Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Frankie,,, hur uttalar din fru ditt namn: Flank eller kanske F ank.....??

legolas

Jo det tog ett tag...först var det ju ..darling...men sen blev det Fänk!!! Men nu har hon lärt sig säja Frank...eller som oftast nu, säjer hon ..pappa!! Sant, jag reagerade först..men pappa står för något fint i Thailand säjer hon...så varför inte!!Hon (frun) och äldsta dottern min är ju nästan jämngammla... :afro:

"ledarn " sa:
Min fru som "bara" är 10 år yngre än mig säger också "Pappa" till mig..
Så Fablo Lego har nog rätt...?? Jag ser ut som en luggsliten 62 åring :laugh: :laugh:

Eftersom du aldrig ger mej karma :(....får du nu en av mig för ditt...dina eminenta inlägg i dag!! :thumbsup:

Areeya

Ojojoj,...tråden skulle ju handla om att "skicka pengar"...prata om :offtopic:

Areeya

"areeya " sa:
Lego tyckte ju du såg ut som en"luggsleten" 54-åring ju ???.......Själv så är jag "defakto" en gammal "gubbe" vid 65 fyllda...men en pigg sån..(bara att fråga min fru)...och hon är 24 år yngre än mej!
Fortfarande säjer hon(Efter snart 7 år)....Frank!!...you look wery,wery handsame...and so strong!!!Hahahaha...men det värmer att veta att hon inte bara tog mej för pengarna...eller? ???

Håller med dig, då samma gäller för mig.Karma till dig Frank

"legolas " sa:
Helt rätt Jonas, Har ju sett detta oändligt många gånger världen över faktiskt. Alltså när snusförnumstiga PK-brudar ifrån Sverige åker på semester till Thailand med kameran och/eller videokameran i högsta hugg. Stannar till och fotograferar hur de thailändska kvinnorna VERKLIGEN är i verkliga livet. Kul att visa upp hemmavid på sina fester.

Dock fattar dessa svenska brudar inte att vad de ser är en exakt "spegel" av dom själva, och de val dom själva gör i livet.

Svenska brudar, västerländska brudar gör exakt likadant som sina medsystrar i de fattigare länderna. Enda skillnaden är att de fattiga tvingas ut i något som PK har gett ett namn "vid sidan av vägen-arbetare"...

Denna verksamhet som alltså heter prostiution i Thailand kallas i Sverige "Dating" och är ett vanligt normalt uppförande i det sociala livet. Kvinnor säljer sig inte på barer i Sverige, de säljer sig på dansrestauranter och pubar och andra offentliga inrättningar.

Svenska kvinnor tar inte betalt i BÖRJAN av sina "kunder", alltså männen som de väljer ut på dessa offentliga inrättningar i Sverige. De börjar kräva in sina betalningar, så fort som det har utvecklats till att dajta, som ju är ordet i västerlandet när brudarna har "raggat upp" en man. På dajtingen så börjar då så smått och i stort själva förhandlingen.

Västerländska kvinnor undersöker nu hur mannen som hon valt står sig i konkurrens gentemot andra prospekt som hon ävenledes raggat upp på sina nattliga äventyr. Mannen i sin tur måste nu visa vad han åstadkommit i livet, och han måste göra PR för sin egen person. detta kan jämföras med den manlige påfågelns viftande på på sina stjärtfjädrar!!!

Nu har kvinnan bestämt sig, alltså på vem hon skall satsa på. Hon står där i "Barens" dörr på Bangla Road, åh.. sorry det var visst datingmarknaden hon stod.. och nu kommer hennes "vickande på metkroken" inför mannen...ögon som ger löften om en fortsättning senare hemma, kanske...

mannen är nu uppspelt, stjärtfjädrarna står rätt upp, och plånboken kommer upp i en hiskerlig fart, och in på guldsmedsaffären och köper ringar, så dyra som möjligt ges till kvinnan. kanske halsband också..... Mannen har nu skrivit på alla köpehandlingar för det alldeles för stora huset, och hela hans ekonomi är nu i skyttegravarna i Lutzern.....

Nu så undrar jag, vad fan är skillnaden egentligen mellan en fördömande västerländsk kvinna och en thailändsk kvinna mer än att de inkvoterade svenska kvinnorna har arbeten och inkomster, och inte behöver ragga ute på gatan längre utan har råd att göra det under ett socialt skyddsnät.....

jag ser inga skillnader och som Jonas nämnde i sitt ovan inlägg så är anledningarna till ett "lyckat avslut" med en västerländsk kvinna:
1. inkomst
2 . ambition och företagssamhet....

tack för maten
legolas
karma, stämmer helt och hållet,l

My son eller my little baby, får jag höra vet inte om det är bättre än pappa.

"areeya " sa:
Jo det tog ett tag...först var det ju ..darling...men sen blev det Fänk!!! Men nu har hon lärt sig säja Frank...eller som oftast nu, säjer hon ..pappa!! Sant, jag reagerade först..men pappa står för något fint i Thailand säjer hon...så varför inte!!Hon (frun) och äldsta dottern min är ju nästan jämngammla... :afro:
Är inte anledningen till att hon säger pappa att ni har ett barn ihop och du är pappa. Min fru säger det när barnen hör på. På samma sätt när hon pratar thai med min son säger hon krap istället för ka för att han ska lära sig ...

"legolas " sa:
För att då ta detta ON TOPIC igen då så Hans Svensson blir nöjd och glad igen, så tänker man ju ibland vad som egentligen är en vettig summa att skicka ner till Thailand. OK naturligtvis så handlar det kanske om vilken typ av förhållande som man har till damen ifråga:

a - Gift
b - Förlovad
c - Träffats en gång och väntar fortfarande på chans att åka ner igen..
d - Har en "fast" relation och åker ner typ 2 ggr på året
e - Aldrig träffats bara pratat på thailovelink...

Om man håller sig till alternativ C + D + E, så är ju valet av belopp mycket omstritt har man ju sett. Sedan kommer ju, vad man vill med beloppet man skickar, vill man;

1 - Få damen att sluta jobba i baren och åka "hem"
2 - Bara hålla damen flytande i baren eller sitt andra arbete
3 - Försörja damen hemma i byn lite grand under månaden

Beloppen går emellan 2.000 baht i månaden upp till folk som säkerligen ger 50.000 baht per månad och stundtals t.om ännu mer. En thaidam som aldrig i hela sitt liv ens sett förut det leverne som falanger visar upp på sin semester blir ju snabbt fartblinda och skaffar sig vanor och ovanor, och de gör slut på pengar lika bra som vilken västerländsk kvinna som helst.

Argumenten för att få falangen att skicka pengar är många, och de små liven är uppfinningsrika. Vi har ju alla hört om buffalon, om traktorn, om pick upen, om motorbiken, och om skulden till den rike knösen i byn.

jag för min del tror att mycket av det kan vara bluff, men jag tror faktiskt att mycket kan vara sant, men när väl stålarna hamnar på thaidamens konto, så är skulderna som bortglömda fullständigt, och pengarna spenderas i en grym takt av henne....

Detta är ganska typiskt barn, och det är ganska typiskt människor som inte är vana att handskas med budgetar, skulder och med pengar... Vi har samma typ av människor hemma i Sverige i överflöd, så det är inte enbart Thailand.

jag skriver inte detta för att tipsa någon hur man skall göra, för det vet jag inte, allting är relativt, och allting är olika ifrån fall till fall. Om man känner att det känns rät att hysta ner, låt säga 7-8.000 baht vilket motsvarar nästan en månadslön för vilken dam som helst hemma i byn, och man har råd med det, och är villig att chansa på att hon tar dig på allvar, så varför inte,, kör på tycker jag.

Men att som många stollar gör, skicka pengar ner till brudar som fortfarande jobbar falang är så dumt så det finns inte ord....

Så nu är vi ON TOPIC igen,,,, och alla som skickat pengar hit ner någon gång kan nu på den streckade linjen skriva sitt namn, och ta också med anledningen till varför ni skickade.....och beloppet..... ;D ;D ;D

............................................

legolas
Att skicka pengar till typ E är ju totalt förkastligt ... om man litar till 100% och vill hjälpa till kan någon 1000 bath vara rimligt, träffa tjejen i fråga först. Träffa föräldrarna etc.

Jag mötte en gång en Thaidam i BKK som hade en norsk pojkvän och hade två barn med honom. Han jobbade som säljare och var ofta i Thailand på affärsresor. Vill minnas att hon sa sex gånger om året ca två veckor i stöten.

Han hade köpt lägenhet till henne, startat upp en affär på flygplatsen där hon sålde kläder etc. Han skickade mellan 40 000 och 50 000 bath varje månad. Jag frågade varför han inte flyttade ner, hon sa nej han är gift och har tre barn i Norge ... :( Så kan det vara ... Hon var lycklig och tyckte det var bra att va mia noi!

"legolas " sa:
För att då ta detta ON TOPIC igen då så Hans Svensson blir nöjd och glad igen, så tänker man ju ibland vad som egentligen är en vettig summa att skicka ner till Thailand. OK naturligtvis så handlar det kanske om vilken typ av förhållande som man har till damen ifråga:

a - Gift
b - Förlovad
c - Träffats en gång och väntar fortfarande på chans att åka ner igen..
d - Har en "fast" relation och åker ner typ 2 ggr på året
e - Aldrig träffats bara pratat på thailovelink...

Om man håller sig till alternativ C + D + E, så är ju valet av belopp mycket omstritt har man ju sett. Sedan kommer ju, vad man vill med beloppet man skickar, vill man;

1 - Få damen att sluta jobba i baren och åka "hem"
2 - Bara hålla damen flytande i baren eller sitt andra arbete
3 - Försörja damen hemma i byn lite grand under månaden

Beloppen går emellan 2.000 baht i månaden upp till folk som säkerligen ger 50.000 baht per månad och stundtals t.om ännu mer. En thaidam som aldrig i hela sitt liv ens sett förut det leverne som falanger visar upp på sin semester blir ju snabbt fartblinda och skaffar sig vanor och ovanor, och de gör slut på pengar lika bra som vilken västerländsk kvinna som helst.

Argumenten för att få falangen att skicka pengar är många, och de små liven är uppfinningsrika. Vi har ju alla hört om buffalon, om traktorn, om pick upen, om motorbiken, och om skulden till den rike knösen i byn.

jag för min del tror att mycket av det kan vara bluff, men jag tror faktiskt att mycket kan vara sant, men när väl stålarna hamnar på thaidamens konto, så är skulderna som bortglömda fullständigt, och pengarna spenderas i en grym takt av henne....

Detta är ganska typiskt barn, och det är ganska typiskt människor som inte är vana att handskas med budgetar, skulder och med pengar... Vi har samma typ av människor hemma i Sverige i överflöd, så det är inte enbart Thailand.

jag skriver inte detta för att tipsa någon hur man skall göra, för det vet jag inte, allting är relativt, och allting är olika ifrån fall till fall. Om man känner att det känns rät att hysta ner, låt säga 7-8.000 baht vilket motsvarar nästan en månadslön för vilken dam som helst hemma i byn, och man har råd med det, och är villig att chansa på att hon tar dig på allvar, så varför inte,, kör på tycker jag.

Men att som många stollar gör, skicka pengar ner till brudar som fortfarande jobbar falang är så dumt så det finns inte ord....

Så nu är vi ON TOPIC igen,,,, och alla som skickat pengar hit ner någon gång kan nu på den streckade linjen skriva sitt namn, och ta också med anledningen till varför ni skickade.....och beloppet..... ;D ;D ;D

legolas

Hej...tack för några bra inlägg....-skriver några rader i all hast....Detta med TROHET är ett svårt ämne, det naturliga är nog att efter OTROHET kommer SVARTSJUKA om man är "kär" eller älskar sin kvinna...Detta gällde i högre grad tidigare generationer...
Jasså, det finns de som skickar pengar trots att kvinnan jobbar falang - inte konstigt då många träffar kvinnan i en bar....
Intressant att höra hur läsarna ser på TROHET och om denna TROHET även gäller dem själva, dvs om kvinnan kan ställa samma motkrav.
Svårt att kontrollera detta för dem som kommer på några kortare semesterveckor, enklare för de som kan stanna mer permanent i LOS.

Mvh Hans Svensson :xmas_smiley:

"legolas " sa:
Om jag tjänar pengar varje månad och drar in till försörjningen! Om min fru arbetar lite grand och tar hand om barn och hem, och detta fungerar!!! Vad är då skillnaden emot min egna pappa som arbetade och drog in pengarna till försörjningen medans mamma gick hemma och tog hand om barn och hem.

Ingen alls egentligen! Eller hur!!

Så då var mina egna föräldrars äktenskap en ren affärsuppgörelse... Tack FA, nu äntligen så vet jag att jag bara är frukten av en affärsuppgörelse.... ja dessa kvinnor de har då en förmåga att utnyttja oss män..

legolas

Sorry Lego men jag tror inte att man får den typ av kärlek som är vad ordet innebär för mig med en betydligt yngre kvinna. Men det det finns olika typer av kärlek, allt hänger ju på vad man själv anser att ordet betyder.

För mig är kärlek när 2 personer i början av förhållandet verkligen blir förälskade och kära och känner en stark attraktion till varandra och verkligen "tänder" på varandra, sen utvecklas den här förälskelsen till vad jag kallar äkta kärlek med tiden man är tillsammans. Med riktig kärlek spelar pengar ingen som helst roll, typ som när 2 tonåringar träffas och blir blixförälskade och inleder en relation som leder till barn och en relation som varar i många år.

Det är riktigt kärlek Lego och jag tror att det är helt omöjligt att finna den via en relation med en 20 år yngre Thaidam. Att hon kan utveckla känslor för sin farang tror jag absolut, men det är en annan typ av kärlek. Hon blir inte förälskad i gubben från början så att det rinner snål // på henne.

Jag kan ha fel men så här ser jag på det.

"FA " sa:
Sorry Lego men jag tror inte att man får den typ av kärlek som är vad ordet innebär för mig med en betydligt yngre kvinna. Men det det finns olika typer av kärlek, allt hänger ju på vad man själv anser att ordet betyder.

För mig är kärlek när 2 personer i början av förhållandet verkligen blir förälskade och kära och känner en stark attraktion till varandra och verkligen "tänder" på varandra, sen utvecklas den här förälskelsen till vad jag kallar äkta kärlek med tiden man är tillsammans. Med riktig kärlek spelar pengar ingen som helst roll, typ som när 2 tonåringar träffas och blir blixförälskade och inleder en relation som leder till barn och en relation som varar i många år.

Det är riktigt kärlek Lego och jag tror att det är helt omöjligt att finna den via en relation med en 20 år yngre Thaidam. Att hon kan utveckla känslor för sin farang tror jag absolut, men det är en annan typ av kärlek. Hon blir inte förälskad i gubben från början så att det rinner snål // på henne.

I mitt fall har du absolut fel!!! Och tror i många andra fall också ..troligen!!! Ålder är inget hinder för en riktig passion...eller förälskelse!!! Finns så många andra faktorer som spelar in också...Du är nog för ung och oerfaren att förstå hur detta med kärlek,tillit och förälskelse fungerar på riktigt!!! Vi var för 7 år sen.."stormförälskade"...och är det ännu!!...trots att det skiljer 24 år mellan oss... :nod:

Jag håller nog me FA där det ni kallar kärlek e ju att damen har faderskänslor kanske e det så att dom inga fädrer har haft att se upp till innan :)

"glimten66 " sa:
Jag håller nog me FA där det ni kallar kärlek e ju att damen har faderskänslor kanske e det så att dom inga fädrer har haft att se upp till innan :)
Haha tänk så mycket en del inte vet ...

Jag har inte för avsikt att vilja platta till någon här eller ta ifrån dem glädjen över att känna sig älskade, ber om ursäkt om det uppfattats så.

Ni har naturligtvis rätt i att jag med mina knappa 50 år inte har någon erfarenhet av det här. Jag har bara haft ett 10 tal relationer med Thaidamer av varierande åldrar där samtliga bedyrat sin kärlek för mig. Jag ska inte skriva mer om det här för jag har som sagt ingen avsikt med att vilja förstöra för någon annan.

Lycka till grabbar och jag gläds med er som lever i en lycklig relation där ni känner er älskade, ingenting är finare än detta.

"FA " sa:

Du har sååååå fel... Men den insikten får nog komma med åren ???

Du har inte angett hur gammal du är men du låter som runt 30-35, kan det stämma? Känner nämligen igen tongångarna från när jag var där själv 8)

"glimten66 " sa:

Hallå amatörpsykologen, du kanske skulle läsa på lite innan du uttalar dig!

"mackes " sa:
Du har sååååå fel... Men den insikten får nog komma med åren ???

Du har inte angett hur gammal du är men du låter som runt 30-35, kan det stämma? Känner nämligen igen tongångarna från när jag var där själv 8)

Hahahahaha, karma till dej !

Areeya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G