Hur mycket vatten ska vi dricka for dagen i Thailand .

 
Men på din tid brodern så var det väl Mekong som fortfarande gällde?

En liten platt flaska Mekong, två Coke, lippo och en hink med is.....

Den jäkeln är svår att få tag i nu.

I mitten på 90 talet hette det Sanghtip sen några år senare ändrades det till Sangsom.

Mekong drack jag aldrig. Mådde skit av det dagen efter.

Sangsom fick jag nästan aldrig baksmälla av.

BTT
 
Tog hem en flaska Hong Thong till en kompis, han fick även några flaskor av bättre sort som han brukar gilla. Har frågat om smak recension på Hong Thong flaska, men aldrig fått något svar. Som straff för utebliven recension kommer jag att ta hem en flaska till, så han får en möjlighet till ny provsmakning :laugh:
 
Vatten i Isaan , har dere problem med vattnet i Isaan . Dere som har bygd hus i Isaan , Hvor leis loser dere vatten- problemene . Jeg har reist rundt i Isaan og besokt Nordbagger , Dei fleste har takvann og mange store tanker dei samler regnvatten i regntiden , Ein hadde båra etter vatten , men det var salt-smak på vattnet . Flere drakk takvannet , og med mye fugle-skit på taket .
 
Vatten i Isaan , har dere problem med vattnet i Isaan . Dere som har bygd hus i Isaan , Hvor leis loser dere vatten- problemene . Jeg har reist rundt i Isaan og besokt Nordbagger , Dei fleste har takvann og mange store tanker dei samler regnvatten i regntiden , Ein hadde båra etter vatten , men det var salt-smak på vattnet . Flere drakk takvannet , og med mye fugle-skit på taket .
Vi hade en forumsmedlem som drack takvatten och efter en tid vart han dålig, visade sig.vara från takvattnet och ämnena vattnet drog med sig från takplattorna om jag inte mins fel.

Igår drack jag dock eldvatten och mins ingenting så har inte vågat kolla citeringar än utan bara markerat alla som lästa.
Tur man bara hänger här på fyllan ;)
 
Vatten i Isaan , har dere problem med vattnet i Isaan . Dere som har bygd hus i Isaan , Hvor leis loser dere vatten- problemene . Jeg har reist rundt i Isaan og besokt Nordbagger , Dei fleste har takvann og mange store tanker dei samler regnvatten i regntiden , Ein hadde båra etter vatten , men det var salt-smak på vattnet . Flere drakk takvannet , og med mye fugle-skit på taket .
Varför dricker man takvatten, finns vatten att köpa i 1,5 l. flaskor. Dålig Norsk pension? Takvatten kan har massa annat skit som parasiter.
 
Ja nog går det mycket vatten, seglat många år i maskin och i tropiska vatten. Perversika viken kan var jävulsk varmt med sjövatten temp över 32 grader. 32 graderär vad fartyg kylvattensystem är designad för enligt klass. Temperatur 50 till 60 grader i maskin är inte ovanliga. Med en 12 h arbetsdag så går det en del vatten både till maskin gubbar och däcksgubbar. Salttabletter är det bara att peta i sig. Nån old timer sa en gång att det fungera bättre med ljummet vatten typ 22 till 25 som det kanske var i kontrollrummet. Menade på att man bara kyllde ned sig och svettades mer. Jag har följt det rådet i alla fall då det är varmt som satan.
 
Ja nog går det mycket vatten, seglat många år i maskin och i tropiska vatten. Perversika viken kan var jävulsk varmt med sjövatten temp över 32 grader. 32 graderär vad fartyg kylvattensystem är designad för enligt klass. Temperatur 50 till 60 grader i maskin är inte ovanliga. Med en 12 h arbetsdag så går det en del vatten både till maskin gubbar och däcksgubbar. Salttabletter är det bara att peta i sig. Nån old timer sa en gång att det fungera bättre med ljummet vatten typ 22 till 25 som det kanske var i kontrollrummet. Menade på att man bara kyllde ned sig och svettades mer. Jag har följt det rådet i alla fall då det är varmt som satan.
Hej

Det ligger nog något i detta, även Thailändare som jobbar på fälten i värmen föredrar ljummet vatten före kallt även om detta finns.

Mvh isan lover
 
Bara att tänka på Mekong så håller jag på att spy, fy fan vilken skitdricka.
Enda whiskeyn som inte får bli för gammal, då blir den giftig, det står när datumet går ut på insidan etikettten.
Men för det första så är det ingen whiskey och det är giftigt både som ny och gammal
Hej

Mekong med soda har det ju slunkit ned en hel del genom åren, ett tag var det nu nästan det enda alternativet till Lao Kao runtom i landet.

Mvh isan lover
huang thong dem vita flaskorna såldes samtidigt eller nått liknande namn
 
Enda whiskeyn som inte får bli för gammal, då blir den giftig, det står när datumet går ut på insidan etikettten.
Men för det första så är det ingen whiskey och det är giftigt både som ny och gammal

huang thong dem vita flaskorna såldes samtidigt eller nått liknande namn
Hej

Ja det är skönt att det finns mer att välja på numera.

Mvh isan lover
 
Vi hade en forumsmedlem som drack takvatten och efter en tid vart han dålig, visade sig.vara från takvattnet och ämnena vattnet drog med sig från takplattorna om jag inte mins fel.

Igår drack jag dock eldvatten och mins ingenting så har inte vågat kolla citeringar än utan bara markerat alla som lästa.
Tur man bara hänger här på fyllan ;)
Det undgick nog ingen att du överkonsumerade eldvatten igår. :laugh2:
 
Hej

Det ligger nog något i detta, även Thailändare som jobbar på fälten i värmen föredrar ljummet vatten före kallt även om detta finns.

Mvh isan lover
Nog har jag sett paniken i ögonen på fruns nära kära när dom upptäckt att kylskåpet innehåller inga vattenflaskor. Blev så jäkla less och plocka upp delvis utdryckna flaskor och fylla på kylen. Droppen kom när en av kusinfruarna tog kallvatten för att koka napp flaskor i.
 
Hej

Ja det är skönt att det finns mer att välja på numera.

Mvh isan lover
Har väl stått spaltmeter om att man skall inte dricka kallt vatten vid värmeslag och vätskebrist.

"Att dricka iskallt vatten väldigt hastigt kan leda till en köldeffekt som kan påverka hjärtats rytm. Särskilt äldre personer bör tänka på det här. -Undvik allt kroppsarbete som du inte måste göra. Om du tränar för intensivt i en för varm miljö kan det leda till"
 
Har väl stått spaltmeter om att man skall inte dricka kallt vatten vid värmeslag och vätskebrist.

"Att dricka iskallt vatten väldigt hastigt kan leda till en köldeffekt som kan påverka hjärtats rytm. Särskilt äldre personer bör tänka på det här. -Undvik allt kroppsarbete som du inte måste göra. Om du tränar för intensivt i en för varm miljö kan det leda till"
Nä det där har en risbonde i Thailand kommit på. Dom äter dessutom väldigt nyttig mat :rolleyes:
I allmänhet väldigt hälsosamma thailändarna och lever länge speciellt ute i byarna :)
 
 

Liknande trådar

G
Svar
87
Visningar
6 K
glimten66
G
B
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
R
 
Tillbaka
Topp