Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Hahah ser på Finsk TV, men med svensktalande kommentator, han efterlyser nu en "turboknapp eller lustgas" för Lejonen, erkänner sig helt utspelade och inser att de har en bra målvakt med tur som håller ned siffrorna.
Som Svensk äe man nog lite mer kritisk och tror att målen bara ska rulla in, men det är inte så enkelt på denna nivå.
Men kul att höra den finska kommentatorn, finnar är för sköna :)

Ja du har rätt, visst blir vi hemmablinda och mycket av gnället är väl önsketänkande än realism mm:D

Nog har finnpekka spelat upp sig de senaste minuterna, jag tar inte ut någonting i förskott. En tvåmålsledning är ingenting i ishockey.

Ja, skulle inte förvåna om de knäppte till lönnlöven också även om oddsen är minst sagt dåliga. Men kan svenskarna bara få dem ur rytmen så kan allt hända!!

Otrolig vändning på gång. Ryssarna hade 4-0 inför 3,dje, nu 4-3 oj,oj. Ikväll gäller det, vad tror ni? Jag är inte ett skit nervös inför detta drama, bara lite;). Sista matchen, så det är bara gå in och köra skiten ur sig:)
Heja Sverige:thumbsup::)

Otrolig vändning på gång. Ryssarna hade 4-0 inför 3,dje, nu 4-3 oj,oj. Ikväll gäller det, vad tror ni? Jag är inte ett skit nervös inför detta drama, bara lite;). Sista matchen, så det är bara gå in och köra skiten ur sig:)
Heja Sverige:thumbsup::)

Ja allt kan hända, 5-3 målet av ryssarna, så vill jag se svenskarna, vilja, vilja, vilja och jävlar anamma:D

Jag har känt mig så säker på förlust hela dagen men nu börjar det kännas som att det finns en chans. När jag verkligen börjar tro på VM guld så kommer bli nervöst. Kul med riktigt bra hockey, även om det bara varit bitvis bra.

Kom igen nu, sista matchen för säsongen. Tok taggade hockeylirare som måste vara enormt disciplinerade, usch nu blev jag nervös :eek:

VM-guld, VM-guld :wai::D Vi ses i fontänen :D

Man är ju positiv så man tror ju att de kanske kan ... så kom igen nu ... nu ger vi järnet ...

Bra där Bäckis,,, det är bara och köra på:). F,n Nu blev jag nervös.. ;) Igen 55555. Vi vinner med 4-3 :)

Jovisst, vi måste ju tro på det, kan Pekka skaka om ryssarna så är Kanada ingen omöjlighet, kan 3 kronor bara sätta passen, ta emot passen, sluta feppla, vara distinkta och resoluta och skjuta utav bara fan så fort de får tillfälle så vinner vi.

Det viktigaste är att ha inställningen att alla anfall skall sluta med ett skott mot mål är vi en bit på väg:)

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
45 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp