Hus för oss dödliga

grattis Berra till försäljningen o att ni nu kan börja att planera erat nya hus ;)
kommer att följa me spänning den dan ni börjar

bara skicka ner en kamera till svärfar så kan det komma lite bilder me ;)

Ja vi får se när det kommer igång Micke. Vi har en lång väg att vandra innan det finns något att visa misstänker jag.

"Berralund " sa:
Ja vi får se när det kommer igång Micke. Vi har en lång väg att vandra innan det finns något att visa misstänker jag.

Berra det e en rätt trevlig väg o vandra ska du veta minns själv när vi började me vårat va en rätt rolig tid faktiskt

"glimten66 " sa:
Berra det e en rätt trevlig väg o vandra ska du veta minns själv när vi började me vårat va en rätt rolig tid faktiskt

Visst är det trevligt. Det är bara tråkigt att vi måste vandra vägen hemifrån. Tur att det finns Internet och E-mail, det underlättar ju en hel del. Plus en frisk svägerska som får ännu tyngre baggage. Det blir ju som sagt ingen resa till LOS före sommaren -14 av praktiska skäl.

"Berralund " sa:
Visst är det trevligt. Det är bara tråkigt att vi måste vandra vägen hemifrån. Tur att det finns Internet och E-mail, det underlättar ju en hel del. Plus en frisk svägerska som får ännu tyngre baggage. Det blir ju som sagt ingen resa till LOS före sommaren -14 av praktiska skäl.

Den som väntar på något gott.....

Oroa dig inte jag lovar att skicka in bilder även nästa resa så att du kan titta o njuta ;) tills det blir dags för familjen att själva åka ner :)

Ja avståndet till Chaiyaphum är överkomligt, vi har ju varit på Tad Toon och badat. Men kanske lite väl långt för moppar. ;)

Nästa gång vi kommer ner blir det kanske bad på Siam River istället. :)

Grattis Berra!...Skönt när man kan planera lite för framtiden! Själva flyttar vi,hustrun jag och dottern, ner i juni, juli,augusti för att börja renoveringen av det gamla huset. Tanken var att vi skulle flytta för gott i juni och klippa banden...men av praktiska skäl blir det inte så. Dottern älskar sitt dagis...och frun studerar och jobbar...så vi drar på "helflytten" ett tag...till min stora sorg...men ser fram emot att vistas 3 månader i "landet på låtsas".

:nod:

Jag trodde ju i min enfald att dom giftiga lackerna jag fick tag på i Thailand skulle kunna motstå regn o väder bättre än va dom gjorde så denna resa för att rädda den yttre metern av balkongen så blev det att bygga tak två meter till

så allt började me att vi for runt o leta efter gamla trästolpar som suttit på gamla hus innan efter mycke letande så fann vi va vi sökte

mera kommer

20121215_110717.jpg

20121215_112210.jpg

20121215_112541.jpg

20121215_114033.jpg

Ja där är ju en sak helt säker - det skall inte bli något plåttak på nybygget, vi är ju där på sommaren och det regnar ju så gott som varje dag då. Jag tror inte att svärföräldrarna reagerar på det, dom har ju vanan inne. :D

Det e ett plåt tak som ser ut som vårat planja tak låter faktiskt iinte så mycke när det regnar

Då måste ni ha det bra isolerat væl? Vi har linande plåttak hos sværførældrarna och under dom skyfallen som kommer under regnsæsongen hør jag inte TV:n sånt jækla ovæsen, men vid vanligt regn så ær det inte så farligt ovæsen.

Lite dagsfärska bilder på husbygget.
Fått ny arbetsledare för polischefen sparkade den andre han tyckte han drack för mycket men den nya verkar bra och han pratar Engelska. Han har jobbat som byggnadsarbetare i Australien säger han byggt hus av Europeisk standard han undrade om jag var ok med standarden här i Thailand då han var mycket medveten att den var sämre än den Europeiska.

003.jpg

013.jpg

007.jpg

016.jpg

Fint hus Jonas, och bra tsunamisäkert läge med fin utsikt.

Några timmar med bilen därifrån ner till havet ett par gånger om året.
Blir säkert bra.

Rekomenderar dig att ganska snart borja plantera träd/palmer
som solskydd, speciellt på den västra sidan, där eftermiddagssolen ligger på.
Lycka till!

Den västra sidan blir baksidan inte så många fönster där skall också ha en 2 meter mur på baksidan, på undervåningen är väggar uppsqtta på baksidan och inte mycket sol som tränger in på kvällen. Skall ju ha pool + lite annat så väntar med trgård tills det är klart annars bli den bara förstörd. Pga av bergskedjan på framsidan så står solen rätt högt innan den tittar fram, så som det verkar nu kommer det bli bra solskyddat, hela framsidan är ju balkonger med så taket kommer sticka ut ca2m ifrån fönstrerna.

Vet inte om ja skall ha utomhuspool eller bygga in den bara, tänker det kan bli extra rengörning med utomhus, ta sig ett morgondopp så är poolen fylld med ormar. Sen vill man ju inte att ungarna skall kunna hoppa i och skada sig när vi inte är i närheten har man inomhus kan man ju låsa. Men får se huset först sen får vi räkna på pool.
Har ide annars bygga in den + bygga ett gym intill, bygga med platt tak och träterass uppe på med en liten enkel byggnad i thaistil med bar och biljardbord men men får se vad det blir i slutändan.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K