Nya thailändska trafikregler, någon som hör mer om detta?

Vad gäller inrikes flygen så har de ju oftast bättre och nyare plan än i Europa. underhållet kan man ju tänka sig är sämre.

Ett Europa inte klassat ner något bolag är väl att de inte har några flyg till Europa mer än Thai Airways.

Vill dock minnas att Air Asia är bannlyst på vissa ställen i Asien, men det bolaget är ju från Malaysia men har ett eget thaibolag också som sköter inrikesflygningarna ...
Vet jag inte om du missade vad jag skrev, det är just Thai Airways som blivit nedklassat av USA flymyndighet att inte hålla säkerhetstandard och dom klara sig precis att inte bli nedklassade av Europeisk myndighet, har varit en hel del skriverier här nere om att Thai airways inte håller internationell säkerhtstandard.

Senast redigerad av en moderator:
Vi e nu tvungna att flyga Thai eftersom inga andra tar Hunden till ett vettigt pris

En Thai är värdens mästare i å lasta på moppen .

10930141_403262349883214_8106391659431268389_n.jpg

Vet jag inte om du missade vad jag skrev, det är just Thai Airways som blivit nedklassat av USA flymyndighet att inte hålla säkerhetstandard och dom klara sig precis att inte bli nedklassade av Europeisk myndighet, har varit en hel del skriverier här nere om att Thai airways inte håller internationell säkerhtstandard.
Aha missade, du skrev Thai air och jag trodde då det var något annat ... solly ...

Var även en annan sak jag reflekterade över där uppe och det var att det låg inte massa skit längs vägarna.
Kommer ihåg en gång vi var på väg till Chiang mai, ena ungen öppnade fönstret och skulle slänga ut skräp fick en jäkla utskällning av exet.
Sen passera vi provinsgränsen till Phitsanulok då öppnar hon fönstret och hivar ut en hel påse med matrester själv, jag undra vafan hon håller på med vi slänger inte skräp utefter vägana i den här familjen, blev fly förbannad, svaret från henne "now it is ok" och direkt efter skylten vid provinsgränsen såg det helt förjävligt ut längs vägen.
Som sagt kan skilja sig mellan provinser och även glimten66 skrev ju i sin fototråd (tror det var i den tråden) just hur rent det var längs vägarna i Phetchabun jämfört med många andra platser.

Så typiskt thai att inte reflektera över varför det är förbjudet att skräpa ned. Dom tänker bara "Jag vill slippa böter". Samma med hjälm, bälte, nykterhet o.s.v.

Med risk för att folk blir förbannade, under tre år härnere har jag sett fler konstiga människor samt rent ut sagt heldumma som under hela mitt tidigare liv .. Thailändare är väldigt ofta förbannat korkade , vet inte om det beror på lättja eller nonchalans alternativt ointelligens , vill inte tro på det sista utan mer på att de är för lata att använda sin skalle.
De verkar ofta inte se verkan av sin handling , samma som folk med tillex ADHD (perceptionsstörningar) Men ett helt folk kan ju inte lida av denna medfödda defekt

Med risk för att folk blir förbannade, under tre år härnere har jag sett fler konstiga människor samt rent ut sagt heldumma som under hela mitt tidigare liv .. Thailändare är väldigt ofta förbannat korkade , vet inte om det beror på lättja eller nonchalans alternativt ointelligens , vill inte tro på det sista utan mer på att de är för lata att använda sin skalle.
De verkar ofta inte se verkan av sin handling , samma som folk med tillex ADHD (perceptionsstörningar) Men ett helt folk kan ju inte lida av denna medfödda defekt
Säg inte det, jag har en teori om att människor med Asberger´s syndrom klarade sig bättre i f.d. Sovjet. Genetiskt betingat, så jag tror att det skulle gå att diagnostisera väldigt många ryssar med det. Ice, jabba, speed, tjack, kalla det vad ni vill men väldigt många som fastnar på det självmedicinerar mot ADHD eller ADD utan att veta om det. Väldigt poppis i hela sydostasien. Problemet är ju det samma, bristande konsekvensanalys kan bero på lathet, dumhet eller...jag vill inte kalla det sjukdom eller störning för troligen hade de flesta stora uppfinnare något av dessa, Einstein, Da Vinci m.fl

Fantastisk tillbud . 1671 Baht i månaden i 48 månader totalt 80.208 Baht .
Eller 50.500 Baht kontant Baht det blir över 60% ränta .
Det är dyrt att vara fattig i Thailand .

Billig  moppe.jpg

80 döda i trafiken varje dag i Thailand , vad är galt , är det thailändarna sin fel , eller är det den
thailändske motorvägen som är farlig , kan den bliva bättre ?

_t3a1309.jpg

ThailandRoadAccident1.jpg

Fantastisk tillbud . 1671 Baht i månaden i 48 månader totalt 80.208 Baht .
Eller 50.500 Baht kontant Baht det blir över 60% ränta .
Det är dyrt att vara fattig i Thailand .

Billig  moppe.jpg

Människor älskar att betala per månad inte bara i Thailand.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp