Nam Falang
Forumveteran
Läste lite i tråden Big Bike i Thailand eller vad den heter. @nmax hade synpunkter på varför @Joker sålde en hoj som han uttryckt var blanda bästa han haft. OBS detta är inte citat av nämnda skribenter.
Jag har ju en Aprilia Tuono 1100 Factory från 2017. Det ör det mest grymmaste jag både ägt och kört. Varje gång man kastar benet över den så smilar man brett för man vet vad som komma skall. Det är en riktigt grym hoj. Alla sinnen får sitt lystmäte. Ändå står jag nu och överväger att sälja. Varför då kan många undra.
Nummer 1 är att jag vill tillhöra jordelivet ett tag till. Nummer 2, överlever jag så kommer inte körkortet göra det.
Denna hoj inbjuder till aktiv körning. Jag lovar att hornen växer. Den går dessutom att köra så fort att ingen väg går att köra lagligt. Jag har kört den på bana. Kände mig som en fegis. Nästan som om hojen sade till mig ”Du, vi har kommit ut ur depån, dags att gasa”.
Sålde ju min KTM Super Duke GT 2017 då jag förvärvade Aprilian. KTMn hade lika mycket effekt men inbjöd inte alls till samma typ av körning. Nu saknar jag min KTM. Har kommit till insikt att det handlar om mer än bara den ”grymmaste hojen”. Jag börjar säsongen i mars och avslutat i oktober. Början och slutet innebär ganska kalka temperaturer. Det KTMn hade som inte Aprilian har är handtagsvärme och ett visir att krypa in bakom. De flesta milen avverkas till och från jobbet. Vägen till mitt jobb är inte den mest utmanande på MC språk. Mest rakt fram och kö faktiskt.
KTMn var grym på just det. Tugga mil, smidig i kö, varm om händerna. När vägen väl började svänga så tvekade den inte heller. Nä ångrar verkligen att jag sålde. Ångrar däremot inte att jag köpte Aprilian. Vilken upplevelse. Det fina i kråksången är ju att världen inte står still. KTM 1290 Super Duke GT 2019 är uppdaterad. Man får samma goda grundkoncept men uppdaterad på en rad punkter. Jag tror jag kommer att slå till och sälja Aprilian.
Då tycker säkert någon att jag borde behålla Aprilian. Jo helst skulle jag göra det men dessa hojar kostar en slant i försäkring så det känns som om det räcker med en. Dessutom kvarstår problemet att den är för inbjudande att köra fort.
Så här ser KTM GT ut till 2019. Postar en bild på Aprilian också. Vet inte vilken ordning bilderna kommer i.
Jag har ju en Aprilia Tuono 1100 Factory från 2017. Det ör det mest grymmaste jag både ägt och kört. Varje gång man kastar benet över den så smilar man brett för man vet vad som komma skall. Det är en riktigt grym hoj. Alla sinnen får sitt lystmäte. Ändå står jag nu och överväger att sälja. Varför då kan många undra.
Nummer 1 är att jag vill tillhöra jordelivet ett tag till. Nummer 2, överlever jag så kommer inte körkortet göra det.
Denna hoj inbjuder till aktiv körning. Jag lovar att hornen växer. Den går dessutom att köra så fort att ingen väg går att köra lagligt. Jag har kört den på bana. Kände mig som en fegis. Nästan som om hojen sade till mig ”Du, vi har kommit ut ur depån, dags att gasa”.
Sålde ju min KTM Super Duke GT 2017 då jag förvärvade Aprilian. KTMn hade lika mycket effekt men inbjöd inte alls till samma typ av körning. Nu saknar jag min KTM. Har kommit till insikt att det handlar om mer än bara den ”grymmaste hojen”. Jag börjar säsongen i mars och avslutat i oktober. Början och slutet innebär ganska kalka temperaturer. Det KTMn hade som inte Aprilian har är handtagsvärme och ett visir att krypa in bakom. De flesta milen avverkas till och från jobbet. Vägen till mitt jobb är inte den mest utmanande på MC språk. Mest rakt fram och kö faktiskt.
KTMn var grym på just det. Tugga mil, smidig i kö, varm om händerna. När vägen väl började svänga så tvekade den inte heller. Nä ångrar verkligen att jag sålde. Ångrar däremot inte att jag köpte Aprilian. Vilken upplevelse. Det fina i kråksången är ju att världen inte står still. KTM 1290 Super Duke GT 2019 är uppdaterad. Man får samma goda grundkoncept men uppdaterad på en rad punkter. Jag tror jag kommer att slå till och sälja Aprilian.
Då tycker säkert någon att jag borde behålla Aprilian. Jo helst skulle jag göra det men dessa hojar kostar en slant i försäkring så det känns som om det räcker med en. Dessutom kvarstår problemet att den är för inbjudande att köra fort.
Så här ser KTM GT ut till 2019. Postar en bild på Aprilian också. Vet inte vilken ordning bilderna kommer i.