Barn, uppfostran och kosthållning

Vi behöver inte gå på några särskilda samtal av den anledningen, har det varit problem blir vi upplysta om det när vi hämtar honom på eftermiddagen. Men ett utvecklingssamtal blir det per termin, både i förskolan och i den vanliga skolan.

Du fattar vad jag menar allafall Berralund.

Janne däremot med mensanivå verkar
fatta noll i fler trådar.

Förstår Jonas att han ledsnade lite.....på vissa härinne.

55555

55555
Nu är jag ganska säker på att @Janne mycket väl förstår vad du menar. Men han vill kanske föra upp diskussionen på Mensa-nivå. Och där befinner vi oss alla eller hur? ;)

Det finns ju faktiskt ett facit för barnuppfostran om man lever i nutid.
Varför annars alla dessa pedagoger av olika slag och kvartssamtal etc etc.
Tror du alvarligt att barnuppfostran endast ska ske utanför hemmet?
Tar man med barn på resturang väljer man ju en resturang med "barnprofil" för barnens, fötäldrarnas och de andras gästernas bästa.

Oftast är det på dagen för lunch på en helg. Inte kvällar oftast.
BVC är de som frågar om rutiner och uppfostran inte på samtal i skolan (om inte problemen är stora och finns i skolsn)
Titta noga på vad jag skrev inom parentes. Däremot följer BVC upp barnens uppväxt fram till skolåldern, sen tar skolhälsovården över.
Bvc Janne går du inte på nåt samtal om ungen är allmänt störande för andra barn på dagis eller förskola.
Vad har du fått det ifrån?

Finns även restauranger utan alkohol i hela världen, låter på en del här som att allt jag skriver gäller endast thailand.
Föräldrar med ungar som får springa vind för våg utan tillsägelse eller curlas med diverse elektronik finns över hela världen givetvis.

55555
Precis @Neman titta vad jag skrev och försök förstå innan du antyder att jag sagt något annat.

Och du barnprofil betyder inte alkoholfria restauranger, betyder restauranger som har kanske ett lekrum, eller som ger kritor och papper till barnen. Resuranger som familjer med barn

55555
Jaha vad var det för påhopp, vem fattar noll i denna tråden?

Jo jag förstår om @Jonas tröttnat på dig! (Och varför blanda in Jonas i detta?
Ja där befinner vi oss alla naturligtvis, skulle jag ej göra det skulle jag väl aldrig tala om det på ett ställe som detta.
;)
Nej du köra väl den svenska nivån där man aldrig ska tala om vad man är bra på. Vakna upp! varför attakerar du då inte Jonas som skrev att han gjort testet och klarat det på Mensa nivå varje gång?

Vad får dig @Neman att i en tråd på så många ställen kritisera mig när jag delar med mig av min erfarenhet!

VÄLDIGT TRÅKIGT BETEENDE!

Senast redigerad av en moderator:
55555
Jisses det blev blodigt allvar tydligen.
Fortsätt lev ditt liv på forumet du Janne.
Jag slår på Mute nu.
55555
Första dagen fick jag skäll för att jag råkade skriva nåt om kaffe i fel tråd.
Hade inte vart in här på ett år då innan.
Klart jag spärrar ut klorna när allt är sig precis likt härinne som för 12 månader sen.
Tror du inte jag klarar mig utan detta ett år till Janne och övriga påhejande forumvärdar?
Att nättroll dyker upp här är inte det minsta förundransvärt.
Bye bye

Tror du alvarligt att barnuppfostran endast ska ske utanför hemmet?

Titta noga på vad jag skrev inom parentes. Däremot följer BVC upp barnens uppväxt fram till skolåldern, sen tar skolhälsovården över.

Precis @Neman titta vad jag skrev och försök förstå innan du antyder att jag sagt något annat.

Och du barnprofil betyder inte alkoholfria restauranger, betyder restauranger som har kanske ett lekrum, eller som ger kritor och papper till barnen. Resuranger som familjer med barn

Jaha vad var det för påhopp, vem fattar noll i denna tråden?

Jo jag förstår om @Jonas tröttnat på dig! (Och varför blanda in Jonas i detta?

Nej du köra väl den svenska nivån där man aldrig ska tala om vad man är bra på. Vakna upp! varför attakerar du då inte Jonas som skrev att han gjort testet och klarat det på Mensa nivå varje gång?

Vad får dig @Neman att i en tråd på så många ställen kritisera mig när jag delar med mig av min erfarenhet!

VÄLDIGT TRÅKIGT BETEENDE!

Jag har såpass mycket kurage i mig Janne så jag givetvis kan be dig om ursäkt för att jag attackerat dig och kanske även förolämpat dig.
Så jag ber dig så mycket om ursäkt Janne.
Upp till dig att godta min ursäkt till dig.

Samtidigt vill jag tala om för dig öppet att jag var med här redan 2008 när detta forumet var Chaimai.
Fast under ett annat nick så nu vet alla som kan läsa detta också det.

Jag tycker om ungar jag också och att föräldrar ska kunna gå ut att äta på Donken eller vilket ställe som helst.
Men att synen på en vettig fostran är olika är ju ofrånkomlig, gäller givetvis även kosten.

