Barn namn som kan uttalas av både Thai och Svensk.

Ok, lycka till, inte kan jag klandras för barnets mobbing i skola pga. sitt namn......Alexander, har inte Thai lite svårt för r?

Ok, lycka till, inte kan jag klandras för barnets mobbing i skola pga. sitt namn......Alexander, har inte Thai lite svårt för r?
Hur många Thai använder sitt riktiga namn?
Känner ingen Thai som gör det..
Sen kommer sonen inte gå på Thaiskola.
Och Alex funkar bra bland Thai, sonen har en kompis som heter Alexander och kallas Alex.

Leo därimot hade ju lätt kunna bli mobbning namn efter en Öl ;)

Senast redigerad av en moderator:
Och Alex funkar bra bland Thai, sonen har en kompis som heter Alexander och kallas Alex.

Kan inte bli någon mobbing, ingen Thai använder sitt eget namn,,,:)

För min del hade det inte varit några problem med valet av namn, om jag tänker så här, någon gång i framtiden så kommer min son att presenteras vid något större samanhang, kanske FN:s Generalförsamling? vilket skulle en far bli mest stolt över? att sonen blir presenterad som malaj Alexsander, eller Kommendörkapten Leon? men å andra sidan, vad betyder ett namn, som ett rop, så att rätt person svarar, oavsett så har jag bidragit till ett utmärkt namnval, bara att beklaga att Ni valde det näst bästa, att Leon är gångbart vet jag av erfarenhet, Leon är det namn min son burit i 12 år.....:) (; och jag önskar Er lycka till.

Min frus namn börjar på r ingen jäkel som missar det, nu har ju hon ett smeknamn som alla andra;)

Tycker Alexander är ett fint namn, hade inte brorsan det namnet på en av sina ungar skulle vår första pojk fått det namnet:) nu blev det Emil och William, Emil blir hos thai Emin:D:eek:och dom som gärna säger L, William är inga problem för dom;)

@Lyco kan du hjälpa med en sista översättning, "Alexander" tack på förhand ;)

Nu har vi nog bestämt oss för Oliver lät så konstigt när hon sa det.

Ja อเล็กซานเดอร์, alla namn där det finns "der" blir oftast "öö" alek san döö, oli wöö kanske är bättre då det inte finns "V" utan blir "W".

Mer som svenskt alexander อเล็กซานเดร์ alek san dää / eller dee, men är alltid svårt, din fru t ex är nog mer van vid hur thai uttalar och för min egen del är det det viktigaste inte hur vi uttalar det, utan hur de uttalar det för att de skall förstå vad för namn som avses, en del instämmer inte med mig men det skiter jag i....5555.

Själv heter jag Peter och det blir alltid bpiidtöö...555555

Ja อเล็กซานเดอร์, alla namn där det finns "der" blir oftast "öö" alek san döö, oli wöö kanske är bättre då det inte finns "V" utan blir "W".

Mer som svenskt alexander อเล็กซานเดร์ alek san dää / eller dee, men är alltid svårt, din fru t ex är nog mer van vid hur thai uttalar och för min egen del är det det viktigaste inte hur vi uttalar det, utan hur de uttalar det för att de skall förstå vad för namn som avses, en del instämmer inte med mig men det skiter jag i....5555.

Själv heter jag Peter och det blir alltid bpiidtöö...555555
Hans smeknamn som Alexander kommer enligt mig att bli Allek. Om det ska skrivas med ett eller två l, får ni slåss om, men i vilket fall som helst, ett fint och respektabelt namn. Sen ska man aldrig förglömma att ett kärt barn har många namn.:)

Hans smeknamn som Alexander kommer enligt mig att bli Allek. Om det ska skrivas med ett eller två l, får ni slåss om, men i vilket fall som helst, ett fint och respektabelt namn. Sen ska man aldrig förglömma att ett kärt barn har många namn.:)

Ja det är nog mycket troligt att de föredrar det kort allek

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp