Fortsättning på mitt hus bygge i Roiet

Måste leta nya byggare när gumman åker hem om några veckor, då dom jag hade har fått ett annat jobb i några månader med att bygga upp ett hus i någon annan ort. Måste få upp taket på framsidan och ev. Kakel och klinkers i badrummet till att börja med.

P.S. @magunnar skicka inte dina, vill inte ha några latmaskar ;)

Gumman har hittat en byggare som bor någonstans i närheten, nu gäller det bara att förhandla lite med honom om hur mycket han vill ha för att fixa taket på framsidan

Då får vi hoppas att han inte är lika lat som @magunnar s byggare i Si Bun Rueang. :rolleyes:
Jag har hört talas om denna byggare förut, men aldrig kunnat anlita honom då han alltid varit upptagen med andra byggen när vi byggt på våran kåk. Men jag hoppas han inte är så lat, men å andra sidan så betalar jag inte per dag utan per projekt, måste bara kolla hur många dagar det tog för dom andra att få upp taket på baksidan och sen betala för det, plus ev. Kakel och klinkers i badrum och en skorsten så att varmluften försvinner ut

Sen är det upp till honom hur fort han jobbar

Sen gäller det ju att han har tid och göra allt som man kanske vill ha gjort, han kan ju få något annat som ger mer klirr i kassan, men har han bara tid att få upp taket på framsidan så är det ok att börja med, med tanke på kort varsel

Pratade med gumman lite idag om byggaren hade tid och det hade han när gumman åker upp, verkar som det kan bli mer gjort än taket, hon ville även klä in pelarna med små gula plattor, in med kakel och klinkers, men då jag ville kolla vad som finns jag med så lutar det åt att hon får vänta med det. Så nu gäller det bara att komma överens om hur mycket han vill ha för att få upp taket

Pratade med gumman lite idag om byggaren hade tid och det hade han när gumman åker upp, verkar som det kan bli mer gjort än taket, hon ville även klä in pelarna med små gula plattor, in med kakel och klinkers, men då jag ville kolla vad som finns jag med så lutar det åt att hon får vänta med det. Så nu gäller det bara att komma överens om hur mycket han vill ha för att få upp taket
Så lite som möjligt

Vi funderar på att köpa någon liknande grill när jag kommer ner

image.webp

Dom var 4 killar, nu finns det bara en kvar. Dom andra fick jobb på byggnads plats inte så långt ifrån mitt hus. Men dom var så lata att dom fick gå utom en.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K