Hus för oss dödliga

Så där nu kommer dom sista
En röd liten stuga har kommit till :)

ImageUploadedByTapatalk1344686865.471870.jpg

ImageUploadedByTapatalk1344686969.960310.jpg

ImageUploadedByTapatalk1344687064.316608.jpg

ImageUploadedByTapatalk1344687279.471482.jpg

ImageUploadedByTapatalk1344687406.289909.jpg

ImageUploadedByTapatalk1344687522.350887.jpg

Vilken fin stuga! Kul att följa byggnadens tillblivande. Har du något hum om vad den har kostat. Känner en falang som lät bygga en stuga (3 rum o "kök") för ca 60 000 sc kr. till sin thaikvinna.

"ragnela " sa:
Vilken fin stuga! Kul att följa byggnadens tillblivande. Har du något hum om vad den har kostat. Känner en falang som lät bygga en stuga (3 rum o "kök") för ca 60 000 sc kr. till sin thaikvinna.

Tack ragnela :) priserna ha ja lagt ut på sidan löpande bara att lägga till 35,000 barh för snickarna o elkillarna

Det ser helt ok ut, brorsan :thumbsup: :)

Dock så har ju jag inte hunnit lika långt på min kåk, har bara fått upp ytterväggarna och fönsterkarmar och dörrkarmar än så länge

Så, det tar sej yttertak och några innerväggar. Det bli nog ett hus att trivas i så småningom :D

_MG_9379.JPG

_MG_9384.JPG

Det får vi verkligen hoppas, Rolf! Det är ju svårt att se slutresultatet redan nu, men det ser ju lovande ut. Lycka till, förstår att spänningen är olidlig!! :wai:

:) Ser bra ut..så långt Rolf! Och lycka till med slutresultatat. Är ju några år sen jag byggde mitt hus...och som jag sålt. En sak,bland många, jag kommer att vara noga med är att instalera bra och täta fönster på mitt nästa hus som är ett renoveringsarbete av min frus Thaihus i Krassang.Fönster och dörrar finns i bra kvalitet om man bara lägger till några bath. Har funnit riktigt bra fönster på Homepro tillverkade i Tyskland...nästan samma som våra...och 2-glas.Och dörrar finns också i bra kvalitet.....och...........trösklar skall jag ha! Inga sophögar utanför dörr`n här inte!!!

Som sagt, lycka till Rolf med ditt hus!

Frank

"legolas " sa:
Det blir säkert kanonsnyggt Rolf, har du nåt foto av nåt grannhus så man kan få en uppfattning om hur ditt hus kommer att se ut?

Konstigt det är i Thailand, trädgården har de ju redan gjort klar för dig ser jag!!!
;D ;D ;D
Så här kommer det att bli :thumbsup:

Huset.jpg

"areeya " sa:
:) Ser bra ut..så långt Rolf! Och lycka till med slutresultatat. Är ju några år sen jag byggde mitt hus...och som jag sålt. En sak,bland många, jag kommer att vara noga med är att instalera bra och täta fönster på mitt nästa hus som är ett renoveringsarbete av min frus Thaihus i Krassang.Fönster och dörrar finns i bra kvalitet om man bara lägger till några bath. Har funnit riktigt bra fönster på Homepro tillverkade i Tyskland...nästan samma som våra...och 2-glas.Och dörrar finns också i bra kvalitet.....och...........trösklar skall jag ha! Inga sophögar utanför dörr`n här inte!!!

Som sagt, lycka till Rolf med ditt hus!

Frank
Det verkar inte vara någon fara med dörrar och fönster. Vi hyre en snarlika kåk i våras för att känna så att det blev i rätt område som vi tänkte oss.
Det enda jag ska göra är att byta lås i ytter dörren det var lite skralt.
Annars så var allt välbyggt som jag kunde se.
Vi har även efter mycket om och men fått byggaren att låta bli att sätta in ett Thaikök i huset som vi sen skulle riva. Dom ställer bara in det vitvaror som ingår ouppackade så att vi kan byta till det vi vill ha.
I dag var det visning på vår kåk här hemme. Kom rätt mycket folk så mäklaren var possetiv. Vet 3 som var inntresserade.
Så nu håller vi tummarna.

Lycka till med försäljningen nu Roffe, hoppas att det blir en smaskig budgivning mellan dom intresserade. Spännande men nervöst!

Och kåken där nere ser ju hur tjusig ut som helst. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tack ska ni ha. Besked kommer från mäklaren på måndag, så får vi se.
Mitt i allt gick frun och brör foten så nu är man dubbelarbetande.
Hon linkar runt med kryckor och en sån där stor pjäxa på foten.
Men det löser sej, allt går med ett leende och stora framtidsplaner :D :D

Huset kommer att bli jättefint! Och lycka till med försäljningen!

Stackars G. Hälsa henne och önska god bättring från oss.

kram på er

"Mackfaktorn " sa:
Härliga bilder Glimten66 mfl pirrar till lite extra när man ser dom eftersom man själv bygger hus i khon kaen färdigt inom kort :)

Tackar :) Mackfaktorn du e välkommen o lägga in lite bilder på ditt bygge om du vill

glimten

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar