Att bli med barn.....

Din snabba reflektion över ordet värdera var att du förknippar det med ekonomi.

At du sedan har en känsla av att köpa damen är din känsla och ingen kan ju påstå at det du känner är fel. Dina känslor är dina känslor.
Du kanske har fel, men fortfarande är det din känsla och ditt problem.
Läs igen Andrejs..

All heder till dig och din fru @kurant som lägger tid, pengar och energi på att hjälpa tjejen!
Tack, men vi lägger just ingen tid tjejen alls, vi flyttar och har redan lämnat henne till en annan familj.
Det ringa vi bistår med är pengar och det är inte mer än 350kr per månad.
I alla fall så är det nog frun mest som har lite dåligt samvete och ömmar för flickan när hon själv känner att hon inte räcker till att ta hand om henne. Dom fungerade inte bra ihop men tjejen var som en otämjd vildhäst från början.
Frun har inga egna barn sen tidigare och är nu för gammal för att bli gravid igen. Det är positivt för man har ju inte en "surkärring" var 28 dag längre.
Nu vi handlat åt henne idag, det vi planerade och med plånboken öppen så jag köpte en cykel åt henne som en tidig julklapp.
Utöver det har vi varit på banken och ändrat några av fruns konton och samtidigt gjort Nicole som förmånstagare på fruns livförsäkring.
Själv flyttar vi från området i morgon så jag har ingen aning om jag får se Nicole Prinsessa Pepito som hon heter på många år.

Är bara att hoppas och önska att det går bra för flickan framöver. Men jag skulle inte klara en vecka i den miljön.
Skitigt, uppfödning av stridstuppar och mer än tio personer i alla åldrar boende 30 m2

IMG_9513.JPG
IMG_E9519.JPG
IMG_E9520.JPG
IMG_E9521.JPG

Hej

Många barn övergivna barn i Thailand känner ju knappt igen sina föräldrar dom kallar mormor och morfar för mamma och pappa, när dom riktiga föräldrarna dyker upp ifrån sina utlandsvistelser eller långa perioder av arbete runt om i Thailand är dom lite av främlingar för barnen.

Mvh isan lover

Vad vi lätt glömmer är att de har en helt annan familjestruktur här än i Sverige. Familjerna är mycket större med fler medlemmar som tar ansvar för barnen och ansvaret för barnens väl och ve ligger inte lika tungt på mor och far.

Jag har sett detta på nära håll med en flicka som nu är 16 år. Hon har haft mormor och mostrar medan far och mor har varit utomlands och jobbat. Idag är de hemma i Thailand men flickan vill inte flytta ifrån mormor utan väljer att vara kvar. Dessutom trygg och jätteduktig i skolan så det behöver inte alltid vara dåligt om de får kärlek och trygghet från någon annan än mor och far.

Vad vi lätt glömmer är att de har en helt annan familjestruktur här än i Sverige. Familjerna är mycket större med fler medlemmar som tar ansvar för barnen och ansvaret för barnens väl och ve ligger inte lika tungt på mor och far.

Jag har sett detta på nära håll med en flicka som nu är 16 år. Hon har haft mormor och mostrar medan far och mor har varit utomlands och jobbat. Idag är de hemma i Thailand men flickan vill inte flytta ifrån mormor utan väljer att vara kvar. Dessutom trygg och jätteduktig i skolan så det behöver inte alltid vara dåligt om de får kärlek och trygghet från någon annan än mor och far.
Hej

Så är det ju och man kan nog inte jämföra rakt av egentligen, i vår släkt är det inte heller ovanligt att barn tillbringar mycket tid och ibland år med andra familjer i släkten, t.ex mormor, morbrödernas familjer. o.s.v.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp