Mina foton, gamla och nya.

 
Nytt här hos oss är att hembesöket för kontroll inför Extension också kostar pengar. 1000 bath.
Så numera är det 1900+1000.
Jag har i 22 år haft Phanom Sarakham, knappt 20 minuter från dig, som min bas och jag har aldrig någonsin haft något besök från Immigration. Fast det klart, skulle jag erbjuda 1,000 Baht för ett besök så lär de dyka upp, riktigt så desperat över kompisar i uniform är jag dock inte ;)
 
Jag har i 22 år haft Phanom Sarakham, knappt 20 minuter från dig, som min bas och jag har aldrig någonsin haft något besök från Immigration. Fast det klart, skulle jag erbjuda 1,000 Baht för ett besök så lär de dyka upp, riktigt så desperat över kompisar i uniform är jag dock inte ;)
Beror kanske vilket extension man har?
Extension 1 år med 90 dagarsrapportering baserat på spouse/family så gäller ett hembesök från immigration innan man får det godkänt.
Även att en granne var kravet här skulle signera och bekräfta att man bodde och levde ihop.
Dom kom med 2 timmars föranmälan, som tur va var ena grannen hemma.
Att dom skulle komma det visste vi, det sa dom på imm men inte när.

Visste detta innan vi sökte då andra på forumet som har 90 dagars rapportering baserat på familj fått genomgå samma procedur.
 
De kommer här rätt ofta utöver kontrollen. De gillar hälsa på och tillbringa tid här då de tycker det är avslappnande hos oss.
De har också erbjudit beskydd 555. Nåja, de sade att det är bättre ringa dem än ordinarie polisen för att slippa problem.
Ja de behöver Kho ror 2, tror jag det hette från ampur, alltså intyget att man fortfarande är gift.
För min del lämnar jag både Ambassadens intyg om giftermål i Sverige, det svenska vigselbeviset och detta intyg från ampur att vi är gifta också i thailand även nu. Ju större lunta de får av mig, desto mindre frågor verkar de vilja ställa.
Nytt här hos oss är att hembesöket för kontroll inför Extension också kostar pengar. 1000 bath.
Så numera är det 1900+1000.
Sist observerade de att jag inte tagit nytt foto på mig. Men turligt nog råkade jag ha samma skjorta på mig som förra året och jag såg likadan ut. De accepterade.

Jo det är synd att det inte finns hjälp av de studenter du talar om. Själv har jag inte sett dem hos min immigration.
Men det skulle säkerligen kunna hjälpa många faranger då det kan kännas riktigt rörigt med alla pappren.

Jag gör alltid klart hela min lunta på datorn hemma och samlar i pdf fil som jag sedan skriver ut och tar med mig.
Dock behövde vi inte betala 1 baht för hembesöket.
Inga extrakostnader utöver den vanliga hos imm, den tusingen gick nog i fickan ;)
 
Dock behövde vi inte betala 1 baht för hembesöket.
Inga extrakostnader utöver den vanliga hos imm, den tusingen gick nog i fickan ;)
Mycket möjligt, förrförra året var det ingen kostnad.
Förra året var det. Man kunde välja att betala i förväg på im kontoret mot kvitto, eller hemma vid besöket.
Jag hade inte kontanter tillräckligt vid im så jag betalade hemma. Dock inget kvitto då ;)
Fikapengar är mycket möjligt då.
 
Jag har i 22 år haft Phanom Sarakham, knappt 20 minuter från dig, som min bas och jag har aldrig någonsin haft något besök från Immigration. Fast det klart, skulle jag erbjuda 1,000 Baht för ett besök så lär de dyka upp, riktigt så desperat över kompisar i uniform är jag dock inte ;)
Haha, var ju knappast jag som erbjöd eller ville.
Det hör till ansökan.
 
Beror kanske vilket extension man har?
Extension 1 år med 90 dagarsrapportering baserat på spouse/family så gäller ett hembesök från immigration innan man får det godkänt.
Även att en granne var kravet här skulle signera och bekräfta att man bodde och levde ihop.
Dom kom med 2 timmars föranmälan, som tur va var ena grannen hemma.
Att dom skulle komma det visste vi, det sa dom på imm men inte när.

Visste detta innan vi sökte då andra på forumet som har 90 dagars rapportering baserat på familj fått genomgå samma procedur.
å en annan har bara haft ett besök, på tolv år med detta visum, det var för två årsedan, o inte betalade jag tusen bht
 
Du måste med kunna bekräfta detta med documentation, från hur reglerna gäller.
Ingen här har ju råkat ut för motsvarande.
O då täcker väl forumet upp de flesta IMG i landet.
Är du helt konstig eller?
Tråden innehållet redan ett antal personer som meddelar att de också har besök av polisen inför godkännande. Det är ingen ny regel utan det här förfarandet finns i thailand, så det är inte kontroversiellt på något sätt.
Vill du inte tro på det, så är det ett problem med dina egna hjärnprocesser som jag inget har att göra med.
De hjärnvindlingar du ger dig in i nästa in dig i, de får du själv ta dig ur.
 
Är du helt konstig eller?
Tråden innehållet redan ett antal personer som meddelar att de också har besök av polisen inför godkännande. Det är ingen ny regel utan det här förfarandet finns i thailand, så det är inte kontroversiellt på något sätt.
Vill du inte tro på det, så är det ett problem med dina egna hjärnprocesser som jag inget har att göra med.
De hjärnvindlingar du ger dig in i nästa in dig i, de får du själv ta dig ur.
Tur man är betrodd då o inte anser som suspekt. Undrar om det är fler som fått besök varje år
Men jag efter frågan på källan, på tusen bht, dina ord tar jag inte så alvarligt
Undrar om det är fler här som betalat tusen bht för hem besök
 
Tur man är betrodd då o inte anser som suspekt. Undrar om det är fler som fått besök varje år
Men jag efter frågan på källan, på tusen bht, dina ord tar jag inte så alvarligt
Undrar om det är fler här som betalat tusen bht för hem besök
Har läst om det på thaivisa, ett flertal som fått hembesök a 1000-2000 bt.
 
Tur man är betrodd då o inte anser som suspekt. Undrar om det är fler som fått besök varje år
Men jag efter frågan på källan, på tusen bht, dina ord tar jag inte så alvarligt
Undrar om det är fler här som betalat tusen bht för hem besök
Du har redan flera personer i tråden här som rapporterar samma sak som mig, att de får besök av polisen före ett godkännande på extension.
Det har ingenting att göra med om man är suspekt eller inte, det är så vissa immigration gör som standard.

Vad du tar mina ord som är ju rätt irrelevant. Gå vidare och tro inte på det om du vill. Jag har ingenting att göra med dina hjärnprocesser och inte vill jag ha med dem att göra heller.
Rimligen borde du inse att ingen bryr sig i vad du tror på, utöver du själv. Det är upp till dig ta reda på om du har mer intresse.
 
Du har redan flera personer i tråden här som rapporterar samma sak som mig, att de får besök av polisen före ett godkännande på extension.
Det har ingenting att göra med om man är suspekt eller inte, det är så vissa immigration gör som standard.

Vad du tar mina ord som är ju rätt irrelevant. Gå vidare och tro inte på det om du vill. Jag har ingenting att göra med dina hjärnprocesser och inte vill jag ha med dem att göra heller.
Rimligen borde du inse att ingen bryr sig i vad du tror på, utöver du själv. Det är upp till dig ta reda på om du har mer intresse.
Nu har du varit lite otrevlig i flera inlägg
Aven jag har fått ett besök, men ingen har berättat att de betalat för detta.
En har läst på ett annat forum att man betalt mellan ettusen o två tusen,
Bara det får ju mig att fundera på trovärdigheten, eller är det så att olika IMG kan även ta olika betalt för visum.
TRor fortfarande inte på detta med betalning för besök.
 
Nu har du varit lite otrevlig i flera inlägg
Aven jag har fått ett besök, men ingen har berättat att de betalat för detta.
En har läst på ett annat forum att man betalt mellan ettusen o två tusen,
Bara det får ju mig att fundera på trovärdigheten, eller är det så att olika IMG kan även ta olika betalt för visum.
TRor fortfarande inte på detta med betalning för besök.
Ursäkta, men jag är inte otrevlig för att jag säger som det är, vad du tror på är helt och hållet din egen ensak och har ingenting med vare sig mig eller någon annan att göra. Även saken att ta sig ur en felaktig tro, är ju också ditt ansvar och ingen annans.
Du kan om du vill, själv kolla med immigration.
Min är här: http://www.prachinburiimm.com/

Nej, vad jag känner till än så länge har ingen immigration ändrat priset för ansökan extension.
Vad gäller den avgift en del börjat vilja ta in för det obligatoriska hembesöket, kan det vara så att vissa immigration börjar se över vart de kan minska kostnaderna för sitt kontor. Varje kontor har egen ekonomi som gås igenom en gång per år av de centrala myndigheterna.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
3 K
A
A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T
 
Tillbaka
Topp