Barn namn som kan uttalas av både Thai och Svensk.

A

anonymous

Gäst
Någon som har bra tips på pojk namn som kan uttalas både av Thai och Svensk.
Är ju jättesvårt att komma på ett namn.

Funderar på Lotus Tommy .............

Hur stavar man det på Thai @Lyco

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Våra heter Emil och William skrattar lika gott för mig själv varje gång någon tilltalar dom, inga optimala namn för thai. Frugan gav Emil ett mellan namn (Pakin) William fick inget mellan namn.

A

Anonym

Gäst
Vår heter Oscar som fungerar hyfsat att uttala, dock blir r lite stumt. Dock en annan thaipojke i hembyn som heter Oscar nu, som är född senare än vår. Det gillar inte svärmor, det ska höras att han har farang pappa ...

A

Anonymius

Gäst
Någon som har bra tips på pojk namn som kan uttalas både av Thai och Svensk.
Är ju jättesvårt att komma på ett namn.

Funderar på Lotus Tommy .............

Hur stavar man det på Thai @Lyco
Ja, namn är svårt man får bara ångest ju fler namn som poppar upp. Gick in på Allt för föräldrar och kollade vilka namn som var mest populära.:D

Men några här som låter ungefär lika om en Thai säger eller svensk. Själv tycker jag วินเซ็นต์ Vincent ทอมมี่ tommii passar bar ihop!

โลตัส lotus (lotat) ทอมมี่ tommii

ลูกัส Lukas (lukat)

อดัม adam

อเล็กซ์ alex (alek)

อันโตน anton (andton)

ลีแอม liam (liiam)

โนอาห์ Noah

วินเซ็นต์ Vincent (winsen)

เควิน Kevin (kewin)

Senast redigerad av en moderator:
A

Anonymius

Gäst
Vår heter Oscar som fungerar hyfsat att uttala, dock blir r lite stumt. Dock en annan thaipojke i hembyn som heter Oscar nu, som är född senare än vår. Det gillar inte svärmor, det ska höras att han har farang pappa ...
Gör det verkligen det? Blir det inte gärna (ootga). Nu kan ju säkert din fru bra svenska men tänker på i Thailand.

Senast redigerad av en moderator:
A

anonymous

Gäst
Det lutar att det blir ลีแอม liam (liiam).
Fast frugan var tveksam först så jag ringde hem
Hon uttala det då efter jag länkat texten härifrån Ilam eller om hon sa iiam.
Men när jag sa det Liam så tyckte hon det lät bra också sa jag till henne att gå tillbaks och läsa Thaiskriften en gång till så det inte blev fel i stavningen men då uttala hon det rätt Liam men innan jag ringde och pratade med henne hade dom uttalat det fel hemma?

A

Anonymius

Gäst
Det lutar att det blir ลีแอม liam (liiam).
Fast frugan var tveksam först så jag ringde hem
Hon uttala det då efter jag länkat texten härifrån Ilam eller om hon sa iiam.
Men när jag sa det Liam så tyckte hon det lät bra också sa jag till henne att gå tillbaks och läsa Thaiskriften en gång till så det inte blev fel i stavningen men då uttala hon det rätt Liam men innan jag ringde och pratade med henne hade dom uttalat det fel hemma?
Ja nu är ju den stavning du fått engelskt uttal ลีแอม liääm. Mer svenskt uttal och stavning blir ju เลียม liiam!

SatanG

Forumveteran
Våra grabbar heter Alexander och Jonathan, funkar väl i alla länder vad jag vet.
Enkla smeknamn, Alex (Alek av svärmor) och Jon.

/ SatanG

A

Anonymius

Gäst
Leon heter min minsta son... :wai:
Sedan har jag Simon, Charlie och Kevin...
ซีมอน sii moon eller för våra breddgrader ซีโมน sii mån, båda stavningarna okey men ซีโมน eftersom vi lutar mer åt Å när vi säger Simon.

En av apostlarna Simon skrivs som ซีโมน och det uttalet passar ju oss bättre kanske. Thais stavning av engelska Simon blir ju ไซมอน sai moon passar inte oss så bra.

ชาร์ลี Chaa lii: egentligen för att mer visa på svenskt uttal av Charlie så ชอร์ลี eftersom det blir mer A som i Arne och inte som i engelskan ibland A som i Anna. Beror väl på vilken dialekt en engelsktalande har i detta fall antar jag.

เควิน Kewin, men det finns ju inget V i Thai så det går ju inte att använda annat än วิ utan man får helt enkelt använda vårt V här när vi säger det! Engelsmännen uttalar väl det också V...eller och inte Kewin?

Ja lite funderingar!

A

anonymous

Gäst
Ja nu är ju den stavning du fått engelskt uttal ลีแอม liääm. Mer svenskt uttal och stavning blir ju เลียม liiam!
Den där stavningen gick inte hem hos frugan fick svar I not like Lirem เลียม 55555.
ลีแอม liääm is good.