Du vet säkerligen som mig att det med barnafödande och Bvc är totalt förändrat mot hur det var förut.
Det är givetvis mest p.g.a besparingar och resurser som förändrats.
Några hembesök första veckan efter hemkommandet från BB av Bvc existerar
knappt längre förutom när det finns misstanke om att nåt står galet till.
Detta gäller sverige, hur det är i thailand har jag inte en aning om ärligt talat.
Inte övriga länder på klotet heller.
:wai:

55555
Jag har såpass mycket kurage i mig Janne så jag givetvis kan be dig om ursäkt för att jag attackerat dig och kanske även förolämpat dig.

Samtidigt vill jag tala om för dig öppet att jag var med här redan 2008 när detta forumet var Chaimai.

Jag tycker om ungar jag också och att föräldrar ska kunna gå ut att äta på Donken eller vilket ställe som helst.
Men att synen på en vettig fostran är olika är ju ofrånkomlig, gäller givetvis även kosten.

Du vet säkerligen som mig att det med barnafödande och Bvc är totalt förändrat mot hur det var förut.
Detta gäller sverige, hur det är i thailand har jag inte en aning om ärligt talat.
En ödmjuk fråga, sover du aldrig?;)

Din ursäkt är godtagen.

Vad kan du haft för nick 2008, hmmm kom knappt ihåg vilka som var aktiva då. Själv har jag varit medlem 10 år i slutet på denna månaden.

Visst har BVC förändras ... hur motsvarande ser t i Thailand vet jag inte, skulle vara kul att veta om det finns något som påminner om det.

Din ursäkt är godtagen.

Vad kan du haft för nick 2008, hmmm kom knappt ihåg vilka som var aktiva då. Själv har jag varit medlem 10 år i slutet på denna månaden.

Visst har BVC förändras ... hur motsvarande ser t i Thailand vet jag inte, skulle vara kul att veta om det finns något som påminner om det.

Kommer ej ihåg mitt nick från 2008.
Följde Legos, glimten66 och hasse svenssons trådar och några till som höll på att flytta ner till phuket för permanentboende. Lego hade ju goda råd och hjälp om logistiken givetvis.
Thaikonsults trådar var givetvis intressanta + Gaztons,Berralunds och Jobe:s
Allt var lite annorlunda på forumet då mot nu, ja den lite råa attityden mot varandra fanns givetvis redan då.

Undrar om inte du själv var en av medlemmarna som planerade husköp och flytt ner permanent från nån söderförort runt stockholm.

Jag själv hade en donna inte långt från kambodja i Sisaket, men men det var då det. :wai:

Kommer ej ihåg mitt nick från 2008.
Följde Legos, glimten66 och hasse svenssons trådar och några till som höll på att flytta ner till phuket för permanentboende. Lego hade ju goda råd och hjälp om logistiken givetvis.
Thaikonsults trådar var givetvis intressanta + Gaztons,Berralunds och Jobe:s
Allt var lite annorlunda på forumet då mot nu, ja den lite råa attityden mot varandra fanns givetvis redan då.

Undrar om inte du själv var en av medlemmarna som planerade husköp och flytt ner permanent från nån söderförort runt stockholm.

Jag själv hade en donna inte långt från kambodja i Sisaket, men men det var då det. :wai:
Vilket minne du har. Kan nog varit så ... man var ju nykär ....

Idag är det dags att ha hand om mina 2 barnbarn en stund så dottern får göra nåt för sig själv med sina väninnor.
Vet redan nu hur jobbigt det kommer att bli p.g.a min dotters slappa stil mot mina barnbarn, men men jag vill så gärna träffa dom, blixtlås på käften som gäller under handhavandet av dom små "bastarderna", får foga mig och ta smällen av det när jag kommer hem igen.
Jävla ynkrygg jag är ibland rent ut sagt.
:D
Men vill ej strida för mycket om det med en vettig fostran med dottern.

Det är intressant att få veta hur ni som flyttat permanent till TH bär er åt för att hålla kontakten med era barnbarn, om ni nu har några?
Eller om ni mist kontakten med era barnbarn p.g.a ni just valt TH att bo permanent i?
Eller rentav blivit ratade av era barn just p.g.a ni valt att leva ihop med / gift er med en kvinna från TH?
Oavsett om ni bor i TH eller t.e.x SE.
Och hur hanterar ni övriga medlemmar era eventuellt dåligt uppfostrade barnbarn?
Låter ni det bero och står ut ändå när ni har hand om dom eller träffar dom?

Jag som behöver blixtlås på munnen ibland får vissa bekymmer med mina dåligt fostrade barnbarn och även med min äldsta dotter p.g.a det.

Det är intressant att få veta hur ni som flyttat permanent till TH bär er åt för att hålla kontakten med era barnbarn, om ni nu har några?
Eller om ni mist kontakten med era barnbarn p.g.a ni just valt TH att bo permanent i?
Eller rentav blivit ratade av era barn just p.g.a ni valt att leva ihop med / gift er med en kvinna från TH?
Oavsett om ni bor i TH eller t.e.x SE.
Och hur hanterar ni övriga medlemmar era eventuellt dåligt uppfostrade barnbarn?
Låter ni det bero och står ut ändå när ni har hand om dom eller träffar dom?

Jag som behöver blixtlås på munnen ibland får vissa bekymmer med mina dåligt fostrade barnbarn och även med min äldsta dotter p.g.a det.

Var du inte med och uppfostrade din dotter? Om den uppfostran var så föredömlig så borde väl några % ha smittat av sig på barnbarnen?
;)

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A
N
Svar
81