Hus för oss dödliga

brorsan: det ser riktigt bra ut nu :)

Får hoppas att det inte kommer några konstiga saker på besök under nattetid :)

då är det väl bara köket kvar nu och ev. elen då

Ja Brorsan köket e kvar men de tar ja själv när ja kommer ner..
elektrikern ska bara dra ut elen från huset sen e den klar den me
Nu har dom haft Pitee där så nu måste Ket sova där 3 dagar ....

glimten66 :wai:

"glimten66 " sa:
dom har klagat på att dom kan göra 3 hus medans dom gör vårat badrum...

Mycket blev fint t ex ytterdörren.

Trappan ser farlig ut. Hoppas att bara lättviktare kommer att gå där, så den håller även om man inte kliver på mitten :)

Vad är totalkostnaden?

Hej bror
ja nu e de invigt enligt dom thailändska traditionerna.....
inte så mycke att göra bara köket inne men sen e de ju allt ute me som ska göras altanen me grill...

Lunkan
ingen fara tungviktare har redan prövat den , skulle kanske behövt ett räcke men de förstör designen så ja får köpa plåster i stället :)
trappan e helt stum sviktar eller rör sig inte alls :thumbsup:
med elektrikern inräknad ligger kostnaden på ca:530000 THB o köket kostar kanske en 100000 THB tror ja vi får se i sommar när vi bestämmt hur de ska se ut eller rättare sagt när ja bestämmt hur de ska se ut ;D

Glimten66,

Det låter som ett mycket anständigt pris, allt ser väldigt fint och påkostat ut. Jag håller med Lunkan, ytterdörren ger ett fint första intryck, så även verandan. Snyggt med allt trä precis som du skriver. Toa/badrum ser också tjusigt ut. :thumbsup:

Vi hade också välsignelse av vårat hus i samband med vår buddhistiska vigselceremoni i somras, 9 munkar kom både på eftermiddagen och tidigt på morgonen efter. Synd att du missade det, det var en upplevelse. :nod:

Jag skall försöka plåta lite i sommar när vi är där nere och sedan försöka lägga upp lite bilder här på våran kåk, får se om jag lyckas. ???

MVH
Berralund :wai:

"Berralund " sa:
Glimten66,

Det låter som ett mycket anständigt pris, allt ser väldigt fint och påkostat ut. Jag håller med Lunkan, ytterdörren ger ett fint första intryck, så även verandan. Snyggt med allt trä precis som du skriver. Toa/badrum ser också tjusigt ut. :thumbsup:

Vi hade också välsignelse av vårat hus i samband med vår buddhistiska vigselceremoni i somras, 9 munkar kom både på eftermiddagen och tidigt på morgonen efter. Synd att du missade det, det var en upplevelse. :nod:

Jag skall försöka plåta lite i sommar när vi är där nere och sedan försöka lägga upp lite bilder här på våran kåk, får se om jag lyckas. ???

MVH
Berralund

ja ja tycker me de e synd ja missa de men men

tack för alla komplimanger om huset..
Ja tycker själv vi har lyckats bygga ett hus till en rimlig peng verandan bara älskar ja o som du säger vi har använt mycke trä men allt trä vi använt e beställt av lokala gubbar o bara av bästa sort inte de du ser på global frugan din vet säkert namn på trä sorterna men ja ska kolla va dom hette o lägga in de sen..allt golv e smugglat o mutat för att få de till vårat hus dom körde på nätterna..

ytter dörren har frugan jobbat hårt me o målat me guld färg på drakarna o fåglarna tog henne rätt lång tid ..
Men måste säga hon har gjort ett jätte jobb hon har målat o lackat allt o slipat golvet till värat sov rum på övervåningen tex...plus mycke mer

Väntar me spänning på bilder från di senare...

Ja, mycket bra kostnad, speciellt eftersom du skrev att byggarna tyckte att badrummet krävde väldigt mycket extrajobb :)

Ungefär hur många timmar har ni jobbat själva?

"Lunkan " sa:
Ja, mycket bra kostnad, speciellt eftersom du skrev att byggarna tyckte att badrummet krävde väldigt mycket extrajobb :)

Ungefär hur många timmar har ni jobbat själva?

Själv har ja inte lagt ner så många timmar men gumman har nog lagt ner en 8 tim om dagen i 4 månader me eget jobb o super wise..
badrummet e en historia för sig själv ..
du vet ju hur dom lägger klinkers gärna rakt så de blir lätt här har dom fått kapa alla hörn så hon kan lägga in en blå mosaik imellan det kan du se om du förstorar bilderna från bad rummet..
lika dant i hall kök där har hon lagt dom diagonalt fråga era tanter va chang tycker om de ;D

Visade bilderna och nämnde priset för frugan. Hon kan inte fatta att ni har fått det till ett så bra pris, hon gissade att det låg mellan 900.000 och en mille. Så bra gjort! :D

Ja, bra gjort!
("Min" tror att ett 200 m2 med normallösningar normalt kostar c:a 1 mille om man inte jobbar något själv (annat än målar en del invändigt).

Golvet innanför ytterdörren är mycket fint också.

Vet inte om jag vill krångla till det i badrummet.
Hur är det med risk för fuktskador i badrum i Thailand? Bygger de med fuktspärrar o d, eller behövs inte det?

((Jag tänkte försöka få kolla på lite av varje undertiden de bygger då jag kommer ner till Thailand, så det blir lättare att tänka ut vilka lösningar, som passar bäst. T ex är det ju knepigt om flera rum vill ha samma hörn av huset :)

Hej o tack...

de går o hålla ner priserna om man skippar dom stora bygg företagen som finns
vi började me snickare från byn men dom fick sparken av tanten hon sa dom va odugliga o lata
sen fick vi tag på ett par från en annan by o dom har varit helt underbara o verkligen lyssnat på tanten även fast som dom säger farang ting tong mak mak
men mycke av mina o hennes ider har dom gillat när de blivt klart
har varit svårt för dom o tänka sig hur de ska se ut
sen de viktigaste e väl att åka runt till många byggvaru hus o kolla priser ..

senast i dag va tanten ute i skogen o högg ner trän till vårat räcke på över våningen blir lika dant som på balkongen

får hem en cd nästa vecka me massor av nya bilder som ja då kommer att lägga in

Hej Glimten66,

Tack för de fina bilderna, roligt att se. Det är allt en ordentlig sugga som ligger i stian. Mycket "moo" där. ;D

Du kommer att få mycket glädje av den kåken, den saken är helt säker. :nod:

MVH

"Berralund " sa:
Hej Glimten66,

Tack för de fina bilderna, roligt att se. Det är allt en ordentlig sugga som ligger i stian. Mycket "moo" där. ;D

Du kommer att få mycket glädje av den kåken, den saken är helt säker. :nod:

MVH
Tackar Berralund
ja de tror ja me att ja får
o suggorna e stora o goa ;D
kommer att lägga in bilderna ja får nästa vecka där me där kan du se mer av va bya livet har att erbjuda o hur huset blir till

Det ser jag fram emot, jag har en del att leva upp till när vi kommer ner i sommar. Är tyvärr ingen vidare fotograf, men jag skall göra mitt bästa.

Hej här kommer lite fler bilder några e äldre än dom som ja redan lagt upp cd kom i går
o så e de en bild på chefen me :nod:

]

lägger in flera snart nu kom de ju en hel drös me den nya cd:n

glimten66

o här e några på dörren som hon har målat

DSC03000.jpg

DSC02999.jpg

DSC02998.jpg

DSC02997.jpg

Mycket tjusigt, man blir nästan avundsjuk. :thumbsup:

Frugan hävdar fortfarande att det är omöjligt att bygga ett sådant hus med så mycket trä för de pengarna trots att din tilak gör mycket själv. Så än en gång - bra gjort!!! :nod:

Mycket imponerande Glimmten :).

Bra att veta vem man ska fråga om råd när (om ) det blir dax.

/Ulle

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar