Minns ett par tillfällen till under 90-talet där fri alkohol under flygningar med Thai kan ställa till det.
Vaknade upp en gång innan landning i Bangkok och en tysk dam blängde på mig och vrålade , "can you not behave your self" eller nåt liknande och jag fattade ingenting.
Vid ett annat tillfälle hade jag inte druckit alkohol på 3 dar innan hemresa till Sverige, för att komma hem igen och vara bakis ville jag inte. Vi kom rätt så tidigt till incheckning, tjejen tittade på kompisen och mig och sa, ni är ju snyggt klädda så ni får sitta i business class för planet är överbokat.
Vi han knappt inte slå ner röven i det breda sätet i planet förrän det stod en flygvärdinna med en bricka champange framför näsan och det var vi ju inte sena att smaka på, sen beställde vi det ena och det andra, till slut sa flygvärdinnan att ni kan gå och hämta själva när ni vill vid drickabordet men ni måste sköta er. Vi skötte oss säkert för det var bara trevliga leenden och inga tillrättavisningar när vi gick av planet men jag har aldrig varit så bakis när jag kommit hem.
Flög -88 och -89 med Philppine Airline till Manila och de hoppade upp och ner, har för mig det var 5 mellanlandningar innan man var framme så resan tog över ett dygn så på den resan han man med 3 fyllor men vad gjorde för festen hade börjat.
Flög med Singapore Airline till Manila men då hade jag mest bestyr att hålla reda på kompisen som var mer glad än mig åt brännvin och blev varnad mellan Köpenhamn och Frankfurt, att om han inte höll sig lugn skulle han bli avslängd, men han somnade och efter starten i Frankfurt fick jag också ta några stänkare och festen hade börjat för mig också.
Finns säkert mer jag kommer ihåg och minns