S
Sawitree
Gäst
Det är en sak dock man bör väga in innan man fattar ett definitivt beslut och det är åldern. En 14-åring kan få svårt att anpassa sig till det annorlunda livet i Sverige, yngre barn är mycket mer anpassningsbara. Frugans kompis och hennes man (som är en god vän till mig) lät hennes då 13-årige son komma hit, detta är snart 4 år sedan. Den flytten har gått allt annat än friktionsfritt, han har haft och har fortfarande stora problem med anpassningen. Detta har i sin tur orsakat ordentliga slitningar mellan paret i fråga.
Så man bör alltså ställa sig frågan om man är beredd att tackla de problem som kan uppkomma, det är ganska komplicerat. Våra barn var 6 och 9 år när dom kom hit, frugan ville vänta men jag skyndade på, ju tidigare desto bättre. Och det har fungerat fint för vår del.
Jag vill inte på något sätt vara en domedagsprofet med detta inlägg, det kan naturligtvis fungera fint. Men ett varningens finger är på sin plats, jag har sett problemen med egna ögon. Lycka till i alla fal hur du än gör, du känner honom och vet naturligtvis vad som är bäst för samtliga parter.
Hej, tack så mycket för dina tips