Ishockey VM 2018

 
Nu är även Patric Hörnquist från Pittsburgh klar för VM, nyhet direkt från SVT Sport. Nu är det en paradgata mot guldet. :)
 
Helt rätt @Lyco ,, lite snabb där;). Vill även hålla med dig om att ett stort hjärta, och jävlar anamma slår det mesta.:)
Såg också matchen Sydkorea VS Danmark, där Koreanerna hade Danskarna i brygga, för att de spelade just med hjärtat:). Ja. Vi får väl se vad de 4 kan göra för gamla fosterlandet. Tack Peter:wai: för en fantastisk korrekt analys av matchen. Fan .. vad en Chef kan koka ihop,,,:D:thumbsup:
 
Kul VM, ingen logik alls. Danmark slår Finland, Finland slår Kanada, Danmark höll på att torska mot Sydkorea osv.

Ja favoritskap hit och dit, det som avgör är oftast dagsform och nerver och vem som håller huvudet kallt. Finnarna otroligt bra ikväll, har de varit förr är inte kända för bra nerver och vete fan om de håller ända fram. Kanada kan man ju aldrig räkna bort oavsett dagens förlust. Liten varning för tjeckerna, ligger och lurar och har blivit bättre och bättre, är ju luriga alltid med sitt väntespel och sen hugger på snabba kontringar.

De enda som är som förväntat är ryssarna med andra ord man blir inte klok på dem, de gör aldrig mer än de behöver och ser ibland helt ointresserade ut och när de behöver går de upp och gör mål. Schweiz spelade ju inte dåligt men egentligen hade de ingen chans. När Schweiz gjorde mål gjorde ryssarna omgående 1 osv.

Finns ett lag som egentligen, tror jag, alla lag alltid har fruktat och fruktar och det är Sverige, för de har en egen lite avig spelstil som bygger på mycket taktik och strategi, Sverige har sällan bara en strategi i en match utan växlar som ibland kan vara svår att hantera för motståndarna.

De flesta lag har fart, fläkt och speed i sitt spel och ganska lika matcher igenom, har inte Sverige egentligen utan bygger sitt spel mer på strategi och taktik och är alltid svåra att möta, där är faktiskt ryssar och svenskar ganska lika och ryssar har alltid varit mitt favoritlag efter Sverige och Sverige blir man oftast inte heller klok på, precis som ryssarna!:D

Ja skall bli oerhört spännande och följa fortsättningen!
 
En väldigt bra analys där. Man börjar undra om du extraknäcker som hockeyanalytiker. Precis, vad som helst kan hända, jag skall försöka se så mycket jag kan av fortsättningen.
 
Match mot Schweiz nu och det börjar bra. Patric Hörnqvist presenterar sig direkt och gör 2-0 målet. Detta börjar lovande. :thumbsup:
 
Match mot Schweiz nu och det börjar bra. Patric Hörnqvist presenterar sig direkt och gör 2-0 målet. Detta börjar lovande. :thumbsup:
Ja, bra match från Tre Kronor. Svårt att hålla uppe ett sådant spel en hel match men de visade på styrka i tredje, starkt att inte tappa matchen.

Finnarna nere på Jorden i igen, ja jag säger då det. Tippa? Nä går inte. Man får ta en dag i taget eller match i taget!:D
 
Gruppfinal på Tisdag. Frågan är vilka vi får möta i kvarten ????,, ja det är omöjligt att veta i nuläget, men jag tippar på Lettland.;):-\ Än en gång en klockren analys av @Lyco :)

Lättland låter bra det, bara namnet låter lockande.
Fattar inte varför jag har tappat intresset för hockey, spelade själv som ung men kanske detta att här ser man inte ens matcherna och referat efteråt har tappat sitt.
Fast tippar ändå att Finland vinner det hela. :rolleyes:
Annars kan Sverige göra det. Har lite JoBe s känslor här.
 
Ett avbräck är att Elias Pettersson och Eric Gustafsson blev skadade och är borta resten av turneringen. Synd om killarna men samtidigt tur att vi fick in förstärkningarna. Fortsättningen blir riktigt spännande!
 
Ett avbräck är att Elias Pettersson och Eric Gustafsson blev skadade och är borta resten av turneringen. Synd om killarna men samtidigt tur att vi fick in förstärkningarna. Fortsättningen blir riktigt spännande!

Jo, de säger ju det att Elias gjort bra ifrån sig, visst 1 mål men, jag har väl missat honom, vet inte om jag tycker han gjort så mycket väsen av sig. Han känns klen och lite butter, kommer säkert bli bra i framtiden.:D
 
Jo, de säger ju det att Elias gjort bra ifrån sig, visst 1 mål men, jag har väl missat honom, vet inte om jag tycker han gjort så mycket väsen av sig. Han känns klen och lite butter, kommer säkert bli bra i framtiden.:D
Tycker Börje Salming börjar lacka ur lite, inte ett mål dom senaste 33 åren typ! :rolleyes::xmas_smiley:
 
Har just nu sett Canada vinna med 3-0 över Tyskland:eek:, och det var nog den mest ointressanta hockeymatchen i Vm,s historia:blank:. Fattar inte vad det är med Kanadickerna,, speciellt backlinjen, totalt odugliga idag. Men snart börjar allvaret,vaknar nog björnen, kan aldrig räkna bort dom. Ikväll vinner vi mot Ryssarna,:):D och får möta Lettland eller Danmark.:nod: Eller ?
 
Har just nu sett Canada vinna med 3-0 över Tyskland:eek:, och det var nog den mest ointressanta hockeymatchen i Vm,s historia:blank:. Fattar inte vad det är med Kanadickerna,, speciellt backlinjen, totalt odugliga idag. Men snart börjar allvaret,vaknar nog björnen, kan aldrig räkna bort dom. Ikväll vinner vi mot Ryssarna,:):D och får möta Lettland eller Danmark.:nod: Eller ?
Såg lyckligtvis inte den matchen men laddar matchen mot Ryssland.
 
Har just nu sett Canada vinna med 3-0 över Tyskland:eek:, och det var nog den mest ointressanta hockeymatchen i Vm,s historia:blank:. Fattar inte vad det är med Kanadickerna,, speciellt backlinjen, totalt odugliga idag. Men snart börjar allvaret,vaknar nog björnen, kan aldrig räkna bort dom. Ikväll vinner vi mot Ryssarna,:):D och får möta Lettland eller Danmark.:nod: Eller ?
Håller med, mörkar de kapacitet eller är de inte bättre, var ju inte bara denna matchen de såg ut som division 2.

Ja Sverige-Danmark skulle ju vara mumma vilket ös det skulle bli!

Tyvärr tror jag nog Lettland vinner, har sett bra ut de senaste matcherna.

Allt beror på hur mycket allvar ryssarna anser denna matchen har om Sverige vinner. Sverige kommer nog göra allt för att undvika Kanada.
 
Håller med, mörkar de kapacitet eller är de inte bättre, var ju inte bara denna matchen de såg ut som division 2.

Ja Sverige-Danmark skulle ju vara mumma vilket ös det skulle bli!

Tyvärr tror jag nog Lettland vinner, har sett bra ut de senaste matcherna.

Allt beror på hur mycket allvar ryssarna anser denna matchen har om Sverige vinner. Sverige kommer nog göra allt för att undvika Kanada.
Verkar som La Swede vill spela bara mot länder som Afghanistan Burma Venezuela Uganda osv!:p:D:xmas_smiley::rolleyes:
 
Håller man sig bara ifrån utvisningsbåset kan det här bli bra. Börjar av andra har börjat lovande men den ryske målvakten är skicklig.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
9 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar
854
Boonruam Karlsson
B
 
Tillbaka
Topp