Ishockey VM 2018

 
Till skillnad från en del här är jag inte lika förtjust i Sveriges spel. De 2 första matcherna ok, de två senaste visar de på nonchalans och arrogans. De vet att de är överlägsna och bara åker omkring och fjantar sig, tar inget på allvar, massor av felpass, slarv och överarbetat snideri.

I en sådan här turnering måste man vara superkontrollerad, vaken och på tårna hela tiden för att hålla uppe ångan och spelet när det senare vankas slutspel.

Är livsfarligt att möta små lag och allt går så lätt, se på Finland, de var 100 % säker på en enkel seger men de bet i för stor isbit, rätt åt dem, underbar match, såg den istället för sömnpillret Sverige-Österrike.

Någon ny trend har tydligen uppstått i svenska laget "passa bakom ryggen", förstår inte varför de helt plötsligt lagt sig till med den olaten, massor av bakom-ryggen-pass gick åt fanders och tappade puckar i mittzone och egen försvarzon, nä rakt, enkelt och effektivt spel, annars kommer Sverige inte längre än kvartsfinal.:)
 
Till skillnad från en del här är jag inte lika förtjust i Sveriges spel. De 2 första matcherna ok, de två senaste visar de på nonchalans och arrogans. De vet att de är överlägsna och bara åker omkring och fjantar sig, tar inget på allvar, massor av felpass, slarv och överarbetat snideri.

I en sådan här turnering måste man vara superkontrollerad, vaken och på tårna hela tiden för att hålla uppe ångan och spelet när det senare vankas slutspel.

Är livsfarligt att möta små lag och allt går så lätt, se på Finland, de var 100 % säker på en enkel seger men de bet i för stor isbit, rätt åt dem, underbar match, såg den istället för sömnpillret Sverige-Österrike.

Någon ny trend har tydligen uppstått i svenska laget "passa bakom ryggen", förstår inte varför de helt plötsligt lagt sig till med den olaten, massor av bakom-ryggen-pass gick åt fanders och tappade puckar i mittzone och egen försvarzon, nä rakt, enkelt och effektivt spel, annars kommer Sverige inte längre än kvartsfinal.:)
Du har säkert alldeles rätt men det är nu taktik och teknik skall finslipas inför kommande matcher. Jag tror säkert att ungtupparna är tillräckligt hungriga och fokuserade på att visa upp sig för att skärpa till sig när det behövs.
 
Du har säkert alldeles rätt men det är nu taktik och teknik skall finslipas inför kommande matcher

hehe..., ja hur man kan finslipa teknik och taktik genom sådant spel som i de två senaste matcherna övergår mitt förstånd.:D men vi får se, kan nog bli bra om vi får hem lite annat folk, för en kedja klarar vi oss inte på allena.
 
hehe..., ja hur man kan finslipa teknik och taktik genom sådant spel som i de två senaste matcherna övergår mitt förstånd.:D men vi får se, kan nog bli bra om vi får hem lite annat folk, för en kedja klarar vi oss inte på allena.
Blir som slaget vid Luzten då!:xmas_smiley:
 
hehe..., ja hur man kan finslipa teknik och taktik genom sådant spel som i de två senaste matcherna övergår mitt förstånd.:D men vi får se, kan nog bli bra om vi får hem lite annat folk, för en kedja klarar vi oss inte på allena.
Måste ge dig lite rätt @Lyco ;), det har stundtals sett väldigt slarvigt ut, på gränsen till löjligt, men det är bra att inte plocka fram krutet förrän det behövs. Hoppas att Nashvillesvenskarna kan komma, om Forsberg, Arvidsson och Ekholm kan, så tror jag det blir guld.:)
 
Jag fick precis en push notis om att Arvidsson är klar och att dom båda andra blir klara när som helst. Detta kan bli riktigt intressant. :)
 
Bra match idag mot Slovakerna, efter halva leder vi med 3-1. Ser riktigt bra ut. Gott att Nashvillesvenskarna kommer,.. Någon som hört om Hörnqvist ansluter?
 
Bra match idag mot Slovakerna, efter halva leder vi med 3-1. Ser riktigt bra ut. Gott att Nashvillesvenskarna kommer,.. Någon som hört om Hörnqvist ansluter?
Du kanske skulle väntat med inlägget:D Jo men samtidigt väntat, förr eller senare kommer ju en motgång även om vi vann.

Slovakien är ju ett lag som alla vet kan slå vem som helst och idag var de på tårna och svenskarna levde väl fortfarande i sin bubbla om att vara överlägsna så bara bra att de fick en flisa i handen.

NHL-spelare, ja visst bra med förstärkning men ingen som helst garanti, såg vi inte minst idag, 16-3 till Sverige i NHL-spelare, vad hjälpe det när vilja, hjärta och det mentala finns hos motståndarlaget.

Ja, Sverige är som vanligt omöjligt att veta var man har, finns bara 2 vägar antingen guld eller så åker de i kvarten. Tjeckerna har kommit igång nu eller också var det underskattning av Ryssarna.

Ja spänningen är olidlig som vanligt, rent kapacitetsmässigt bör Sverige ta sig till final men som sagt var material när det kommer till kritan betyder ganska lite, hjärta, vilja och jävlar anamma mentalitet vinner i längden!
 
Missade dagens match, blev tvungen att prioritera annat. Men det gick ju bra till slut och med kommande förstärkningar blir Sverige oslagbart. :rolleyes:
 
Perfekt! Nu har vi guldet som i en liten ask. ;) :)

Kanske du någon gång skulle pröva att leva i nuet Berra:D, spelar ingen roll om en kock har 17 stekspadar så länge han inte kan laga mat med hjärtat smakar anrättningen inget vidare;):).

Matchen idag visade väl ganska tydligt på detta!
 
Kanske du någon gång skulle pröva att leva i nuet Berra:D, spelar ingen roll om en kock har 17 stekspadar så länge han inte kan laga mat med hjärtat smakar anrättningen inget vidare;):).

Matchen idag visade väl ganska tydligt på detta!
Detta kommer att vara undantaget som inte bekräftar regeln. :D
 
Detta kommer att vara undantaget som inte bekräftar regeln. :D

Ja, naturligtvis Sverige har ju ett superlag på pappret med väldigt många skickliga spelare och mer blir det ju nu och bara det mentala och rätta inställningen följer med skall de ta sig till final.

Dock har ju aldrig Sverige tagit 2 raka, kanske är dags nu!:D
 
Ja, naturligtvis Sverige har ju ett superlag på pappret med väldigt många skickliga spelare och mer blir det ju nu och bara det mentala och rätta inställningen följer med skall de ta sig till final.

Dock har ju aldrig Sverige tagit 2 raka, kanske är dags nu!:D
Och förhoppningsvis var poängförlusten mot Slovakien den väckarklocka som behövdes för en rejäl skärpning av spelet. Det lär som sagt vara bra för ungtupparna.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
9 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar
847
Boonruam Karlsson
B
 
Tillbaka
Topp