Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Och vad skall hon med dig att gora da.....Varfor inbillar du dig att hon vill ha med
falang att gora om falangen tanker vara gnetig snal och halla i sina kosing...

Na stanna du hemma, den verklighet som du tror existerar, det ar nog enbart
"I dina drommars stad".

legolas
Gifter man sig inte med en falang av kärlek?Tänk så fel man kan ha. 8)

Och vad skall hon med dig att gora da.....Varfor inbillar du dig att hon vill ha med
falang att gora om falangen tanker vara gnetig snal och halla i sina kosing...

Na stanna du hemma, den verklighet som du tror existerar, det ar nog enbart
"I dina drommars stad".

legolas

Jaha, då torde väl även jag leva i drömmarnas stad, inte heller jag skickar några pengar för uppehälle, Damen har en så pass bra ekonomi så hon klarar sig alldeles utmärkt utan min, visst är jag med och betalar, jag tror på jämnlikhet
så köper vi något så är 50-50 som gäller om jag själv har nytta av inköpet.
Damen betalar hus bil bike, jag är med på löpande utgifter, jag har erbjudit mig att lösa in hälften, Damen har sagt nej, det efter att jag sagt att då ska jag stå som hälftenägare. Legolas har sin uppfattning, andra har sin....

Jo jag känner igen de här rosenskimrande inläggen. Kommer ofta från någon nykär som skriver om hur bra man har det och hur duktiga sina älskade är med pengar och allt. Nästan lite kaxiga inlägg om hur andra kan göra si och så för du behöver minsann inte det med din underbara "syrenhäck". Sen går det några månader och så blir det tyst.

Men sen kommer det en ny efter ett tag :)

"nakonsawan " sa:
Jo jag känner igen de här rosenskimrande inläggen. Kommer ofta från någon nykär som skriver om hur bra man har det och hur duktiga sina älskade är med pengar och allt. Nästan lite kaxiga inlägg om hur andra kan göra si och så för du behöver minsann inte det med din underbara "syrenhäck". Sen går det några månader och så blir det tyst.

Men sen kommer det en ny efter ett tag :)

Kan nog inte vara mig Du syftar på.

Nykär efter 3 1/2 år.

Vi har resonerat under tid hur vi ska ha det med ekonomin, tror nog att
vi har funnit den gyllene vägen, där båda parter har tagit och givit.

Den dagen vi gifter oss så blir det i vart fall som helst, att Damen drar det
längsta strået, vilket är helt ok för min del.

Kaxigt får stå för dig, själv tycker jag nog att det finns fördelar med att
ha ordning på ekonomin.

"Ubon " sa:
Kan nog inte vara mig Du syftar på.

Nykär efter 3 1/2 år.

Vi har resonerat under tid hur vi ska ha det med ekonomin, tror nog att
vi har funnit den gyllene vägen, där båda parter har tagit och givit.

Den dagen vi gifter oss så blir det i vart fall som helst, att Damen drar det
längsta strået, vilket är helt ok för min del.

Kaxigt får stå för dig, själv tycker jag nog att det finns fördelar med att
ha ordning på ekonomin.

Ubon...tack för dina inlägg, tycker de är vettiga, var och en ska gå sin egen väg och göra det som känns rätt....Min flickvän har ochså ett yrke, frisör + salong....Egentligen vill alla ha äkta kärlek, bli uppskattade för den person man är INTE för pengar. Varför ? Det är enkelt, om det bara handlar om pengar kan hon ju lika gärna välja någon annan som ger det.
Trots det har jag för egen del valt att skicka pengar, dels för att jag just nu har råd och dels vill hålla intresset vid liv och jag tror hon behöver slantarna. Man ska inte skicka mer än man kan förlora. Mitt nästa steg är nu att besöka butiken hon driver och träffa henne i den verklighet hon verkar i och hälsa på mamman och pappa, syskon, vänner.
Tyvärr blir det litet speciellt när man bara ha några korta semesterveckor till förfogande. I slutet av 2014 om jag lever kan jag stanna en längre tid. Hur vår relation kommer att se ut är svårt att säga, jag skulle tom kunna tänka mig ett barn med henne.

Ha det gott nu! Lycka till med förhållandet!

hans Svensson

"Hans Svensson " sa:
Ubon...tack för dina inlägg, tycker de är vettiga, var och en ska gå sin egen väg och göra det som känns rätt....Min flickvän har ochså ett yrke, frisör + salong....Egentligen vill alla ha äkta kärlek, bli uppskattade för den person man är INTE för pengar. Varför ? Det är enkelt, om det bara handlar om pengar kan hon ju lika gärna välja någon annan som ger det.
Trots det har jag för egen del valt att skicka pengar, dels för att jag just nu har råd och dels vill hålla intresset vid liv och jag tror hon behöver slantarna. Man ska inte skicka mer än man kan förlora. Mitt nästa steg är nu att besöka butiken hon driver och träffa henne i den verklighet hon verkar i och hälsa på mamman och pappa, syskon, vänner.
Tyvärr blir det litet speciellt när man bara ha några korta semesterveckor till förfogande. I slutet av 2014 om jag lever kan jag stanna en längre tid. Hur vår relation kommer att se ut är svårt att säga, jag skulle tom kunna tänka mig ett barn med henne.

Ha det gott nu! Lycka till med förhållandet!

hans Svensson

Du skickar pengar för att hålla intresset vid liv?
Snacka om att ha funnit äkta kärlek.. Grattis!

Det finns en benämning på sådan verksamhet och det här är fel ställe för den.
Fullständigt respektlöst mot alla!!!

//Citat borttaget//
Helt rätt uppfattat Macke

"legolas " sa:
Jag vet en ursnygg grann 62:aring i Chaiyaphum. valtranad och med hygglig ekonomi; OK nagot for brundbrand kanske, men han skulle nog kunna tanka sig att stanna inomhus en langre tid och bleka till sig, bara ratt kvinna dyk upp over horisonten....

Lite provision skulle heller inte skada... ;D

legolas

Slarvat bort brillorna nu igen Lego?

Var det bara Lego som såg att det var ett skämt?
Måste vara den tidiga söndagsmorgonen som gör det..

"FA " sa:
Var det bara Lego som såg att det var ett skämt?
Måste vara den tidiga söndagsmorgonen som gör det..
Det är eftermiddag här och var det menat som ett skämt så var det fullständigt misslyckat och du har inte lyckats med att utveckla känslan om vad man kan och inte kan skämta om. Jag tror dock att det där med skämt var en efterkonstruktion när du insåg hur fel det blev.

//Träbocken

"Hans Svensson " sa:
Hej! Jag föreslår att diskussionen om valutaväxling fortsätter under tråden "Thaibath...". Vänligen skriv frågor och svar där!
Här kan vi diskutera hur mycket det är rimligt att skicka till fastmön och relationsproblematik.

Mvh hans Svensson

Mr Hans
Nu är du nog Bambi på hal IS, om du menar att Thaibath och växling, hör mer i hop med varann än, ATT skicka pengar och valutaväxling gör så Har nog Bambi ramlat omkull. ;D ;D ;D ;D

"mackes " sa:
Det är eftermiddag här och var det menat som ett skämt så var det fullständigt misslyckat och du har inte lyckats med att utveckla känslan om vad man kan och inte kan skämta om. Jag tror dock att det där med skämt var en efterkonstruktion när du insåg hur fel det blev.

//Träbocken

Nej där har du helt fel Mackes.
Historien var 100% sann och med tanke på det som skrivits det sista i den här tråden så var det ganska passande.
Den sista meningen var mycket tydlig att det var ett skämt med en stor fet smiley på slutet. Bara en idiot tror att jag menade allvar med det ekonomiska.

Nä Mackes, det är ni som är ena riktiga träbockar.
Eller kanske ska säga Du, för det fanns ju dom som såg att det var ett skämt...

"legolas " sa:
Jag vet en ursnygg grann 62:aring i Chaiyaphum. valtranad och med hygglig ekonomi; OK nagot for brundbrand kanske, men han skulle nog kunna tanka sig att stanna inomhus en langre tid och bleka till sig, bara ratt kvinna dyk upp over horisonten....

Lite provision skulle heller inte skada... ;D

legolas

Legolas....Vi har alla rätt på sätt och vis....Vi vet ju hur det fungerar i djurvärlden, hanen jagar annars ingen reproduktion...Det fungerar likadant mellan människor, hanen jagar honan, prioritet nummer ett....Kön till en fin hona går runt hela Stockholm eller Göteborg....1000 man med tian i ena handen och Oskar i den andra....När Oskar står är förståndet borta....Eller ett annat träffande citat som passar bra "f-tan suger mer än sjön"....Många gör vad som helst för att få till det...För många av oss är det kört i Sverige, vi har tröttnat på surkarten och söker nya jaktmarker....
När en man i 50-60 årsåldern hittar en kvinna i 20-30 års åldern så är det givet att det handlar om slantar till viss del...Som jag skrivit tidigare så är grundproblematiken för många att hitta en försörjning, det är där mannen kommer in och kan hjälpa till. Att välja en kvinna med ett yrke är att underlätta för sig själv....
Tråkigt att Gazton måste komma in och ta bort de otrevligaste inläggen, de som inte kan hålla en trevlig ton behöver inte skriva här tycker jag...
Detta några tankar i all hast!

Allt gott!

Hans Svensson :xmas_smiley:

Ps. skickade just iväg 11000bath till fästmön...Ds.

Legolas

Absolut ett av dina sämsta inlägg, en riktig plimsoll.

Alla är formade från sitt eget stuprör, enligt ditt förmenande så är det bara att gå
"all in" varför då? möjligen att Du gått all in, det innbär inte att alla andra ser på saken som du gör.

Läs din egen tråd, se ditt eget gnäll om att behöva betala...........

Pt 2 062.jpg

WIKIPEDIA..."Samuel Plimsoll, född den 10 februari 1824, död den 3 juni 1898, var en brittisk parlamentsledamot.

Plimsoll föddes i Bristol men växte upp i Sheffield och Penrith. På 1850-talet startade han egen firma i London som kolhandlare men detta motarbetades av järnvägsbolagen och han gjorde konkurs.

År 1868 valdes han i underhuset som liberal. Där gjorde han sig snart känd för sin kamp mot icke sjövärdiga fartyg. Hans egna motioner i ämnet misslyckades dock till en början. Han publicerade 1872 boken Våra sjömän som gjorde att frågan fick stor uppmärksamhet över hela landet.

Detta ledde till att en utredning i frågan tillsattes och 1875 lade regeringen fram en propositon för att öka sjösäkerheten. Plimsoll tyckte inte att regeringens förslag var tillräckligt långtgående men godtog ändå förslaget.

Den 22 juli 1875 förklarade premiärminister Disraeli att regeringen skulle dra tillbaka propositionen. Plimsoll gjorde skandal när han i underhuset kallade dess ledamöter för skurkar och hötte med knytnäven mot talmannen.

Plimsoll fick be om ursäkt men han hade den allmänna opinionen på sin sida. Året efter lade regeringen fram ett nytt förslag om ökad sjösäkerhet, Merchant Shipping Act, som bland annat innebar inspektioner av fartyg.

Plimsoll fick ge namn till den så kallade Plimsollmärket som betecknar minsta tillåtna fribord på ett fartyg"

Na tacka vet jag 50/50,,,, thaidamen skall ha utbildning och ett riktigt valbetalt arbete, annars far det kvitta... Vill hon inte pynta upp stalar sa gor inte jag det heller.....Fan skall hon spara och jag slosa, vilken rattvisa ar det da.,.....

Legolas
Jag tror Du är avundsjuk, man kan inte äta kakan och ha den kvar, Du valde din Fru
inga problem, Du valde en ung Fru före kunskap och mognad, Du gjorde ett val.

Ubon gjorde inget val, det var min blivande som valde mig...Nu har vi campat ihop ett och halft år+ tror nog att både hon och jag funnit rätt, men ingen vet ju vad som sker i morgon.

"Plimsoll fick ge namn till den så kallade Plimsollmärket som betecknar minsta tillåtna fribord på ett fartyg"

Just det jag menade, ett lågvattenmärke-

"Ubon " sa:
Na tacka vet jag 50/50,,,, thaidamen skall ha utbildning och ett riktigt valbetalt arbete, annars far det kvitta... Vill hon inte pynta upp stalar sa gor inte jag det heller.....Fan skall hon spara och jag slosa, vilken rattvisa ar det da.,.....

Legolas
Jag tror Du är avundsjuk, man kan inte äta kakan och ha den kvar, Du valde din Fru

Ubon gjorde inget val, det var min blivande som valde mig...Nu har vi campat ihop ett och halft år+ tror nog att både hon och jag funnit rätt, men ingen vet ju vad som sker i morgon.

"Plimsoll fick ge namn till den så kallade Plimsollmärket som betecknar minsta tillåtna fribord på ett fartyg"

Just det jag menade, ett lågvattenmärke-

Funderar på detta med trohet. Är ni trogna mot varandra, hur viktigt är det för dig, har du koll där? Hur/var valde hon dig ?

Legolas

Av vad jag läst till mig i legolas berättelser, så verkar hans fru vara otroligt
mogen.

Du får nog utveckla detta lite mer,
vad för jobb har din thaidam??
vad är välbetalt enligt dig??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K