Får jag köra MC i Sverige på mitt Thailändska MC körkort?

Jag skulle vilja ha möjlighet att köra mc i Sverige, utan att behöva ta ett svenskt mc kort, men som jag fattat av alla svaren är detta omöjligt om man fortfarande är skriven där, får väl åka och köpa en dansk knarr och köra i Europa!!!

Har du fasen inget körkort? och sedan skall du ut på vägarna???? Inte bra alls om detta är fallet, det liknar ju mest thailändsk by-mentalitet i så fall ju....

Ja men du e la go. Har ett thailändskt körkort, det säger ju noll och ingenting ju... Usch ta dig ett svenskt rejält körkort så du vet hur man skall agera ute på vägarna...
Men skall inte säga för mycket, du kanske är kanonbra ute på vägarna.
Lycka till..

Ja men du e la go. Har ett thailändskt körkort, det säger ju noll och ingenting ju... Usch ta dig ett svenskt rejält körkort så du vet hur man skall agera ute på vägarna...
Men skall inte säga för mycket, du kanske är kanonbra ute på vägarna.
Lycka till..

Ett körkort borgar ju inte för att man har vett.
Ett svenskt körkort kan de flesta få. Vett är något som är knepigare att införskaffa

Ett körkort borgar ju inte för att man har vett.
Ett svenskt körkort kan de flesta få. Vett är något som är knepigare att införskaffa

Jag vet inte varifrån du kommer i allt detta andrejs, men en sak tycker jag själv är ganska självklar, och det är att i grunden så är la ett svenskt körkort helt överlägset ett thailändskt, eller vad tycker du själv??

Jag vet inte varifrån du kommer i allt detta andrejs, men en sak tycker jag själv är ganska självklar, och det är att i grunden så är la ett svenskt körkort helt överlägset ett thailändskt, eller vad tycker du själv??

Körkortet är svårare att skaffa i Sverige och håller således en något högre status i mina ögon.
Sedan så finns det thailändare som är riktigt duktiga på att köra och även svenskar, utan något körkort som helst, som kör bättre än Jonny med sin trimmade Amazon.

Alla har ju inte haft oturen att hamna i samma thailändska umgängeskrets som du.

Körkortet är svårare att skaffa i Sverige och håller således en något högre status i mina ögon.
Sedan så finns det thailändare som är riktigt duktiga på att köra och även svenskar, utan något körkort som helst, som kör bättre än Jonny med sin trimmade Amazon.
Alla har ju inte haft oturen att hamna i samma thailändska umgängeskrets som du.
Kvaliteten på körkortsundervisningen i Thailand är helt jäkla kass. Jag vet inte om dina erfarenheter här nere, men jag har sett tillräckligt för att vara säker på vad jag tycker.

Menar du att undervisningen här i Thailand är i klass med den svenska????? Vi pratar om Thailand nu, och som BOENDE här, vilket du INTE gör, så kanske du skulle......

Jag skulle vilja ha möjlighet att köra mc i Sverige, utan att behöva ta ett svenskt mc kort, men som jag fattat av alla svaren är detta omöjligt om man fortfarande är skriven där, får väl åka och köpa en dansk knarr och köra i Europa!!!

Det är korrekt . är du skriven här så gäller Svensk KK

För övrigt så märker jag att vissa här inte vet hur deras gamla hemland har förändrats , rena rama idiotin nu på vägarna här ,, Nysvenskar som tar körkort hos sina polare som även de har Ny-Svenska värderingar om vad som är moral ... Körkort i Sverige är i dag en handelsvara , precis som Svenska pass ... så att påstå Svenska id handlingar och körkort är av hög trovärdighet samt skulle visa på ett högt kunnande är nog ganska fel...
Precis som i Thailand , kan du idag köpa ett Svensk körkort på den illegala marknaden :(

Finns massor med luckor i Svensk lagstiftning ,, så står det och så går det , ingenting att tvivla på ,, massor med lagstiftare som inte använt skallen när de stiftade lagar .. Men sen kan nog Skattemyndigheten ha åsikter om detta med att skriva ut samt skriva in ...

Senast redigerad av en moderator:
Kvaliteten på körkortsundervisningen i Thailand är helt jäkla kass. Jag vet inte om dina erfarenheter här nere, men jag har sett tillräckligt för att vara säker på vad jag tycker.

Menar du att undervisningen här i Thailand är i klass med den svenska????? Vi pratar om Thailand nu, och som BOENDE här, vilket du INTE gör, så kanske du skulle......

Håller med dig fullständigt angående utbildningen.
Men man ska tänka på att en idiot är en idiot.
En utbildad idiot är fortfarande en idiot, dock en utbildad sådan, vilket är farligare än en outbildad idiot.

Tog mig inte många veckor att traggla igenom svensk körkortsteori och då fick jag inte dessa 1X2 alternativen som årskullen före mig hade. Min teori var "väldigt svår", som det hette.
På rent sunt förnuft hade man klarat teorin. Det svåra var att veta hur många viltolyckor som sker i Sverige. Om jag inte missminner mig så var det 30.000 på den tiden....vilket gör mig till en ytterst utmärkt bilist.

Sedan bör du veta att en jubelidiot kan ta ett körkort i Sverige. Hur många tror du misslyckas såpass så att som aldrig lyckas få sig ett körkort?

Finns massor med luckor i Svensk lagstiftning ,, så står det och så går det , ingenting att tvivla på ,, massor med lagstiftare som inte använt skallen när de stiftade lagar .. Men sen kan nog Skattemyndigheten ha åsikter om detta med att skriva ut samt skriva in ...

Det kan ju inte vara förbjudet att flytta till Thailand och sedan ångra sig och flytta hem igen, det tar någon månads hantering åt vardera hållet och får ju inga andras effekter. Det är en av anledningarna att jag tvivlade tidigare.

Det kan ju inte vara förbjudet att flytta till Thailand och sedan ångra sig och flytta hem igen, det tar någon månads hantering åt vardera hållet och får ju inga andras effekter. Det är en av anledningarna att jag tvivlade tidigare.
Det kan man nog göra ,, men en månad emellan funkar inte med folkbokföringen , då kommer de att börja rota i varför ??? ,, men vad gäller körkortet som vi ju diskuterade så finns ju en lagtext , och den står fast , 365 dagar kan jag köra efter det att jag skrivit mig in i landet , OM JAG EJ HAR ETT SVENSKT KK vill säga ... :) men som skriven i Thailand som jag var under några år , då kan jag utan problem köra i Sverige som besökare i landet , det hade till och med OKQ8 koll på , dock krävde de pass som leg komplement till det Thailändska KK ... Egentligen inget att tvivla om Mackes ,, du kan ju tvivla , men det ändrar ingen lagtext att en Svensk i Thailand tror något som inte har stöd i Svensk lagtext ...:)

Utdrag från Transportstyrelsen
Körkort från länder utanför EES
För att ett körkort som är utfärdat i en stat utanför EES ska vara giltigt i Sverige, måste det vara giltigt i det land där det har utfärdats, och inte ha bytts ut mot ett svenskt. Körkortet är inte giltigt i Sverige om du varit folkbokförd sedan mer än ett år.

Här finns fler diskussionsämnen. Mitt körkort hade också gått ut men enligt handläggaren så har körkortet inget med behörigheten att göra så jag fick ett nytt utan vidare. Så om vi talar behörighet...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp