Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
När jag gick med i ChaiMai var det dels på grund av en rekommendation jag fick av Birger men också för att jag tyckte det andades en härlig positiv anda till skillnad från alla andra Thailandsforum.

Ta och läs innehållet den här tråden! Den är full av motsatsen, negativa omdömen om Thailand i allmänhet och Thailändare i synnerhet och full av mer eller mindre trovärdiga historier om hur folket här beter sig den ena värre än den andra.

Något håller på att hända och förändras inte det så kommer inte jag att bli kvar länge till!

Så du menar att bara för att du har lugna gatan hemma med din familj och inte upplevt något negativt i Thailand så ljuger alla som påstår att det finns nåt annat?

Och du anser tydligen också att på ett diskussions forum ska alla ha samma åsikt, och har man inte samma åsikt som dig så är man dum i huvet eller?
För naturligtvis är din åsikt den enda rätta....

"FA " sa:
Nä precis, det gjorde du väl inte den här gången heller..
Jag visste att den skulle komma men trodde ledaren skulle vara snabbare :D Nu är man avslöjad ... Jag får kalla min respektive för hen så det inte blir fel ... ;)

"FA " sa:
Så du menar att bara för att du har lugna gatan hemma med din familj och inte upplevt något negativt i Thailand så ljuger alla som påstår att det finns nåt annat?

Och du anser tydligen också att på ett diskussions forum ska alla ha samma åsikt, och har man inte samma åsikt som dig så är man dum i huvet eller?

Tror inte mackes menar att alla skall ha samma åsikt...men...finns många som(en del)..som skriver väldigt negativt här ibland..tycker även jag..och vad gör de då i Thailand? Bättre flytta hem..eller någonannanstans..Lycka och harmoni kan man bara uppleva om man är i balans med sig själv och omgivningen.

Finns negativa saker överallt...men varför fokusera på allt negativt??? Nej jag vill se..och ser det possitiva i landet jag troligtvis kommer att bo i igen för alltid!

Jag, som mackes..och de flesta här tycker om sakliga,roliga inlägg och disskutioner...inte bara en massa negativt "dravel"...det kan man ha för sej själv...om det är så...tycker jag! :nod:

Ha det bra alla!

"mackes " sa:
När jag gick med i ChaiMai var det dels på grund av en rekommendation jag fick av Birger men också för att jag tyckte det andades en härlig positiv anda till skillnad från alla andra Thailandsforum.

Ta och läs innehållet den här tråden! Den är full av motsatsen, negativa omdömen om Thailand i allmänhet och Thailändare i synnerhet och full av mer eller mindre trovärdiga historier om hur folket här beter sig den ena värre än den andra.

Något håller på att hända och förändras inte det så kommer inte jag att bli kvar länge till!
"areeya " sa:
Tror inte mackes menar att alla skall ha samma åsikt...men...finns många som(en del)..som skriver väldigt negativt här ibland..tycker även jag..och vad gör de då i Thailand? Bättre flytta hem..eller någonannanstans..Lycka och harmoni kan man bara uppleva om man är i balans med sig själv och omgivningen.

Finns negativa saker överallt...men varför fokusera på allt negativt??? Nej jag vill se..och ser det possitiva i landet jag troligtvis kommer att bo i igen för alltid!

Jag, som mackes..och de flesta här tycker om sakliga,roliga inlägg och disskutioner...inte bara en massa negativt "dravel"...det kan man ha för sej själv...om det är så...tycker jag! :nod:

Ha det bra alla!
Karma till er, jag har kännt samma sak, man är kanske inte helt oskyldig men vi kan väl hjälpas åt att få tillbaks stämmningen :nod: :nod:

"magnusjansson " sa:
Ska ge dig ett bok tips macke, du har troligen
redan läst den Andraboken utgiven 1980 skriven
av C H Hermansson,Den skulle du gilla.

Tackar för tipset, nej den har jag inte läst och inte heller hört något om.
Kan du utveckla lite så kan jag skaffa den när jag är i Sverige (om det nu inte bara var ironi).

"FA " sa:
Så du menar att bara för att du har lugna gatan hemma med din familj och inte upplevt något negativt i Thailand så ljuger alla som påstår att det finns nåt annat? Och du anser tydligen också att på ett diskussions forum ska alla ha samma åsikt, och har man inte samma åsikt som dig så är man dum i huvet eller?

Nej FA, det menar jag inte och jag förstår inte hur du kunde dra de slutsatserna

"FA " sa:
För mig är det den enda rätta, något annat har jag aldrig påstått

Men att slänga skit omkring sig är inte speciellt kreativ och leder ingen vart, hade kritiken paketerats med ett förslag över vad man kunde göra åt det eller en analys över varför det är så hade det varit betydligt mer intressant.

Jag sa också att om det fortsätter så väljer jag bort detta forum, just på grund av att det är ointressant.

"mackes " sa:
Nej FA, det menar jag inte och jag förstår inte hur du kunde dra de slutsatserna
För mig är det den enda rätta, något annat har jag aldrig påstått

Men att slänga skit omkring sig är inte speciellt kreativ och leder ingen vart, hade kritiken paketerats med ett förslag över vad man kunde göra åt det eller en analys över varför det är så hade det varit betydligt mer intressant.

Jag sa också att om det fortsätter så väljer jag bort detta forum, just på grund av att det är ointressant.
förstår inte varför du vill göra om dom som skriver,förstår inte heller varför du delger oss att du tycker det vi skriver är ointressant. Vill du vi ska tycka det är synd att du slutar skriva el vad menar du.

Måste man älska allt med Thailand för att få leva där?
Berätta för mig när ni hittar en plats där allting är 100% positivt..
Jag älskar Thailand och väljer att flytta dit långt tidigare än dom flesta av er gjort, men Thailand är verkligen ett land där man bör ha koll på sånt som kan påverka en negativt.

Många här har en mycket naiv syn på Thailand och dess folk, rätt var det är så kommer den där synen att bita er i rumpan.

Hade tänkt hålla mig från denna diskussion men den känns alldeles för intressant och skoj kanske lite väl mycket svart å vitt men men.

Har lärt känna en Belgisk barägare i Khon Kaen å på en direkt fråga från mig på hur och varför han flytta till Thailand för 8 år sen innan fyllda 40 när han hade ett "framgångsrikt företag i Belgien" svara han då fritt översatt av mig.

Vet du Roger i Thailand finns det saker jag irriterar mig på varje vecka men i Belgien var jag irriterad hela tiden varje dag.

Å att ha en liten bar och en underbar fru och bo i Thailand kan det bli bättre.

Denna man hade dessutom enligt han då fullständigt blivit blåst på både det kapital och fastighetsbolag han bildat ihop med sin förra fru och fick således börja om från början först som engelskalärare innan han fick ihop pengar att köpa denna bar.

"magnusjansson " sa:
förstår inte varför du vill göra om dom som skriver,förstår inte heller varför du delger oss att du tycker det vi skriver är ointressant. Vill du vi ska tycka det är synd att du slutar skriva el vad menar du.

Jag försöker inte förändra människor, jag försöker förändra en miljö som var väldigt positiv när jag kom in men börjar svänga över åt det negativa hållet. Det är ju de som står för negativismen eller jag som försvinner, framtiden får väl utvisa hur det går.

P.S Med negativism avser jag inte de som sakligt berättar om att de råkat illa ut D.S

"Mackfaktorn " sa:
Hade tänkt hålla mig från denna diskussion men den känns alldeles för intressant och skoj kanske lite väl mycket svart å vitt men men.

Har lärt känna en Belgisk barägare i Khon Kaen å på en direkt fråga från mig på hur och varför han flytta till Thailand för 8 år sen innan fyllda 40 när han hade ett "framgångsrikt företag i Belgien" svara han då fritt översatt av mig.

Vet du Roger i Thailand finns det saker jag irriterar mig på varje vecka men i Belgien var jag irriterad hela tiden varje dag.

