Imorrn kommer man hem och skall få se på husbygget skall lägga upp lite nya bilder.
Tyvvär så har det varit problem med takläggningen nu när man varit på sjön, visade sig att han som gjort ritningarna räknat fel på vinkeln på ett ställe så högsta punkten på taket var för låg.
Typiskt nog så var det när den sista biten av stål-läkten skulle läggas som det uppdagades för det gick helt enkelt inte

Nu har dom fått rivit ner hela stålramen för eftersom det var den högsta punkten så påverkade det hela taket och idag skall dom svetsa upp en ny. På Fred får vi förhoppninsvis takpannorna. Blir en extra kostnad på 68000 baht varav jag får stå för 34000 baht och polischefen för 34000 baht, så antagligen var det bara en total extrakostnad på 34000 baht

han vill bara få det att låta som han står för hälften.
Men vi får skylla oss själva när vi sparade in på ritningen och lät en på Amphoen göra den, men lönat sig än sålänge då originalritningen skulle kosta 80 000 baht och dom gjorde den på Amphoen för 8000 baht. Får vi se i slutändan om det lönade sig med

Passade bra med får jag lite extra tid på mig att få ihop pengar till bygget behöver jag inte stoppa byggandet än.