Hus för oss dödliga

"legolas " sa:
Med tanke på ditt hälsotillstånd så är det nog mer tillrådligt att du sätter dig på verandan och bara andas, och låta det vara din framtida tillvaro.

Och med tanke på det det, så är det nog en bra ide´att du säljer en av dessa till mig .....är i behov av något bättre än det skräpet jag har idag, :wai: :wai: :wai:

legolas
Den här kan du få för 70.000 SKR, Nypris 90.000 :)
Vad det är? En digital Hasselbladare...
Jag skojar, har inte haft en Bladare på 30 år...

3370087380.jpg

"andrejsdenruskige " sa:
Har du systemkamera så är det väl bättre att köpa sig ett undervattenshus?
Så kan det vara, om man kan tillräckligt om fotografering. Annars är detta ett bra alternativ...

Men den har ju fått dåliga recensioner medan HTC one ska vara grym. Själv valde man fel en S4.

Ser jättefint ut Jonas!! Lycka till med fortsättningen av husbygget!!! :nod:

Areeya

"Jonas " sa:
Detta gälde i Sverige farsan vet inget om byggmaterial i Thailand, en takläggare som var på samma bygge som farsan angående betong vs tegel.

Har fast pris så kostar inget extra, gjorde klart i början att vi kommer få stoppa nån gång under bygget beroende på hur fort dom bygger eftersom jag inte har något sparat sen innan och måste få in pengar till att betala varje steg. Nu har bygget gått långsammare en sagt så har inte behövt stoppa och bara 700 000 baht igen så är huset betalt.
Var och kollade taket nu och skall nog kunna bli klart om en vecka.
Men dem har ju levererat fel takpannor fått classic gray (ljusgråa pannor) skulle ha pewter gray (svarta pannor med grå intoning). Får jag se hur jag skall göra här var 2 månaders leveranstid på pannorna och vill ju ha det lagt innan regnsäsongen.
vilka takpannor blev det ?

huset kommer bli kanonfint,
var ska poolen vara,biljardrum etc.

Vi fick nya pannor levererade tog bara 1 vecka.

Poolen blir jämter huset, har mycket mark kvar att fylla ut med trädgård och pool, men vet inte riktigt än hur jag skall göra.
Tänker att med en utomhuspool blir det mycket rengöring + vaknar upp så har alla ormar letat sig dit för ett svalkande dopp :) Men man vill ju helst simma runt utomhus och rengöring skall man väl ha tid med.
alternativ 2 man kunde göra en inomhuspool, huset över poolen skall ha platt tak, glas runt om, ett rum för ett litet gym och uppe på bygga en träterass med ett litet bygge i Thai stil som jag kan ha bar och biljard i.
Men får se huset först så får man se, alternativ 2 låter dyrt, kollat lite på pooler på nätet priserna varierar så mycket.

Angående telefon, läste på M3 igår recensioner rankades.
1. HTC one 2. sony Xperia Z 3. Samsung S4. Så var har du läst att sonys har fått dåligt betyg? Eller kanske var kameran du menade? Där rankades det 1. Samsung s4 2. HTC one om jag inte minns fel.

"Jonas " sa:
Vi fick nya pannor levererade tog bara 1 vecka.

Poolen blir jämter huset, har mycket mark kvar att fylla ut med trädgård och pool, men vet inte riktigt än hur jag skall göra.
Tänker att med en utomhuspool blir det mycket rengöring + vaknar upp så har alla ormar letat sig dit för ett svalkande dopp :) Men man vill ju helst simma runt utomhus och rengöring skall man väl ha tid med.
alternativ 2 man kunde göra en inomhuspool, huset över poolen skall ha platt tak, glas runt om, ett rum för ett litet gym och uppe på bygga en träterass med ett litet bygge i Thai stil som jag kan ha bar och biljard i.
Men får se huset först så får man se, alternativ 2 låter dyrt, kollat lite på pooler på nätet priserna varierar så mycket.

Angående telefon, läste på M3 igår recensioner rankades.
1. HTC one 2. sony Xperia Z 3. Samsung S4. Så var har du läst att sonys har fått dåligt betyg? Eller kanske var kameran du menade? Där rankades det 1. Samsung s4 2. HTC one om jag inte minns fel.

Vad är din tanke med storlek på pool,
Känslan jag har är att den inte behöver vara så stor.
Jag funderar själv att bygga en inomhuspool jag kommer
kolla upp detta under nästa månad,vi kan väl pm varandra
när det drar ihop sig .

Kanske någon hittat något bättre/billigare,

Magnus det finns ett företag i udon thani som heter peterpoolthailand.com har försökt fråga på detta forum om det men ingen verkar veta men vad jag hört av andra och sett på deras hemsidan ska det vara både okej och billigt även hört att peter ska va svensk men vet ej.

Bygg inte för liten pool vad ni gör, man vill gärna kunna ta ett par simtag och få plats några st, poolparty är alltid trevligt :)
Själv tycker jag att 8*4 är minimi mått, har en på 7,2*4 i Svedala och ångrar att jag inte la på en mursten extra.

"FA " sa:
Bygg inte för liten pool vad ni gör, man vill gärna kunna ta ett par simtag och få plats några st, poolparty är alltid trevligt :)
Själv tycker jag att 8*4 är minimi mått, har en på 7,2*4 i Svedala och ångrar att jag inte la på en mursten extra.
mycket bra info, ska tänka på detta , poolparty låter trevligt.kan du utveckla dina erfarenheter av dessa ;)

Får väl byta vatten efter ett sånt poolparty gissar att det ær många som inte orkar gå till toaletten.

"Phonta " sa:
Tack , nu la du ribban för vad det SKALL kosta utan blåsningar ...
Den blev det karma för :)

Beror ju på vilken typ av hus man bygger, själv hade jag 2 firmor la bud på ett fastpris, 2.3 millioner baht för huset inkluderar allt utan köket för jag skall ha IKEA kök. Då är det på ca180-190m2 boyta.

"Sir One " sa:
Så kan det vara, om man kan tillräckligt om fotografering. Annars är detta ett bra alternativ...

Du kommer sällan hålla dig över 12meter eller 18meter för den delen om du ska dyka, dessutom vill du ju ha marginal till vad kameran klarar? Nej de där är rena skiten för att vara ärlig när det gäller dykning. Det borde användas som tåliga kameror som tål regn och damm och ev snorkling. Men bra kameror förutom dykning är de säkert!

Ska du kunna dyka köp en kompaktkamera av hyfsad kvalitet behöver inte bli dyrt kanske 2000kr sen ett riktigt hus för 1500kr till den. Då kan du dyka hur mycket du vill och har ett bra fodral som flyter för kameran när det går villt till som vid djungelstrapatser, kajakturer, bad på stranden och i resväskan på flyget. :wai: :wai:

Denna set up kan du ta väldigt bra bilder med, speciellt närbilder/makro då ljuset från blixten orkar nå fram. Ska du ta vybilder eller mer avancerat då blir det dyrt :)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K