Mina foton, gamla och nya.

Isan Lover

Forumveteran
Kremeringsplatsen och där de gräver ner urnan med aska och benbitar vid en cementstolpe med den avlidnes namn födelse och död.
Visa bilaga 92516Visa bilaga 92517

Det står många cementstolpar intill grusvägen och i skogen i närheten av "krematoriet".
Visa bilaga 92518Visa bilaga 92519

Det finns även kristna l byn och en kyrka drygt 5 km härifrån.
Visa bilaga 92520Visa bilaga 92521

Detta är byn, ibland stavas det Ban Sieo men det kanske inte är så noga men post till mig har hittills fungerat med Ban Sieo Sri Songkhram
Visa bilaga 92522

Visa bilaga 92523
Hej

Visade frugan dom här bilderna på kremeringen och begravningsplatsen, hon sa att man gjorde på samma sätt förr i vår by också, det var innan man byggde ett krematorium och började placera urnorna på tempelområdet.

Den dåvarande begravningsplatsen är ganska nära den plats där byns krematorium finns nu, enligt frugan växte begravningsplatsen stadigt med åren och tog för mycket mark i anspråk, det var en av anledningarna till att man slutade begrava folk på vad som egentligen var jordbruksmark.

Mvh isan lover

stef@n

Aktiv medlem
Hej

Visade frugan dom här bilderna på kremeringen och begravningsplatsen, hon sa att man gjorde på samma sätt förr i vår by också, det var innan man byggde ett krematorium och började placera urnorna på tempelområdet.

Den dåvarande begravningsplatsen är ganska nära den plats där byns krematorium finns nu, enligt frugan växte begravningsplatsen stadigt med åren och tog för mycket mark i anspråk, det var en av anledningarna till att man slutade begrava folk på vad som egentligen var jordbruksmark.

Mvh isan lover
Det händer att andehusen placeras vid rilfälten här.

9.jpg

Men det finns en samlingsplats i skogen, detta från en grannby.

8.jpg

stef@n

Aktiv medlem
Fick erbjudande om att gräva en damm på våra rismarker för 4000 Baht om de fick behålla de överblivna massorna, det var inga större penga så bara gräv sa jag till dem. Jag tyckte det blev riktigt bra så jag så jag bad dem att gräva en damm till men det gick inte för erbjudandet gällde bara en damm per markägare, då sa jag han som verkade vara chefen för grävandet att ni får 5000 Baht om ni gräver en damm till, det blev en damm till i möjligheternas land.
När det blir översvämningar på risfälten så kommer det fisk dit som tar sig till dammen och när vattnet försvinner från fälten så blir fisken fast i dammen.

3.jpg
5.jpg
4.jpg

stef@n

Aktiv medlem
Några foton från byn första gången 1996 när framlidne kompisen Skorpan och jag var där.

Ingen lyx precis, tryckte ihop oss 10 personer i kojan, hönshuset till vänster även om båda ser som det.

6.jpg

11.jpg

12.jpg

Men tv fanns det.
44.jpg

Toaletten.
7.jpg

Sa till frugan som det inte var då, bygg en ny toalett annars sätter jag aldrig mina fötter här fler gånger, jag betalar och så blev det.
45.jpg

Dusch i naturen.
13.jpg

Samma tomt men mycket bättre 11 år senare.
8.jpg
9.jpg

Jag på en fattigmanschopper :D
14.jpg

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Så glad blir frugan när hon får med sig sin favo frukt till Sverige!

Visa bilaga 92961
Det där gamla hönshuset och tillhörande koja måste ha lockat till sig ganska mycket orm?

STT

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Gottland Chao Phraya river foton Thailändskt reseforum 9
A Använda foton utan upphovsrätt. Ordet är fritt 11
A Våra hundar med diverse roliga foton Allmänt thailandforum 20
A foton Allmänt thailandforum 5
Arnold Layne En Floydian gräver fram gamla bilder Expat i Thailand 231
Krille Krilles gamla och nya fiskefoton Allmänt thailandforum 39
Gottland Gamla minnen och bilder Expat i Thailand 27
A Gamla vägen från Buriram längs Kambodjagränsen ner mot Chantaburi Thailändskt reseforum 15
ycc Erhålla nytt pass, Thai-visa i gamla passet Uppehållstillstånd och visum mm 2
Grannen Olsson Mitt gamla lösenord till Yahoo var Wg355@58y$Q2br@f7Nu7 Ordet är fritt 1
K När svärföräldrarna börjar bli gamla och sjuka. Allmänt thailandforum 13
U Gamla bussar i Bangkok och andra platser Allmänt thailandforum 13
M Gamla tidningar Ordet är fritt 3
A Du gamla du fria Allmänt thailandforum 15
A Att bli pappa på gamla dar Ordet är fritt 702
Kycklingen Kycklingens gamla och nya thailandsbilder Allmänt thailandforum 712
Isan Lover Nya Pattaya-Map Ta Phut-motorvägen öppnad. Pattaya forum 3
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
Gottland Inga nya medlemmar pa valdigt lange pa Thai snack Allmänt thailandforum 138
thaikonsult Nya öpettider hos VFS Globals ansökningscenter i Bangkok Uppehållstillstånd och visum mm 0
Krister Nya regler för folk som reser från Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 34
Isan Lover Turistmyndigheten föreslår nya avgifter för turister. Thailändska Nyheter 8
thaikonsult Nya visumavgifter Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover 4 nya fall av Dengufeber i Pattaya. Pattaya forum 1
Isan Lover 4 nya Skytrain stationer öppnas i Bangkok. Bangkok forum 1
Isan Lover Nya problem för Boeing, 38 plan med sprickor i vingarna. Ordet är fritt 4
Isan Lover Nytt körkort och nya regler för MC över 300cc. Thailändska Nyheter 35
H De nya polackerna Funderingar och betraktelser 51
A Norsk detalj på nya 100 bahtsedeln Allmänt thailandforum 0
Isan Lover Nya razzior mot taxichaufförer. Thailändska Nyheter 0
H Foto på den nya kungen Allmänt thailandforum 31
Isan Lover Tesco planerar att öppna 750 nya butiker i Thailand. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Flera nya fall av brott mot 24 timmars regeln. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Nya vulkanutbrott på Bali. Asienforum 7
Isan Lover Nu varnas det för nya sommarstormar. Thailändska Nyheter 0
A Nya regler för retirement Uppehållstillstånd och visum mm 275
kurant Nya regler för Thaiambassaden i Vientiane för visum. Uppehållstillstånd och visum mm 55
JanneMan61 Någon som känner till något om de (eventuella) nya reglerna om privat odlad skog. Allmänt thailandforum 46
nmax Nya visumregler Uppehållstillstånd och visum mm 17
Isan Lover 3 Nya flygplatser ska byggas i Thailand. Thailändska Nyheter 1
Isan Lover Nya attraktioner planeras i Hua Hin. Hua Hin och Cha-Am forum 1
Isan Lover Nya samtal om kanal i södra Thailand. Thailändska Nyheter 105
nmax Är det nya regler på g Allmänt thailandforum 70
Isan Lover Nya modernare Bahtbussar med AC och wi-fi. Thailändska Nyheter 3
Isan Lover Nya regler för bahtbussarna. Pattaya forum 103
Pepsi Frågor angående "nya TS" sidan. Tänker på lite brister i språk eller buggar kanske..? Ordet är fritt 43
manfarang Nya jobb som utlänningar får ha i Thailand Thailändska Nyheter 44
Audirs2 Thailands nya kung. Allmänt thailandforum 99
P "Nya" visumregler till Laos Asienforum 23
Isan Lover Nya sedlar på gång. Thailändska Nyheter 17

Liknande trådar

Topp