A

Anonymius

Gäst
Den där stavningen gick inte hem hos frugan fick svar I not like Lirem เลียม 55555.
ลีแอม liääm is good.
hahaha, ja för mig en gåta, hur hon får in ett R där, hon måste tittat på fel ord, fråga henne hur hon uttalar detta เรียน = studera, säger hon riren istället för rian eller rien säger många också?:)

A

anonymous

Gäst
hahaha, ja för mig en gåta, hur hon får in ett R där, hon måste tittat på fel ord, fråga henne hur hon uttalar detta เรียน = studera, säger hon riren istället för rian eller rien säger många också?:)
Hon kan få in vilken bokstav hon vill för vårat alfabet är inte hennes starka sida, R kan vart vilken bokstav som helst i alfabetet men hon gillade inte det namnet med den Thai stavningen.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
G Sv: Mina "barn" vid namn Hoya - utveckling och framtid..... Allmänt thailandforum 11
Isan Lover Varning, gäng som kidnappar barn besöker hem i Amnat Charoen provins. Thailändska Nyheter 2
thaikonsult Medborgarskap för nyfött barn i Thailand. Uppehållstillstånd och visum mm 10
PanPan Öppna fondkonto för barn i Thailand. Expat i Thailand 39
tobbetruck Barn födds i thailand / utanför EU. Uppehållstillstånd och visum mm 21
PanPan Vid vilken ålder sätter ni era barn på skola i Thailand? Allmänt thailandforum 17
A Spouse Visum för Farng som har ett barn med Thaimedborgare Allmänt thailandforum 2
Isan Lover Muay Thai för barn ledde till dödsfall. Allmänt thailandforum 24
A Lägger frågan här , Barn som pga av Moderns medborgarskap blivit Svenska medborgare Uppehållstillstånd och visum mm 19
Isan Lover Många barn i södra Thailand kan vare sig läsa eller skriva på Thai. Funderingar och betraktelser 74
Isan Lover Hundar i Indien dödar barn. Asienforum 57
Tulpan Är det någon som är tillsammans med en kvinna som inte redan har barn och inte vill ha några? Allmänt thailandforum 33
K Producera flera barn Allmänt thailandforum 30
P Adoptera sin frus barn Ordet är fritt 56
S Barn semester Ordet är fritt 6
A Färre Svenska barn Ordet är fritt 74
kurant Att bli med barn..... Asienforum 44
Pepsi Varför barnbidrag i sverige? Har man inte råd med sina barn? Ordet är fritt 225
Mickey666 Barnbidrag för barn bosatta utomlands Allmänt thailandforum 27
Långeman Barn i Tempel Allmänt thailandforum 4
S Att flytta syskons barn till Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 26
Lara Croft Barn sköts ihjäl i thailändsk säkerhetszon Thailändska Nyheter 0
A barn i thailand Allmänt thailandforum 2
P Spouse visum (för dig som är gift eller har barn i Thailand) Uppehållstillstånd och visum mm 126
Berralund Barn, uppfostran och kosthållning Allmänt thailandforum 66
A Vad får era barn lära sig på skola i Thailand, Internationell, Thai, Bi-lingual schools. Ordet är fritt 8
S Problem med samordningsnummer till barn Uppehållstillstånd och visum mm 14
P Få barn i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 33
N Avslag uppehållstillstånd för barn.... Uppehållstillstånd och visum mm 21
B Domstol tar upp fall ang förbrytelser knutna till Thaksins barn Thailändska Nyheter 0
K Min Thailändska flickvän är med barn. Kan hon få permanent uppehållstillstånd nu? Uppehållstillstånd och visum mm 10
T Att ha ett halvthai barn är storgrej? Thailändsk kultur och traditioner 41
thaikonsult Ställningstagande från Migrationsverket om förälders medgivande till uppehållstillstånd för barn Allmänt thailandforum 0
K Var bäst att bo ? Thailand/Sverige/Norge (bäst att föda och bo med barn idag) Uppehållstillstånd och visum mm 192
thaikonsult Umgänge med barn två timmar i veckan är skäl för uppehållstillstånd. Uppehållstillstånd och visum mm 0
A Att ta sig an en Thaifrus halvvuxna barn Allmänt thailandforum 19
Lara Croft Gård samtycker till att stoppa bilder av barn med krokodiler Thailändska Nyheter 0
thaikonsult Vårdnad om barn i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 11
Lara Croft Få thailändska barn vill bli politiker Thailändska Nyheter 0
Grannen Olsson Män bör få barn sent i livet Allmänt thailandforum 2
Kycklingen En 10-årig flicka har fött ett barn i den nordöstra provinsen Nakhon Panom Thailändska Nyheter 2
N Barn och det svenska bidragssystemet Ordet är fritt 81
A Resa med barn Thailändskt reseforum 14
G tusentals-barn-flyr-varldens-aldsta-krig Allmänt thailandforum 4
Berralund Att ta hem barn från Thailand till Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 216
Berralund Thailändska barn till Sverige Allmänt thailandforum 5
A 10000 hemlösa barn i Thailand Allmänt thailandforum 2
A thailändska alfabetet tecknad film för barn Thailändsk kultur och traditioner 3
A 5 st åker 25 juli -21 augusti 2 vuxna 2 barn + en 17 åring Thailändskt reseforum 6
Isan Lover Länk till en serie vid namn “Good daughters of Isaan” . Allmänt thailandforum 4

Liknande trådar

Topp