Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Jo, blir förbannad också som igår Popovic på frågan hur skall ni göra nu i perioden, jo fortsätta pressa och spela vårt spel, fan de har ju inte börjat pressa.

Men vi slår förmodligen Finland och är i final, att det ens är möjligt med det spelet är för mig en gåta?:D

Ja blir det inte en rejäl skärpning nu så vet jag inte. Då går kanske mitt tips om brons in i alla fall.

Tittar på Ryssland-Kanada, vilka hockeylag, de andra är ju bara statister och Rysslands mål nu underbart. Tycker man skall se till att Ryssland och Kanada aldrig kan mötas innan final, vad skall Sverige där att göra eller Finland???

3-2 till Kanada nu 2 minuter kvar. Ryssarna sabbade det för sig själv med ideliga utvisningar i 3:e:mad::confused:

4-2 till Kanada i öppen bur, skit också,hade hellre sett Ryssarna i final

Otroligt var effektiva Kanada är när de får chansen. Ryssarna borde dock stäng matchen tidigare. Jag tror Sverige skulle haft bättre chans mot Ryssland i en ev final. Blir det bronsmatch tror jag inte Sverige laddar om. Känns som vi spelar on ett silver i kväll.

Otroligt var effektiva Kanada är när de får chansen. Ryssarna borde dock stäng matchen tidigare. Jag tror Sverige skulle haft bättre chans mot Ryssland i en ev final. Blir det bronsmatch tror jag inte Sverige laddar om. Känns som vi spelar on ett silver i kväll.
Jag är övertygad om att du har rätt där. Men nu gäller det att piska upp Pekka efter noter, därefter kan vi börja snacka.

Senast redigerad av en moderator:

Precis, Ryssarna passar Sverige bättre men ryssarna brände 3:e perioden och matchen med för många utvisningar:(:mad::confused::(

Senast redigerad av en moderator:
Jag är övertygad om att du har rätt där. Men nu gäller det att piska upp Pekka efter noter, därefter kan vi börja snacka.

Jo jag tror att vi vinner men tråkigt att inte finalen kan spelas mellan de två bästa lagen och semi mellan R-K var ju egentligen den riktiga finalen.

Kanada får ha en väldigt dålig dag om Finland eller Sverige skall rubba dem. Det som gör att ryssar och kanadensare är så bra är att de har sådan vilja som ger dem superkrafter genom en hel match, de öser på i 100 hela matcherna och det knäcker för eller senare alla andra lag.

Vinner inte Sverige idag är de 4:a antagligen, för ryssarna släpper inte bronset.

Ska bli fantastiskt roligt att titta på matchen ikväll:), det känns lite som upp till bevis nu. Som ni vet har ju 3 kr det mest namnkunniga laget i detta Vm, men spelet har inte stämt:thumbsdown:. @Lyco , och @Janne, ni har redan sagt det som skall sägas, ni har rätt:wai:. @Berralund och jag lever väl mer på hoppet känns det som just nu innan nersläpp:nod::)

hahaha.., jag blir så trött, intervjuade de Strålman.
-vad skall ni göra för att hålla spelet i 60 minuter?
- Vi måste komma djupt i deras zon och hålla spelet bakom mål????

Men vad fan är det för en inställning, man gör väl inte mål bakom mål, det är ju just problemet jämt att de bara bökar bakom mål, man skall väl för fan vara framför mål...suck.

En annat vanligt svar man får, som när de intervjuade Bäckström när han gick av bussen:
Hur skall ni spela ikväll för att slå finnarna?
- Gå in och spela och försöka se det som en vanlig match, va:eek: vadå vanlig match det är semifinal i VM, vaaaaaakna. Det är dessa inställningar jag blir vansinnig på.:D:confused:

hahaha.., jag blir så trött, intervjuade de Strålman.
-vad skall ni göra för att hålla spelet i 60 minuter?
- Vi måste komma djupt i deras zon och hålla spelet bakom mål????

Men vad fan är det för en inställning, man gör väl inte mål bakom mål, det är ju just problemet jämt att de bara bökar bakom mål, man skall väl för fan vara framför mål...suck.

En annat vanligt svar man får, som när de intervjuade Bäckström när han gick av bussen:
Hur skall ni spela ikväll för att slå finnarna?
- Gå in och spela och försöka se det som en vanlig match, va:eek: vadå vanlig match det är semifinal i VM, vaaaaaakna. Det är dessa inställningar jag blir vansinnig på.:D:confused:
Jag hörde också,, men än har jag inte målat fan på väggen ,,, än, ska väl tilläggas. Lets get ready for rumble.:) Kom igen nu Sverige för faaaaaaaan:mad:

Det visar sig snart. Nedsläpp om en minut. Ha tålamod enligt Garpenlöv. Det behövs mer än så, en massa jävlar anamma!

Jag hörde också,, men än har jag inte målat fan på väggen ,,, än, ska väl tilläggas. Lets get ready for rumble.:) Kom igen nu Sverige för faaaaaaaan:mad:

Nä inte jag heller men är så trött på denna eviga demokratiska, velourmesiga, diplomatiska och inte tycka att man är bra attityden jämt och ständigt.

Säg som det är istället. - Vi skall klämma skiten ur finnen:D:D

Mååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå 1-0

Nä inte jag heller men är så trött på denna eviga demokratiska, velourmesiga, diplomatiska och inte tycka att man är bra attityden jämt och ständigt.

Säg som det ä'r istället. - Vi skall klämma skiten ur finnen:D:D

Mååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå 1-0
Det börjar i alla fall lovande, utöka nu!!

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp