Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Några bilder på en som vi i början tyckte var en jättesöt apa men det var bara tills den tog våran medhavda matsäck vart en riktig turistmagnet dock :) Men ej min dryck ;) den hade jag i säkert förvar i ryggsäcken :laugh:

059.jpg

060.jpg

063.jpg

066.jpg

070.jpg

Lite sista om tsunamis igen bara om inte Ledarn och nån annan 66 kanske har något mer att berätta ? Tjejen i brun skjorta kompis med min dam kommer från samma by vi träffades i Bangkok 2008 jättetrevlig prata dessutom engelska vilket för mig var kanon ( inte så många i isaan som gör det ) hon kom från japan för att förnya sitt pass var gift och bodde där men har barn och barnbarn kvar i byn.

Så då tsunamin i japan kom 2011 så självklart bodde hon ju då på ett av ställena som vart hårdats drabbat har glömt namnet men hon var anmäld saknad i över en månad innan hon kunde kontakta sin familj i Thailand var helt oskadd fysiskt men man och hus mm var borta och skälet till att hon överlevde var lite udda kanske när jordbävningen kom så rusa alla hennes arbetskamrater ut medan hon stanna kvar inne på om jag kommer ihåg rätt 4 våningen hon var den enda som överlevde.

308.jpg

436.jpg

437.jpg

Vet inte om man ska skriva för mycket angående tsunamin, arbetskompisen blev av med mamma, pappa och två syrror :(
Tjejens arbetskompis och även min kompis överlevde knappt efter en fantastisk historia. Kompanjonens syrra och systerson överlevde men systersonen var riktigt illa däran. En av mina bästa vänner var där med sin familj, dom vann nån skittävling dan innan så dom drack upp vinsten, han lät inte sina småbarn få gå ner till stranden. Dom bodde på tredje våningen och klarade sig utan skador våning två var helt renspolad.

R.I.P. Alla avlidna och dom närstående drabbade.

Jättefina bilder! Jag gillar även Legos bilder från inlandet och bilder på vardagslivet i Thailand.

Några fler från Krabi och som du säger ledarn på morgon inga problem gå mellan öarna men senare på dan kommer högvattnet in ska tydligen gå att gå mellan ao Nang och railey på morgon också.

Tycker Krabi med omnejd är ett mycket vackert och trevligt ställe helt klart värt ett besök för dom som inte varit där.

Kommer definitivt fara tillbaks dit igen.

077.jpg

083.jpg

082.jpg

"Mackfaktorn " sa:
Några fler från Krabi och som du säger ledarn på morgon inga problem gå mellan öarna men senare på dan kommer högvattnet in ska tydligen gå att gå mellan ao Nang och railey på morgon också.

Tycker Krabi med omnejd är ett mycket vackert och trevligt ställe helt klart värt ett besök för dom som inte varit där.

Kommer definitivt fara tillbaks dit igen.
Håller med om att Krabi är vackert, kommer gärna tillbaks. När vi var där var min fru på smällen vecka 6 tror jag så hon mådde mest dåligt men otroligt vackert var det.

Frågan till ledaren, som han inte förstod när han var bakis så är det väl så att Phi Phi ligger nästan precis mitt i mellan Phuket och Krabi. Vill minnas att det skulle ta två timmar med bil mellan Krabi och Phuket. Vi flög dit så vet inte om bussen men det stämmer säkert med 9 timmar.

Karma för alla fina bilder!

Vet ej om jag nånsin får någon struktur på denna tråd men skit samma vart utslängd från tv och en dator damerna har dansträning inför ett songkran uppträdande.
Sitter och scannar å hitta en bild från koh lanta undrar fortfarande ibland på vilken s exuell läggning personalen trodde jag och polarn hade detta var 2000 byggdes för fullt på lanta då men inge folk vi tog in på en finare nybyggd bungalowby nära stan ca 3 av kanske 15 var hyrda.

Nåväl vi bestämde oss för att äta middag där kl ca 18 var ensamma då ett par lämna precis när vi kom.Tog in en flaska vin till maten helt okej kvalitet för att vara thailand då, när den var slut ville vi ha en till slut så klart men vart inbjudna till deras "vinkällare" å välja en annan vilken bestod av en vit å en röd flaska tog den röda och frågade om vi kunde ta med den till stranden vilket ju självklart gick bra så där ligger vi två vackra falanger i sina bästa år och dricker vin kollar in solnedgången i solstolar för att sen gå till bungen och sova :D :D Så vad tror ni dessa otroligt vackra damer som servade oss trodde ?

025.jpg

028.jpg

030.jpg

"Mackfaktorn " sa:
Vet ej om jag nånsin får någon struktur på denna tråd men skit samma vart utslängd från tv och en dator damerna har dansträning inför ett songkran uppträdande.
Sitter och scannar å hitta en bild från koh lanta undrar fortfarande ibland på vilken s exuell läggning personalen trodde jag och polarn hade detta var 2000 byggdes för fullt på lanta då men inge folk vi tog in på en finare nybyggd bungalowby nära stan ca 3 av kanske 15 var hyrda.

Nåväl vi bestämde oss för att äta middag där kl ca 18 var ensamma då ett par lämna precis när vi kom.Tog in en flaska vin till maten helt okej kvalitet för att vara thailand då, när den var slut ville vi ha en till slut så klart men vart inbjudna till deras "vinkällare" å välja en annan vilken bestod av en vit å en röd flaska tog den röda och frågade om vi kunde ta med den till stranden vilket ju självklart gick bra så där ligger vi två vackra falanger i sina bästa år och dricker vin kollar in solnedgången i solstolar för att sen gå till bungen och sova :D :D Så vad tror ni dessa otroligt vackra damer som servade oss trodde ?

Ha ha ha, du skriver underhållande!!!
Och fina bilder. Karma blir det!

"Janne " sa:
Håller med om att Krabi är vackert, kommer gärna tillbaks. När vi var där var min fru på smällen vecka 6 tror jag så hon mådde mest dåligt men otroligt vackert var det.

Frågan till ledaren, som han inte förstod när han var bakis så är det väl så att Phi Phi ligger nästan precis mitt i mellan Phuket och Krabi. Vill minnas att det skulle ta två timmar med bil mellan Krabi och Phuket. Vi flög dit så vet inte om bussen men det stämmer säkert med 9 timmar.

Karma för alla fina bilder!

Buss till bangkok tar närmare 10-12 timmar. Åker på eftermiddagen och kommer fram tidig morgon. Riktigt tidig. 700 baht. Phi phi ligger mitt imellan koh lanta och phuket. Krabi ligger rakt ovanför Phi Phi alltså även det mitt imellan lanta och phuket men lite mer norr :) 2 timmar till phuket airport stämmer bra från krabi.

Fina bilder från mitt älsklingsområde av thai. Andaman är kärlek :)

Jag som trodde Isaan var alla svenska män med thalandsfru älsklingsområde i Thailand.Så vi är avvikande. ;D ;D ;D

"gunnarg " sa:
Jag som trodde Isaan var alla svenska män med thalandsfru älsklingsområde i Thailand.Så vi är avvikande. ;D ;D ;D

Snälla Gunnar, du upprepar det här som en papegoja. Vet inte om du försöker övertyga dig själv att du valt rätt eller vad det är. Är det någon tävling? Är blått vackrare än rött?

Det finns en massa fina områden i Thailand som jag älskar. Andaman, Koh Samui, stränderna vid Rayong och bergen runt Chiang Mai.

Jag har dock valt att bosätta mig i Isaan för att min fru bor här och förmodligen inte skulle klara av att flytta från familj och släkt med bibehållet gott humör. För mig fungerar det alldeles utmärkt och jag har skapat mig ett nytt socialt liv här.

Visst finns det nackdelar här också men tar man in de nackdelar som de tidigare nämnda områdena har på grund av turistexploatering å tror jag det väger ganska jämnt.

Så vi kan väl acceptera varandras val och sluta tjöta om vilket som är bäst!

"mackes " sa:
Snälla Gunnar, du upprepar det här som en papegoja. Vet inte om du försöker övertyga dig själv att du valt rätt eller vad det är. Är det någon tävling? Är blått vackrare än rött?

Det finns en massa fina områden i Thailand som jag älskar. Andaman, Koh Samui, stränderna vid Rayong och bergen runt Chiang Mai.

Jag har dock valt att bosätta mig i Isaan för att min fru bor här och förmodligen inte skulle klara av att flytta från familj och släkt med bibehållet gott humör. För mig fungerar det alldeles utmärkt och jag har skapat mig ett nytt socialt liv här.

Visst finns det nackdelar här också men tar man in de nackdelar som de tidigare nämnda områdena har på grund av turistexploatering å tror jag det väger ganska jämnt.

"mackes " sa:

Var och en blir salig på sin tro(plats).

Familje middag från Huset där vi visst föresten fick oväntat besök idag ;) ;D En orm på en dryg meter kom visst på besök :) Troligen inte giftig men men iaf

269.jpg

271.jpg

Macken fasen ser ju ut som vi måsta sala lite så du får råd me möbler ;)

Garageuppfarten eller vad man nu ska kalla det kommer vi att använda detta material i något snyggt mönster är det meningen vi hitta ett ställe just utanför khon kaen mot udon thani kostar 50 bht 20kg nån som vet om det är ett bra pris ?

045 (2).jpg

261.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp