I stort så tycker jag att frun är himla duktig på att pilla här hemma, och fixa saker och ting, så det är lika bra att jag gör det som jag är bäst på, äsch nu tänkte jag skriva cykla....... Men kan ju tänka mig vilka kommentarer som kommer in nu då, hahahaha!!! Nä men hon är duktig tycker jag.
Men det kommer vissa lägen faktiskt när jag som utlänning och varande falang måste "sätta ner foten" och säga hur det skall vara för annars är risken alldeles för stor att det skall gå åt hillivitte.
Och en sådan gång är de gånger när våra thaidamer vill dra åt deras egna kultur, och "göra som de alltid gjort", och det är att bygga i trä. Och helst då också bygga huset på "styltor". Och DÅ hade jag satt stopp faktiskt.
Gamla thaivanor skall i alla fall inte få styra de stora besluten som husbygge som är såpass enorm investering. Detta gäller mig i alla fall. Så hålla på och leta träslag som termiterna INTE käkar upp är inte aktuellt i min värld i alla fall....
Är man inte vaken på slika saker, så sitter man snart i ett typiskt "thaihus" med prylar precis överallt, huset på styltor och huset byggt i trä, avfallet ligger inte bara baksidan huset utan även på framsidan och insidan huset. Sedan må man ha en fru som bott i falangland hur många år som helst. Men det är en evig kamp och kompromissande tror jag...
Så, berättta nu att det INTE är på detta sättet, så alla blir nöjda...
legolas