glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Ja varenda liten strand här är kanonfin, detta e från en liten som ligger en bit utanför turist stråket, fanns fina nya hus att köpa i närheten för 15 mille, du behöver väl sommarstuga Micke? Jag kan passa den för dig när du e hemma å trycker nya stålar ;D

"bson " sa:
Ja varenda liten strand här är kanonfin, detta e från en liten som ligger en bit utanför turist stråket, fanns fina nya hus att köpa i närheten för 15 mille, du behöver väl sommarstuga Micke? Jag kan passa den för dig när du e hemma å trycker nya stålar ;D
Äntligen någon som begriper varför Kata är i mitt hjärta och inte träsket

"bson " sa:
Ja Kata är helt klart fint, men myten om priserna stämmer för det va fasen va dyrt det är här. Vart går du å käkar hillmer?
Jag har tre ställen som jag äter på och hostar mellan 60-100 baht men en stor sodavatten Sen har jag frukost på rummet

"hillmer " sa:
Jag har tre ställen som jag äter på och hostar mellan 60-100 baht men en stor sodavatten Sen har jag frukost på rummet
Vart ligger dessa ställen? Namn?
Jag har hittills inte hittat nåt thaikäk under 120 baht här. Allt är typ dubbla priset och lite till mot Hua Hin.

"bson " sa:
Vart ligger dessa ställen? Namn?
Jag har hittills inte hittat nåt thaikäk under 120 baht här. Allt är typ dubbla priset och lite till mot Hua Hin.
Namn vet jag inte . Ett ligger mittemot posten i Kata sen finns det en till på samma sida som posten mot Chalong till Bägge ligger altså på stora vägen SEn har du ji en marknat som är där varje dag och där finns billig Thaifood och där ä r det även uppträdande dom flesta kväller Mittemot marknaden ligger med ett par thaiställen billiga

Jag bor precis vid en marknad med live band men här är thaimaten som sagt ap dyr, fruktmarknaden däremot håller ungefär samma priser som Hua Hin.

Jag måste faktiskt erkänna att jag aldrig vart till Phuket trots att jag åkt till Thailand i många herrans år. Det har aldrig tilltalat mig. Det finns inget där som jag inte kan finna i övriga Thailand anser jag.
:xmas_smiley:

"Neman " sa:
Jag måste faktiskt erkänna att jag aldrig vart till Phuket trots att jag åkt till Thailand i många herrans år. Det har aldrig tilltalat mig. Det finns inget där som jag inte kan finna i övriga Thailand anser jag.

Så sa jag innan också men har ändrat mig, på ca 20 års resor hade jag bara vart i Phuket en vecka en gång. Sen sommaren 2013 har jag varit där 4:a gånger men då har jag vart i khao lak övervägande sv dom resorna och Phuket bara några dagar i början eller slutet. Jag har ändrat uppfattning nu, jag gillar Phuket, fast då har vi inte varit i patong.

"Neman " sa:

Nja, Phuket har mycket fina stränder och är vackert. Jag har inte varit där sen 2008 och då hade jag inget att jämföra med vad gäller Thailand utanför turiststråken. Den gången bodde jag i Kata och det var mycket bättre än Karon. Det finns en hel del att göra där men jag längtar inte tillbaka.

Nej jag åker hellre till Rayong även om det luktar lite illa där jämt av nån anledning, gillar östra sidan bättre.
Kommande resa blir det bara Bangkok/Jomtien/Pattaya och Bangkok igen innan hemfärd. Det är mina planer just nu iallafall.
:)

"Neman " sa:
Nej jag åker hellre till Rayong även om det luktar lite illa där jämt av nån anledning, gillar östra sidan bättre.
Kommande resa blir det bara Bangkok/Jomtien/Pattaya och Bangkok igen innan hemfärd. Det är mina planer just nu iallafall.

För min del är det mest familjen som bestämmer och då blir det Isaan. Men en avstickare till havet måste det bli, salta bad är så gött. Som sagt dock, minst 1,5 år till nästa gång.

"Neman " sa:
Hur kan du säga att du gillar östsidan bättre när du aldrig varit i Phuket?

"Kycklingen " sa:
Så sa jag innan också men har ändrat mig, på ca 20 års resor hade jag bara vart i Phuket en vecka en gång. Sen sommaren 2013 har jag varit där 4:a gånger men då har jag vart i khao lak övervägande sv dom resorna och Phuket bara några dagar i början eller slutet. Jag har ändrat uppfattning nu, jag gillar Phuket, fast då har vi inte varit i patong.
Håller med, naturen är överlägset finast söderut. Älskar att köra moppe på bergsvägarna längs kusten och stanna vid en strand där vattnet alltid är rent eller ta en fika på nåt av ställena med fantastisk utsikt. Finns inget ställe på fastlandet som kommer i närheten av detta.

Jag kan iallafall säga att jag gillar med östsidan bättre och jag har varit på Phuket, Krabi och Koh Tao.

Åka på en semestertripp till andra sidan för fint är det där så helt ok men bo där nope, lika tråkigt som Isaan ;)

"bson " sa:
Hur kan du säga att du gillar östsidan bättre när du aldrig varit i Phuket?

Det är just därför jag kan göra det bson.
Jag vet inte mer om Phuket än det jag läst här och sett bilder här därifrån.
Jag är nöjd så när det gäller Phuket.
Håller mig till Östra sidan där vet jag att jag trivs redan.

Va ute en sväng i går eftermiddag tidig kväll innan jag kom till two lions hade väl fått i mig en 7 öl men kände mig lite full o konstig va på en lady boys ago-go o två vanliga beer bars lämnade bara ölen på beerbar för o pissa sen väl på two lions så kände jag mig pissfull o konstig så både tjejen o jag tror att jag blev drogad någonstans

"Neman " sa:
Det är just därför jag kan göra det bson.
Jag vet inte mer om Phuket än det jag läst här och sett bilder här därifrån.
Jag är nöjd så när det gäller Phuket.
Håller mig till Östra sidan där vet jag att jag trivs redan.
Men du kan ju inte säga att du gillar östsidan BÄTTRE utan att ha varit i söder..

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp