Thailand har utsetts till världens mest gästvänliga land.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Inte direkta oväntat för oss Thailandsvänner men ändå väldigt glädjande att Thailand har utsetts till världens gästvänligaste land, det är Booking.com som har kommit fram till detta i en undersökning med 21 500 deltagare i 29 länder.
Men det känns ändå både roligt och rätt att Thailand hamnade etta i en sån här undersökning, grattis Thailand.

Här är världens mest gästvänliga land

I Thailand känner vi oss mest välkomna på semestern

2a269875-a999-45ea-a19f-167e5ee35e77

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.6)]FOTO: GETTY
[/COLOR]
e05d93e7-9b97-44f8-a3af-8accba487484
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.65098)]av
Jenny Alexandersson[/COLOR]
RESA[COLOR=rgba(34, 34, 34, 0.498039)]i går 15:51[/COLOR]

En trevlig atmosfär, ett varmt välkomnande och toppservice under resan.
Det är bara några saker som kan ha spelat in när Thailand kammade hem förstaplatsen på Booking.coms lista över världens mest gästvänliga länder

Thailand har varit en stor semesterfavorit hos svenskarna i många år. Särskilt under vintern då de flesta drömmer om att lämna iskalla regnstormar och slaskiga vintergator.

När Booking.com genomförde sin stora undersökning deltog 21 500 personer från 29 länder. De fick svara på frågor om gästfrihet i deras egna hemländer jämfört med andra länder de besökt.
Thailand hamnade på första plats. Majoriteten av deltagarna anser att Thailand är det land som i störst utsträckning är det mest gästvänliga land att turista i.
På andraplats hamnade Indonesien, följt av Mexiko, Taiwan och Indien.

Här är världens mest gästvänliga länder

Mvh isan lover
 
Låter ju lite naivt. Jag har flera gånger om känt av mer gästvänlighet i USA. Speciellt då jag besökt Nashville.

Hej

Håller med om att gästfriheten i USA kan upplevas som stor, kanske speciellt för oss nordbor och Svenskar, men enligt mig är den nog lite mer ytlig än den Thailändska, man får lätt lite en känsla av osäkerhet om dom verkligen menar allt dom säger i USA tycker jag, så i mitt fall rankar jag absolut Thailand före USA, men sånt här är ju högst personligt och subjektivt.

Mvh isan lover,
 
Inte alls att Thailand borde ha första platsen, om någon frågar Ubon, vad sysslar Boking.com med? turister, boende, hotellnätter, och vilka har man då frågat, antagligen sina kunder, och med detta så ser inte jag att bilden blir rättvis, vilken tur dessa turister har haft, som aldrig råkat ut för något negativt, eller har dom suttit inlåsta på hotellrummet hela semestern?
 
Inte alls att Thailand borde ha första platsen, om någon frågar Ubon, vad sysslar Boking.com med? turister, boende, hotellnätter, och vilka har man då frågat, antagligen sina kunder, och med detta så ser inte jag att bilden blir rättvis, vilken tur dessa turister har haft, som aldrig råkat ut för något negativt, eller har dom suttit inlåsta på hotellrummet hela semestern?

Hej

Att det är kunder till Booking som har tillfrågats kan vi ju räkna med och eftersom dom utgörs av resande är det ju en bra referensgrupp att inhämta tyckande ifrån i en fråga som denna.

Själv är jag inte förvånad alls över resultatet, har hört hur många människor som helst uttala sig positivt efter en resa till Thailand, det första intrycket blir nog lätt väldigt positivt.

Det krävs nog kanske ofta att man stannar längre perioder och återkommande för att uppleva och se dom problem som faktiskt finns på djupet.

Mvh isan lover
 
Låter bra det. Att någon upplever annorlunda ändrar inte detta, för de har ju frågat flera än bara en.
Att jag kan känna vänligheten här tror jag beror på mycket hur man är själv.
Själv skulle inte ranka länder så, däremot länder där folk är allmänt otrevliga borde få sig en släng med sleven.
Tar bara ett exempel Tunisien, fast är man arab så kan situationen bli helt annan.
 
Låter ju lite naivt. Jag har flera gånger om känt av mer gästvänlighet i USA. Speciellt då jag besökt Nashville.
Men enligt de som påstår sig veta så är USA folkets gästvänlighet bara påklistrad ,, det anser inte jag , de Jänkare jag känner är genuint trevliga samt artiga ,, I Thailand är du populär så länge börsen är fylld ,men det förstår ju inte den vanlige turisten
 
Thailand med alla regler för utlänningars boende. Dubbla prissättningar för så gott som allt (värst med parker av olika slag) och betalar man ett thaipris så får man verkligen inte ett leende tillbaka.
Mm Booking.com är partiskt.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp