Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Legolas....denna får du naturligtvis karma för...."årgångsvin" blir bara bättre och bättre...med åren...men det begriper inte dom som spelar i "avbytarbåset" :nod:

Areeya

"areeya " sa:
Legolas....denna får du naturligtvis karma för...."årgångsvin" blir bara bättre och bättre...med åren...men det begriper inte dom som spelar i "avbytarbåset" :nod:

Areeya

Nej vi håller oss till husetsvin

"legolas " sa:
Jag känner faktiskt att skriva lite hur jag själv känner det. jag visste inte innan, och jag kunde inte ens föreställa mig innan, hur det skulle vara att vara ihop med en kvinna som var 24 år yngre än mig själv, faktiskt 4 månader yngre än min egna dotter.

Vi träffades och jag kände ett sting av obehag i början, men det gick över efter runt 6 minuter tror jag det var. Sedan växte jag upp, och insåg att det bara var det där jävvlla kulturarvet som talade inom mig. Det där kulturarvet som jag försökt att motarbeta i hela mitt liv.

Jag känner till hela den där trudelutten om att man skall vara:

- I samma ålder för annars fungerar det inte...
- Komma ifrån samma kultur annars funkar det inte...
- Vara kompatibla via stjärnorna med varandra, annars funkar det inte...
- Ha samma s exuella preferenser, annars funkar det inte

Ja listan kan göras lång, och det finns alltid någon som skall tala om för oss hur vi skall leva. I äldre tider så letade vi lika förtvivlat som de knäppa amrisarna gör idag, inom religionen för att hitta ledtrådar till hur vi skall leva.

Vi lär oss utav Christian D´or hur vi skall lukta, Louis Vuitton talade om för oss vilka handväskor som kvinnorna skulle bära, och vi lär oss utav Armani hur vi skall vara klädda. NIKE talar om för fotbollsspelare vilka skor de skall ha på tassarna för att göra så många mål som möjligt.

och hela vårt liv är på det sättet. Men det som är rent otroligt tycker jag är folk i gemen inte ens tänker utan bara "köper" hela svängen och kör på helt blinda.. Jag menar, finns det bara ett sätt att "fånga" en gädda...???

jag menar med detta, finns det bara en väg att gå för att bilda familj och vara lyckliga, alla andra vägar är fel och fungerar inte.... Förr sade man att det finns flera sätt att flå en björn, och jag är övertygad om att det finns flera sätt att möta kärleken...

Enligt vissa så skall man och kvinna mötas, k åtheten skall sprudla och sedan bildar man familj.... När "första kärleken" har lagt sig.. nu talar man snabbt om kärlek när det gäller ett kärlekspar som är accepterat i samhällets ögon.

jag kallar inte alls det "första kärleken"... För det är enbart naturens inrättning som finns för att vi människor överhuvudtaget skall anstränga oss för att träffas innan vi lärt känna varandra.. Det är ren och skär upphetsning att vilja lägga den andra på rygg, alltså k åthet....

När således detta har lagt sig, så kommer kärleken den riktiga att växa fram ur detta. Denna procedur är socialt accepterat bland PK och andra som inte använder hjärnan.

men när ett par går samman och det är 20-25 år emellan dom, då är det inte riktig kärlek som växer fram plötsligt, det är inte kärlek för det är bara trygghet. Och enligt någon faderskänslor.

Vad är skillnaden egentligen.... Är det månne så att dessa människor som pratar på detta sättet, alltid de yngre oftast, de som känner sig lite ratade och inte fattar att de faktiskt inte längre ligger på "Svensktoppen" längre, utan sitter på reservbänken bara och får endast speltid när matcherna redan är avgjorda....

jag tror vi pratar avundsjuka av stora mått här.... Och jag är faktiskt glad att jag tillhör de ordinare spelarna i laget till skillnad emot vissa här som bara fungerar som reserver.

Nä nu skall jag in och höra med Yongyut om hon älskar mig för mina vackra ben, min snygga brunbrända överkropp eller om det sattans hjärtat är hennes favorit igen...

ha det gött alla
legolas
sällan har ett inlägg förtjänat en karma så mycket som detta. Bra Legolas.

"ledarn " sa:
Blir ju lite jobbigt läge för den som är 35 år och träffar en fru som är 24 år yngre...

Så för att träffa någon som är "mycket" yngre så måste du vara "mycket" äldre...

(Inte så svår matematik va) ?? :laugh: :laugh:
mer jobbigt för henne. (kommentaren bör nog raderas)

"FA " sa:
Jag har inte för avsikt att vilja platta till någon här eller ta ifrån dem glädjen över att känna sig älskade, ber om ursäkt om det uppfattats så.

Ni har naturligtvis rätt i att jag med mina knappa 50 år inte har någon erfarenhet av det här. Jag har bara haft ett 10 tal relationer med Thaidamer av varierande åldrar där samtliga bedyrat sin kärlek för mig. Jag ska inte skriva mer om det här för jag har som sagt ingen avsikt med att vilja förstöra för någon annan.

Lycka till grabbar och jag gläds med er som lever i en lycklig relation där ni känner er älskade, ingenting är finare än detta.

jag tror deras inställning i ett förhållande är detta,att få ett så behagligt liv som möjligt.strävan efter rikedom är tror jag ett sätt att göra sig fri,dvs fri från fattigdom,fri från bekymmer.inte att köpa 2 nya bilar,

De flesta faranger har inte förstått detta jobbar sliter och sparar sedan inget,

ställ frågan till er thai fru

1 ska vi sluta jobba ha ett litet hus och en liten budget.
2 fortsätta jobba köpa ett hus med 6 rum och 3 bilar

hon kommer säga alt nr 1 garanterat,

för att ett förhållande ska fungera krävs det lite av detta.

jobb alt pension dvs en inkomst
ett litet fint hem.
man ska vara vänner, obs viktigt,

kärlek för dom flesta thailändskor är nog detta.

inte några dramatiska utspel och kärleksvisor
med en gitarr för att förklara sin kärlek,
det går hem hos feta bleka farang käringar.

"magnusjansson " sa:
jag tror deras inställning i ett förhållande är detta,att få ett så behagligt liv som möjligt.strävan efter rikedom är tror jag ett sätt att göra sig fri,dvs fri från fattigdom,fri från bekymmer.inte att köpa 2 nya bilar,

De flesta faranger har inte förstått detta jobbar sliter och sparar sedan inget,

ett litet fint hem.

i mitt fall stämde inte detta. i mitt andra förhållande pratade hon om hus för 6 millioner bath och nya stora bilar. det hade stämt bra i mitt första förhållande, hon var inte hagalen, hon såg hur farangen Sir One levde i Sverige och förstod att vi inte s kiter pengar.

Jag tror att vilja ha ett hus för 6 miljoner bath och bilar etc ,
tyder på att hon varit med förut,dvs kanske själv blivit lurad och nu
ska det byggas ,att den normale thailändskan ska skapa sig detta
ha begär finner jag som liten.

sedan är det väl så att många faranger skryter hur
mycket pengar dom har.
så dom bygger upp det själv,

är man kung i baren så måste man betala notan!!

Inte heller stämmer detta in på mig.....

Damen byggde sitt ganska skapligt hus färdigt 2 år innan vi träffades.

"magnusjansson " sa:
Jag tror att vilja ha ett hus för 6 miljoner bath och bilar etc ,
tyder på att hon varit med förut,dvs kanske själv blivit lurad och nu
ska det byggas ,att den normale thailändskan ska skapa sig detta
ha begär finner jag som liten.

sedan är det väl så att många faranger skryter hur
mycket pengar dom har.
så dom bygger upp det själv,

är man kung i baren så måste man betala notan!!
hon hade inte varit med förr, kunde ingen engelska alls. Till hennes fördel var att hon srbetade vansinnigt mycket och var oerhört noga med hur hon såg ut och uppfattades av grannar. Inför mitt första besök lånade hon i hop en massa guld för påskina att hon fått detta av mig. Jädrans fåfäng men samtidigt enormt smart och duktig. Hon var dock inte min typ.

"magnusjansson " sa:

ett litet fint hem.

Så är det då hos oss och då menar jag inte bara vi utan i stort sett alla som har thaifru i våran omgivning undantag finns men dom är få

"FA " sa:
Sorry Lego men jag tror inte att man får den typ av kärlek som är vad ordet innebär för mig med en betydligt yngre kvinna. Men det det finns olika typer av kärlek, allt hänger ju på vad man själv anser att ordet betyder.

För mig är kärlek när 2 personer i början av förhållandet verkligen blir förälskade och kära och känner en stark attraktion till varandra och verkligen "tänder" på varandra, sen utvecklas den här förälskelsen till vad jag kallar äkta kärlek med tiden man är tillsammans. Med riktig kärlek spelar pengar ingen som helst roll, typ som när 2 tonåringar träffas och blir blixförälskade och inleder en relation som leder till barn och en relation som varar i många år.

Det är riktigt kärlek Lego och jag tror att det är helt omöjligt att finna den via en relation med en 20 år yngre Thaidam. Att hon kan utveckla känslor för sin farang tror jag absolut, men det är en annan typ av kärlek. Hon blir inte förälskad i gubben från början så att det rinner snål // på henne.

Jag kan ha fel men så här ser jag på det.

Bara för att det antagkigen inte hänt dig, så behöver det inte vara så för alla andra. :) :) :reta: :love_transparent:

Jag erkänner misstaget, det var korkat att ta upp en sån här sak på det här forumet.
Hoppas att ni alla är lyckliga med era fruar :)

"legolas " sa:
jag tycker det är skitkul med sådana trådar FA, där du klappar till folk i huvudet med lite reaktionära och oövertänkta åsikter, inget fel i det alls. Mera sådant tack...

Dessutom så visar du upp fina politiska talanger nu när du skriver i detta inlägg. Jag menar att du erkänner att det var korkat... inte att din åsikt var korkad, utan att det var korkat att ta upp det här, bra den dö.....

Kanske du lärde dig nåt FA i ämnet via oss andra, eller du hade fortsatt skygg-lapparna på och alla guldkorn rann dig förbi i en snabb strid ström.... synd på så rara ärtor... :reta: :reta: :reta:

legolas

Nä riktigt så var det inte Lego men jag inser att jag trampar på många ömma tår vilket är onödigt så jag väljer att inte skriva mer om mina erfarenheter i ämnet.
Det är inte alltid så viktigt att vinna.. Jag bjuder på det här så ni kan fortsätta leva lyckliga och glada med era goa damer :love_transparent:

Vem är jag att förstöra lyckan för någon annan.. Det var dumt..

"FA " sa:
Jag erkänner misstaget, det var korkat att ta upp en sån här sak på det här forumet.
Hoppas att ni alla är lyckliga med era fruar :)

Nej FA

Det var inte korkat , men det var känsligt , speciellt för de som inte vill se verkligheten , en relation med Thaikvinna /farang bottnar till 99% i en ekonomisk relation med en förhoppningsvis god kamratskap , så ser jag det och lever i ett sånt förhållande , jag är inte så korkad så jag tror nåt annat ..,.
Idag kom en kille förbi som känner oss sen 6 år tillbaka , min fru står med vår valp på gården och han står på soien utanför ...Han säger till min fru " varför har du en hund , du har ju en farang "tråkigt för honom att jag förstår Thai tillräckligt nu .. Kommer förmodligen att dra härifrån med tiden då det verkar vara som en Forumkompis sagt "de ser oss som vi ser på afrikaner" .. helt klart är det så , som rika afrikaner.

Legolas . Nu handlar ju denna tråd om att skicka pengar så jag fortsätter där , mina slantar har inget med hur jag ser på Thaifolket att göra , jag har inga problem med att en del av dem de ser nedvärderande på mig , då tror jag min fru blev mer förbannad , det var hon som sade att kanske skall vi inte bo i denna Thaiby .... då har hon fått en klar distans till detta liv , förmodligen i Sverige ..
Frågan är om det är skillnad i turistområden , tror knappast det , de passar sig bara pga av att de på ett annat sätt behöver turisterna ...

Ledarn
Jo , kanske är det bättre att inte förstå vad Thai säger , om Lego skulle förstå vad de säger så skulle han inte kunna sova ;D ;D ;D
Jag visar en djäkla respekt mot Thai , jag är ju gäst i deras land , och ja jag har vänner här , även bland Thai , inbillar jag mig i alla fall .... ;D

Detta med att skicka pengar till Thai , klart enklast och mest ekonomiskt att föra över från sitt Svenska konto , desutom så blir det vad jag sett bästa kursen .....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar