Personligen så är jag emot sinsod, speciellt om dom är fattiga.
Att låna ut en summa att flasha med på bröllopsfesten som man sen direkt tar tillbaka merparten av må vara hänt, men att skänka en för dom stor summa pengar på ett bräde som dom sätter sprätt på blixsnabbt och sen är tillbaka i fattigdom igen. Vad är vitsen med det?
Nej då anser jag det vara betydlig bättre att ge dom en liten summa varje mån, så som tjejen alltid har gjort, det ska naturligtvis inte upphöra bara för att hon träffar falang och flyttar till ett annat land. Om tjejen man träffar har en försörjningsbörda så får man nog se till att den kan fortgå, det ligger på ditt ansvar! Ingår i paketet.
Men köpa sin fru för ex 50.000 sek?
Nä det finns inte på kartan för mig.
Och som jag nämnt förut, du ska vara en jäkligt dålig man för att inte få bröllopet på dina villkor, dom släpper inte en bra falang i första taget.
Att ge fattiga människor en klump med pengar hjälper dom inte mycket, dom har ofta svårt att hålla i pengarna, bättre att ge en liten slant varje mån.
Min syn på sinsod.
Fattiga människor förblir ofta fattiga pga att dom inte kan hålla i pengar ..