Å att ha en liten bar och en underbar fru och bo i Thailand kan det bli bättre.

Denna man hade dessutom enligt han då fullständigt blivit blåst på både det kapital och fastighetsbolag han bildat ihop med sin förra fru och fick således börja om från början först som engelskalärare innan han fick ihop pengar att köpa denna bar.

Det är sådana här små historier som kan tända en gnista hemma i kammaren och få någon att våga ta det slutliga steget. Betydligt mer givande än "/////". Karma till dig för den!

//redigerat av moderator//

"mackes " sa:
Det är sådana här små historier som kan tända en gnista hemma i kammaren och få någon att våga ta det slutliga steget. Betydligt mer givande än "/////". Karma till dig för den!

//redigerat av moderator//

Så du tyckte det var en liten "söt" historia, detta att han först förlorat allt sedan mäste börja om från start igen. Men jag måste säga det är starkt gjort av honom.

"Långeman " sa:
Så du tyckte det var en liten "söt" historia, detta att han först förlorat allt sedan mäste börja om från start igen. Men jag måste säga det är starkt gjort av honom.

Ja han står i baren och dricker öl,och tittar när flickvännen jobbar.
negativt ja visst,men hans funktion är att prata med dom falanger
som kommer,nog så viktigt.

"legolas " sa:
jag har ALDRIG vid ett endaste tillfälle här i Chaiyaphum sett en endaste polis posterad utanför en karaokebar. Jag vet inte vilket typ av nys den engelsmannen pratar om.

tro inte allt Jonas vad dessa gubbar säger till dig, kolla in det själv, och upplev din egna sanning.

legolas

Ja var nog inte karaoke baren han menade, vi har en bargata där flickorna står och hänger med, nog inte mycket karaoke inne på dom.
Har 2 bargator en med pubar/restauranger, och en med flickor och alkohol + några karaoke ställen runt omkring.

Men om han är mytoman eller ej det vet jag inte skriver bara vad han sa.

"magnusjansson " sa:
Ja han står i baren och dricker öl,och tittar när flickvännen jobbar.
negativt ja visst,men hans funktion är att prata med dom falanger
som kommer,nog så viktigt.
Nä Magnus måste rätta dig där inte öl ;) men däremot slinker nog en och annan SangSom med cola ned annars helt rätt.

"Mackfaktorn " sa:
Nä Magnus måste rätta dig där inte öl ;) men däremot slinker nog en och annan SangSom med cola ned annars helt rätt.
Va hade jag fel!!!
ska överväga om jag ska fortsätta skriva på detta forum...
inte roligt att ha fel.
;) ;)

"Mackfaktorn " sa:
555555 Ölen stod vi för du hade säkert bara en minneslucka ;)
visst betydde nu 5555 hahahaha ?

jag har genom åren träffat en del bar-delägare deras största
problem är att inte bli beroende av det dom säljer.

att skåla med alla måste vara en farlig väg mot problem.

att sedan inte kunna jobba utan att bara titta på är för
vissa ett mindre problem,

Det där stämmer nog mycket bra vad gäller denna belgare så säger han att han brukar dricka två ggr i veckan men är nog inte riktigt sant vad jag kunnat se däremot har han slutat röka så förhoppningsvis har han lite karaktär.

Vad gäller jobbiten om han är lat eller inte törs jag inte säga så mycket annat än på frågan om hur mycket törs du göra själv på sa han att om inte frun är där törs han inte göra ett skit.

"mackes " sa:
Jag försöker inte förändra människor, jag försöker förändra en miljö som var väldigt positiv när jag kom in men börjar svänga över åt det negativa hållet. Det är ju de som står för negativismen eller jag som försvinner, framtiden får väl utvisa hur det går.

P.S Med negativism avser jag inte de som sakligt berättar om att de råkat illa ut D.S

Kan bara hålla me dig Mackes finns en djävla massa skit snack på detta forum nu för tiden o ja det va bättre förr

har själv varit inne på samma spår
sen finns det ju några köpings bor som tror dom vet o kan allt har jag märkt sista tiden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar