Mina foton, gamla och nya.

 
Kremeringsplatsen och där de gräver ner urnan med aska och benbitar vid en cementstolpe med den avlidnes namn födelse och död.
20200626_073336.jpg
20200626_073547.jpg


Det står många cementstolpar intill grusvägen och i skogen i närheten av "krematoriet".
20200626_074009.jpg
20200626_074038.jpg


Det finns även kristna l byn och en kyrka drygt 5 km härifrån.
20200626_062905.jpg
20200626_063013.jpg


Detta är byn, ibland stavas det Ban Sieo men det kanske inte är så noga men post till mig har hittills fungerat med Ban Sieo Sri Songkhram
20200626_072918.jpg


20200626_073336.jpg

Hej

Visade frugan dom här bilderna på kremeringen och begravningsplatsen, hon sa att man gjorde på samma sätt förr i vår by också, det var innan man byggde ett krematorium och började placera urnorna på tempelområdet.

Den dåvarande begravningsplatsen är ganska nära den plats där byns krematorium finns nu, enligt frugan växte begravningsplatsen stadigt med åren och tog för mycket mark i anspråk, det var en av anledningarna till att man slutade begrava folk på vad som egentligen var jordbruksmark.

Mvh isan lover
 
Hej

Visade frugan dom här bilderna på kremeringen och begravningsplatsen, hon sa att man gjorde på samma sätt förr i vår by också, det var innan man byggde ett krematorium och började placera urnorna på tempelområdet.

Den dåvarande begravningsplatsen är ganska nära den plats där byns krematorium finns nu, enligt frugan växte begravningsplatsen stadigt med åren och tog för mycket mark i anspråk, det var en av anledningarna till att man slutade begrava folk på vad som egentligen var jordbruksmark.

Mvh isan lover

Det händer att andehusen placeras vid rilfälten här.

9.jpg



Men det finns en samlingsplats i skogen, detta från en grannby.

8.jpg
 
Fick erbjudande om att gräva en damm på våra rismarker för 4000 Baht om de fick behålla de överblivna massorna, det var inga större penga så bara gräv sa jag till dem. Jag tyckte det blev riktigt bra så jag så jag bad dem att gräva en damm till men det gick inte för erbjudandet gällde bara en damm per markägare, då sa jag han som verkade vara chefen för grävandet att ni får 5000 Baht om ni gräver en damm till, det blev en damm till i möjligheternas land.
När det blir översvämningar på risfälten så kommer det fisk dit som tar sig till dammen och när vattnet försvinner från fälten så blir fisken fast i dammen.

3.jpg
5.jpg
4.jpg
 
Några foton från byn första gången 1996 när framlidne kompisen Skorpan och jag var där.

Ingen lyx precis, tryckte ihop oss 10 personer i kojan, hönshuset till vänster även om båda ser som det.

6.jpg

11.jpg

12.jpg


Men tv fanns det.
44.jpg


Toaletten.
7.jpg


Sa till frugan som det inte var då, bygg en ny toalett annars sätter jag aldrig mina fötter här fler gånger, jag betalar och så blev det.
45.jpg


Dusch i naturen.
13.jpg


Samma tomt men mycket bättre 11 år senare.
8.jpg
9.jpg


Jag på en fattigmanschopper :D
14.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
3 K
A
A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T
 
Tillbaka
Topp