Hus för oss dödliga

Så här såg huset ut när jag kom i slutet av november

;)

ImageUploadedByTapatalk1356778390.029815.jpg

Lite bilder där vi håller på att få ut en 6-7 lastbilar med jord som hon fick för sig att vi skulle ha efter att hon redan höjt upp marken och fixat pelarna och taket, det tog oss en vecka att få ut all jord då den hade legat och härdat i 3-4 månader, vi fick vattna sen varje kväll så att den skulle bli mjuk

;)

ImageUploadedByTapatalk1356781343.504426.jpg

ImageUploadedByTapatalk1356781376.902317.jpg

Gott o veta Lasse att du fick jobba lite denna gång ;)
Du fär komma över när ja kommer hem o visa alla bilder

"glimten66 " sa:
Gott o veta Lasse att du fick jobba lite denna gång ;)
Du fär komma över när ja kommer hem o visa alla bilder
Det vårt lite jobbigt i slutänden att få ut allt men det tog bara en vecka ;) nu får hon fixa så att baksidan blir bra så att vi kan bygga ut med toalett och vardagsrum så småningom
Får göra det, då kan jag även kolla på dina

Rätt där lasse sätt na i arbete dom ska inte gå o lata sig o tro att pengar växer på trän

"glimten66 " sa:
Rätt där lasse sätt na i arbete dom ska inte gå o lata sig o tro att pengar växer på trän
Precis, lite nytta ska dom göra, sitta på arslet kan dom göra nån annan gång ;)
Då blir det iaf ett större kök och ett större vardagsrum då utbyggnaden bli på runt 30-32 kvadrat eller så, får se om vi glasar in vardagsrummet eller hur vi gör.
Sen så tar ytterdörren ca: 2 månader att få från det att vi beställer den, dock så blir det en annan skjutdörr som är lite dyrare

"Glimten " sa:
Precis, lite nytta ska dom göra, sitta på arslet kan dom göra nån annan gång ;)
Då blir det iaf ett större kök och ett större vardagsrum då utbyggnaden bli på runt 30-32 kvadrat eller så, får se om vi glasar in vardagsrummet eller hur vi gör.
Sen så tar ytterdörren ca: 2 månader att få från det att vi beställer den, dock så blir det en annan skjutdörr som är lite dyrare

Bra där för det finns tillräkligt me bre rövade thai brudar i sverige fan dom flesta som man ser i svedala har samma rövar som farang kärringarna har o det e ju inte de vi vill ha ;)

"glimten66 " sa:
Bra där för det finns tillräkligt me bre gluteus maximus thai brudar i sverige fan dom flesta som man ser i svedala har samma gluteus maximus som farang kärringarna har o det e ju inte de vi vill ha ;)
Nä, det vill man inte ha ;)
Kommer fler bilder senare, ska bara orka starta upp datorn och skicka in bilderna först från kameran, dessa bilder hade jag i telefonen

Underbart att se ett hus växa upp i Thailand, senare i mitt liv ska jag dela med mig också av mitt hus.

Lackfärgen användes till dörr karmana, sista bilden är baksidan där utbyggnaden blir, bara för gumman att röja lite i spenaten först

uploadfromtaptalk1356804980329.jpg

uploadfromtaptalk1356805017456.jpg

uploadfromtaptalk1356805062870.jpg

uploadfromtaptalk1356805119280.jpg

uploadfromtaptalk1356805181040.jpg

Så ser det ut nu, börjat med golven andra våningen efter det blir det takläggning. Får man se hur det ser ut när man kommer tillbaks om 4 veckor.

20121225_164630.jpg

Men verkar som jag får grannar. Doktorn har börjat bygga med men mellan mig och han har carabao köpt mark men där händer inget dom va här i mars rensade upp marken men efter det har den bara växt igen och på andra sidan köpte nån en halv rai i förrgår.

Är detta gängse sätt att bygga hus på i Thailand? Upp med väggarna och sedan gjuta ett tunt lager på underliggande mark? Inget bärlager i form av macadam?
I mitt stilla sinne har jag tänkt mig en gjuten platta på ett bärlager på vilken man sedan reser väggarna. Inga bärande stolpar som man kan springa in i utan bärande väggar med ett ovanliggande betongbjälklag. Fast jag är väl miljöskadad här hemma.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K