Mina foton, gamla och nya.

Nu har vägbygget mellan Nakhon Phanom och Nong Khai nått fram till byn där jag huserar, fint ska det bli.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Betongfundament till broarna.

6.jpg
7.jpg
8.jpg

Men arbetarbostäderna är inte mycket att hurra över, kan nog bli rätt så hett där inne.

9.jpg

Kan ju ta några bilder om anläggning och ingenjörsteknik från byn.

Tur att jag inte nattvandrar i byn och går på fel sida om den vita linjen.

1.jpg

Locket passade inte så bra men var gör de, är ju inte så märkligt att de får rennsa "dagvattenledningarna" titt som tätt.
2.jpg

Här har de verkligen tänkt till och lagt "dagvattenledningarna" på marken och det kanske fungerar till viss del.
3.jpg
4.jpg

Men man undrar ju vad vattnet tar vägen när nivån på vattnet stiger över brunnarnas höjd.
5.jpg

Grannen mittemot våran tomt fyllde på jord.
6.jpg

Men traktorföraren hade lite dålig uppsikt och backade in i frugans mur och det var ju tur att inte ett litet barn stod och tittade på. De har fixat till den lite grann.
7.jpg

Till och med en kossa blev slokörad av den traktorförarens bedrift.
8.jpg

Kan ju ta några bilder om anläggning och ingenjörsteknik från byn.

Tur att jag inte nattvandrar i byn och går på fel sida om den vita linjen.

1.jpg

Locket passade inte så bra men var gör de, är ju inte så märkligt att de får rennsa "dagvattenledningarna" titt som tätt.
2.jpg

Här har de verkligen tänkt till och lagt "dagvattenledningarna" på marken och det kanske fungerar till viss del.
3.jpg
4.jpg

Men man undrar ju vad vattnet tar vägen när nivån på vattnet stiger över brunnarnas höjd.
5.jpg

Grannen mittemot våran tomt fyllde på jord.
6.jpg

Men traktorföraren hade lite dålig uppsikt och backade in i frugans mur och det var ju tur att inte ett litet barn stod och tittade på. De har fixat till den lite grann.
7.jpg

Till och med en kossa blev slokörad av den traktorförarens bedrift.
8.jpg

Hej

Just att lock saknas eller är trasiga på dräneringar och diverse andra anordningar längs vägarna är ett stort problem, undrar hur många olyckor som blir en följd av detta, dessutom tar det ofta väldigt lång tid innan dom åtgärdas, hos oss kan det ta år, under tiden markerar folk hålen med grenar, konor och annat.

Mvh isan lover

Tog mig friheten att parkera på en plats för damer.
1.jpg

Jag brukar använda handikapptoaletter där det finns, riktiga toaletter rent fint och ingen syndaflod, denna var ju även ämnad för mig.
2.jpg

Men denna var ju inte så handikappanpassad, hur ska en rullstolsbunden komma in till tvättstället.
3.jpg

Trevligt ställe konsulatet i Chiang Mai är beläget på.
4.jpg

5.jpg

Min gamla klasskamrat och hans fru som vi sov över hos i Chiang Mai.
6.jpg

Klasskompisens motorcykel.
7.jpg

Fint hotellrum i närheten av Loei när vi tog en övernattning på hemvägen, 380 Baht.
8.jpg

9.jpg

Hotellrummet var billigare än 2 chokladkakor på Villa Market, 430 Baht.
10.jpg

Tog mig friheten att parkera på en plats för damer.
1.jpg

Jag brukar använda handikapptoaletter där det finns, riktiga toaletter rent fint och ingen syndaflod, denna var ju även ämnad för mig.
2.jpg

Men denna var ju inte så handikappanpassad, hur ska en rullstolsbunden komma in till tvättstället.
3.jpg

Trevligt ställe konsulatet i Chiang Mai är beläget på.
4.jpg

5.jpg

Min gamla klasskamrat och hans fru som vi sov över hos i Chiang Mai.
6.jpg

Klasskompisens motorcykel.
7.jpg

Fint hotellrum i närheten av Loei när vi tog en övernattning på hemvägen, 380 Baht.
8.jpg

9.jpg

Hotellrummet var billigare än 2 chokladkakor på Villa Market, 430 Baht.
10.jpg
översta bilden, ja det gäller att bejaka sin feminina sida

Pattayabilder som är några gama.

En trevlig återvinningsman som jag pratat med några gånger och bjudit på en bärs och något att tugga på.

1.jpg

2.jpg

Efter lite prat så vandrade han vidare med sin återvinningssäck.
3.jpg

En glad och snygg kassörska jag handlade en väska av:).
4.jpg

Märkliga personer har jag träffat en och annan i Pattaya och en av dem var en nattlig rugbyspelare:D.
5.jpg

Ja vad säger man, senaste ryska modet:).

6.jpg

Tittar igenom mina minneskort och hittar en hel del.

En av byns"rörmokare" är en riktig fixare, så här såg det ut när jag kom tillbaka i ett uthus efter en Sverigeresa
2.JPG
:)

1.JPG
3.JPG

Det hade ju gått lika bra men plugg för några Baht.
5.JPG

Har ju jobbat som rörmokare så jag gjorde en tavla av detta konstverk och skickade till en arbetsgivare jag haft.
4.JPG

Ett annat exempel.
6.JPG

Använde en träpugg i röret och pluggen här i stället med hjälp av hammare.
7.JPG

Har alltid sagt att tumstock är bättre än måttband.
DSCF1001.JPG

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
3 K
A
A
Svar
15
Visningar