Bygga hus

 
Undra hur många av falangerna som bygger hus i spenaten (norr om Bkk) som har testat att bo där en löngre

Grejen är att du vet inte var du vill bo förrän du testat heltid på olika ställen. Svårt att sätta sig in i hur det blir innan man testat en längre tid.

Har man inga planer på att flytta dit inom snar framtid så är det väl skitsamma.
Folk har ju stugor i Sverige där man inte kan tänka sig att bo permanent, men det passar för semestern.
För min del så gillar jag inte spenaten om inte spenaten är på vettigt avstånd till typ BKK
 
Har man inga planer på att flytta dit inom snar framtid så är det väl skitsamma.
Folk har ju stugor i Sverige där man inte kan tänka sig att bo permanent, men det passar för semestern.
Håller helt med. Men det finns ju en person som verkar ha svårt med att andra inte vill bo på en charterort. Det borde ju inte vara så svårt att acceptera att andra kan tycka annorlunda än man själv....
 
Bäst trivs jag om jag reser runt lite, så länge det är under min semester.
Som permanent bosatt så vet jag nog inte riktigt vad jag skulle välja.
Skulle kunna tänka mig en bit utanför smeten i Pattaya eller nära någon BTS i BKK.
Nära till Bangkok känns som ett krav.

Jag har spenderat en hel del tid i Korat och insett att det är riktigt jävligt utan bil.
Å andra sidan så har dom en del vettiga hotell. Kantary har jag bott på senast. Vettig restaurang där också
Ja Kantary har jag bott 2 gånger tror att frukostbuffé kostade drygt 500tb där om jag minns rätt.
 
Ok nu kanske ni är så unga att ni bara vistas i Thailand på sem?
Iaf så kommer din fru att vilja tillbringa all er tid i Thailand i Korat när huset är klart, nära sin familj och i ett nytt fint hus som ger henne bra status bland familj å vänner, där kommer hon att gilla sig.
Och du ser också fram emot detta antar jag?
Att tillbringa mesta tiden i Thailand i Korat.
Eller hur har du/ni tänkt?
Bara nyfiken.
Min fru har bott i Sverige i 30 år och har inga problem med att hon måste visa upp sig för släkt. Har igentligen ingen anledning att förklara för dig men vi ska bygga ett semester hus som vi kommer att använda några veckor om året. Har aldrig skrivit att vi ska flytta till Korat!
 
Att det är dåligt med umgänge där uppe är ingen hemlighet, det vet jag från många bekanta och även Micke.T har ju vittnat om det.
Men det kanske man gillar, vad vet jag.
Kan inte se att jag skrev att det var nåt fel med att bo där eller gjorde jag?

Att damerna gärna vill bo nära sin familj är en generalisering som faktiskt låter sig göras för så är det nog i dom flesta fall, dock givetvis inte i alla men varför annars bygga ett hus nära familjen?...

Jag är bara lite nyfiken på hur dom tänkt, får man inte vara det?
Förstå inte mig på dig!@nmax Var har jag skrivit att våran tomt är nära hennes släkt och om min fru har någon släkt som vi vill umgås med. Alla är vi inte i samma situation som du verkar vara i . Vi gillar Thailand och reser runt mycket men vill ha ett hus i Korat och skall också ner till Rayong på fredag och köpa ett hus där.
 
Förstå inte mig på dig!@nmax Var har jag skrivit att våran tomt är nära hennes släkt och om min fru har någon släkt som vi vill umgås med. Alla är vi inte i samma situation som du verkar vara i . Vi gillar Thailand och reser runt mycket men vill ha ett hus i Korat och skall också ner till Rayong på fredag och köpa ett hus där.
Nä det skrev du inte, va jag som tog det för givet, var det fel?
 
Dom är inte många kvar, och är utspridda i Thailand och Sverige. Det är bara vi som fortfarande äger mark i Korat.
Ja så kan det ju bli.
Ligger marken nära Korat stad?
E ju en stor fin stad, lite skillnad mot risåkern där min tjej har mark.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
13 K
R
A
Svar
2
Visningar
4 K
Anonym
A
C
Svar
116
Visningar
14 K
Anonymos
A
A
Svar
14
Visningar
4 K
Spindeln
S
A
Svar
3
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp