Nya thailändska trafikregler, någon som hör mer om detta?

När man väl vant sig och börjat köra bil så går det bra.
Du är säkert som mig bara lite rädd i början ;)
Nu sen jag köpte min Juke blir det flera timmar om dagen bakom ratten när man är hemma.
Fast tog ett tag när jag flytta till Pattaya innan jag körde moppe eller bil igen kändes lite oroligt med all trafik idag tänker jag inte ens på det känns kolugnt ;)
Det är ju lugnt tills det kommer en farang som bryter trafikmönsret ... så man måste ju alltid vara på helspänd ändå.

Det är ju lugnt tills det kommer en farang som bryter trafikmönsret ... så man måste ju alltid vara på helspänd ändå.

Jo ser jag en farang är jag extra uppmärksam helst om det ser ut som par turister som absolut inte har någon vana i trafiken här.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har precis bokat våra sommarbiljetter med Thai och är inte det minsta orolig. Efter en sådan läxa är det oftast som säkrast, alla rutiner måste stramas åt ordentligt.
åkte med thai air ned till Thailand i dec.2015
Första gången jag var nervös på ett plan.
Med tanke på att man såg en del saker som inte funkade så undrade vad som inte syntes som de fuskat med

Som farang måste man tänka hur thai kör i trafiken, men tillämpa det vi lärde oss i körskolan, dvs. läsa trafiken 200m framför, veta vad du har runtomkring dig i fordonet du kör, vad som är mest viktigt är vad som kommer upp bakom dig, så du har en chans att planera vad som kanske kan hända senare i den framförvarande fordon/trafiken du har.
Visst frugan piper ibland över min körning, men jag är mer rädd när hon håller i ratten el. styret, hon tänker "thai driving" när hon kör...

Senast redigerad av en moderator:
Under alla år som jag har framfört ett fordon i LOS har jag inte orsakat en olycka, men däremot blivit påkörd av oaktsamma förare och nära händelser till plåtskador eget fordon.
Tur bara att man har full försäkring, vilket hjälper en mycket om skadan skulle vara framme..;););)

Måste även säga att de thai jag har haft i bil el. på motorcykeln endast fått beröm av, ingen har klagat eller varit rädda..

Senast ändrad:
Som farang måste man tänka hur thai kör i trafiken, men tillämpa det vi lärde oss i körskolan, dvs. läsa trafiken 200m framför, veta vad du har runtomkring dig i fordonet du kör, vad som är mest viktigt är vad som kommer upp bakom dig, så du har en chans att planera vad som kanske kan hända senare i den framförvarande fordon/trafiken du har.
Visst frugan piper ibland över min körning, men jag är mer rädd när hon håller i ratten el. styret, hon tänker "thai driving" när hon kör...
Man måste tänka thaikörsätt, köra som västlänning, men inse att alla kan svänga ut framför dig!

De är inte alla poliser som har körkort i Thailand .

12106931_436385726570876_6591100901391291436_n.jpg

MCOT HD/Nr 30 på kanalvalet/kontrollen visar vardagar Kl: 23:30, ett program typ liknande"efterlyst", där tar de upp stölder, trafikdårar och andra mindre brott där hjälp behövs för att hitta personer som gjort nått.
Det är tre st killar som står framför kameran och talar, visar videoklipp osv.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp