Flygplan Bilder m.m.

 
Uttrycket när man är misstänksam "att sova med ett vaket öga" försökte jag mig bokstavligen på i Bangkok. Min käraste hade ju bokat ett hotellrum med utsikt över inflygningen till Suvarnabhumi. Kan lova att båda ögonen var öppna hela natten. Sista natten så var en jobbig resa hem.

Är en dålig nattfotograf....

A330-300
A380-841
B777-???

Airbus A330-300 Thai Airways (Okänd) 1.JPG


Airbus A380-841 Thai Airways (Okänd) 1.JPG


Airbus A380-841 Thai Airways (Okänd) 2.JPG


Boeing B777 Thai Airways (Okänd) 1.JPG
 
För många år sedan, kanske förra årtusendet var jag på Samos. Flygplatsen började precis efter strandkanten. Där var planen inte många meter upp och det stank flygfotogen. Kanske semester för den nördige.

Vi fick ett råd att ta oss med buss till andra sidan ön till en fin strand. Jo men det var en nudiststrand.

Men vill minnas det var en sista minuten ;)
 
För många år sedan, kanske förra årtusendet var jag på Samos. Flygplatsen började precis efter strandkanten. Där var planen inte många meter upp och det stank flygfotogen. Kanske semester för den nördige.

Vi fick ett råd att ta oss med buss till andra sidan ön till en fin strand. Jo men det var en nudiststrand.

Men vill minnas det var en sista minuten ;)
Samos är häftig, brukar kolla på youtube videos därifrån från flightspotters. St. Maarten är häftig också.
 
Lite intressant när man googlar på Antonov 225 hittar jag ingen senare flygning än september 2018. Den verkar ha gått från U-Tapao någonstans. Det kom till Thailand från Guam.

Kanske finns senare flygningar som ni kan få fram. Det verkar fortfarande vara aktivt.
 
För många år sedan, kanske förra årtusendet var jag på Samos. Flygplatsen började precis efter strandkanten. Där var planen inte många meter upp och det stank flygfotogen. Kanske semester för den nördige.

Vi fick ett råd att ta oss med buss till andra sidan ön till en fin strand. Jo men det var en nudiststrand.

Men vill minnas det var en sista minuten ;)

Samos har jag varit till många gånger. Älskar den ön. Var där senast 2017 när morsan fyllde 70år. Första gången var någon gång på 70 talet. Start och landning där är häftigt. Vid första besöket så fanns ingen passkontroll. Kontrollanterna tog ett bord från caféet och gjorde en temporär passkontroll. Sedan fick vi rada upp oss och få våra stämplar. Hur skön stil som helst och lite skillnad mot idag när man reser.
 
Lite grann från militärövningen på SÄS i Borås. Var en del helikoptrar där. :nod:
Tyvärr dålig kvalitet då videokameran fångade upp bilderna automatiskt.

C0203T01.JPG


C0204T01.JPG


C0206T01.JPG


C0208T01.JPG


C0209T01.JPG


C0210T01.JPG


C0211T01.JPG
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp