Mitt Liv i Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"hillmer " sa:
Tack för ett vettig svar äntligen.
Dom där priserna gillar jag för då kan man kosta på sig lite lyx i stället som lite resor och så. Tar gärna emot hjälp att få adreser till olika ställen då jag kommer ner

"hillmer " sa:
Dom där priserna gillar jag för då kan man kosta på sig lite lyx i stället som lite resor och så. Tar gärna emot hjälp att få adreser till olika ställen då jag kommer ner
Helt rätt allt ska ju inte gå till hyra, man ska ju leva också!

"Janne " sa:

Men man lever ju i sitt hem mycket när man bor fast här och lite lyx vill man ju ha ;)

Men skall ta mig en tur till Östra sidan och rekognisera med för som sagt man får mer hus för pengarna där och hade ju varit fint att komma ner i pris.
Just nu ligger jag på 13% av månadslönen i hyra så fortsatt ok men kan man komma ner till 7-10% av lönen hade det ju varit bra.

men tänker inte bo någonstans jag inte trivs för jag är dumsnål för tillfället vill jag upp på Pratumnak berget igen tycker om det där håller man sig bara från Soi kasetsin så slipper man ryssarna med men får stå ut med Norrmännen ;) för dom har tagit över hela Pratumnak Soi 2-6 som det såg ut när jag var där uppe och körde runt på alla soierna förra veckan.
Men pga. Det så är det ju svindyrt där uppe med och det byggs en hel del vilket är en nackdel, ett Norskt bolag har byggt upp nästan all mark Pratumnak Soi 3-4.

"Janne " sa:
Ja och speciellt om man inte har så mycket. Blir ju bara för min del att sova där och äta frukost som det ser ut i dagsläget. Vad som händer i framtiden vet man ju inget om ??

Vilket område är bäst där österut Phonta, som jag ja vill ha ett hyfsat hus, område med swimmingpool, inte så noga med egen längre det var änna lite tråkigare, roligare med en pool där man kan se lite folk med.
Sen inga murar runt huset gillar inte alls muren jag har runt huset missar ju all kontakt med utsidan, kan inte hälsa om någon går förbi etc.

"Jonas " sa:
Vilket område är bäst där österut Phonta, som jag ja vill ha ett hyfsat hus, område med swimmingpool, inte så noga med egen längre det var änna lite tråkigare, roligare med en pool där man kan se lite folk med.
Sen inga murar runt huset gillar inte alls muren jag har runt huset missar ju all kontakt med utsidan, kan inte hälsa om någon går förbi etc.
Problemet med gemensam pool är att underhållet ofta är så dåligt så poolen är näst intill obrukbar. Det var den reflektionen vi gjorde när vi letade hus i Pattis. Vi hittade som sagt inget vettigt tillräckligt nära stan. Du kanske har bättre lycka, har ju aldrig träffat dig men att döma av allt jag läst och med tanke på vilka hotell Phonta rekar så tror jag att er smak och referensramar skiljer sig en aning. Inget negativt menat mot nån av er, alla är olika.

"Jonas " sa:
Just den där med inga murar minskar utbudet rejält.
Tycker samma som dig här, hatar när det är en hög mur runt tomten, jag vill kunna sitta på altanen och hojta på grannen och tjöta med folk som går förbi. Ska verkligen bli kul att se om du hittar nåt på darkside.
Här i Hua Hin finns drömvillagen utan murar runt husen men grym säkerhet och fin pool och 2 km till beachen för 25.000/mån ;)

Finns en hel del med gemensam pool samt stor kåk utan murar , ca 15-20000 thbt
/månad .. åk runt i olika Mooban och kolla in alla "for rent" skyltar så slipper ni mellanhandskostnaden som mäklarna alltid tar ... Så görde jag ;)

"Kycklingen " sa:
Hans Svensson verkar ju ha en lägenhet i jomtien, hör med honom om du inte kan hyra den när du är där. Lika gärna som den står tom.

Han har väl skrivit innan att den vill han inte hyra ut och ha andra boende i.

"Kycklingen " sa:
Hans Svensson verkar ju ha en lägenhet i jomtien, hör med honom om du inte kan hyra den när du är där. Lika gärna som den står tom.
Ska ju i så fall bo där 5 månader och då är det ju risk att han vill dit med Nej ska åka runt och kolla när jag är där så får man se vad som händer

"glimten66 " sa:
555 men han kan ju lära dig allt han kan om pattaya o jomtien :):)
Mwn aom dom säger i djungelboken det går ju ganska snabbt ;);)
Tror nog jag hittar vad jag söker själv förutom bostad då som andra har bättre koll på som bor där. Blir ju första gången så ska bli intresant att se. Är ju van vid bra mycket i Thailand så Pattay och tom Walking streat blir inga problem.

Skit.i walking street bara ryssar o araber där.nu för.tiden
Ta dig.till soi LK istället då.bättre o fräschare där

"glimten66 " sa:
Skit.i walking street bara ryssar o araber där.nu för.tiden
Ta dig.till soi LK istället då.bättre o fräschare där
Ska lägga det på minnet. Är kompisen mest som vill dit fast jag sagt åt honom att det är precis som i Patong och Bangla road

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp