Möblera sitt hem i Thailand.

Dataanimationbilder från designföretaget som skall inreda mitt vardagsrum och sovrum när jag går på semester, större soffa än den på bilden dock.
Får se om dom lyckas få till det lika bra i verkligheten.
Byggs måttanpassat.
1526957867731.jpg
1526957862005.jpg
1526957857417.jpg
Dåligt djup på skrivbordet så antar att du inte tänker dig att sitta där med en dator nån längre stund?

Jag skall mest ligga på en liknande altan när den är byggd, inte sitta vid någon dator i sovrummet.

FB_IMG_1524926991968.jpg

Alla ni som bor på olika Villages här i Thailand får man ta med sig sin hund ditt?
Ja men olika villages har olika regler.
Vissa har 0 regler och hundar springer löst som vilken by som helst andra har strikta regler med koppel och inget skitande och pissande i området.

Vet inte hur det är i andra villages men dom jag bott i har ju styrts av samma som en bostadsrättsförening bestående av dom boende i villagen.

Företaget som bygger villagen gör just det bygger och säljer av sen tas styret och beslut gällande villagen över av bostadsrättsföreningen när husen är sålda.

Vissa village ser man att vakter sparkas ingen almänskötsel och alla sköter sitt eget hus i området.

Andra village så sköts det väldigt bra och riktigt fint skötta villages.

Skötseln av villagen betalas med en årsavgift.

Brukar vara en priskillnad på dom villages som bibehåller skötsel och security ;)

Vet jag inte om det är så i alla villages men där jag bott har det varit så att det har skötts av bostadsrättsförening bestående av dom boende där.

Där husen säljs på leasing är det nog inte så för där ligger det ju i den verklige ägarens intresse med, för där har man ju bara köpt sig rätten att hyra ett hus ett tag.

Apropå möbeldesign så såg på internet på en dansk sajt med denna skapelse eller denna är byggt av Nois barndomsväns snickeri. Modellen snodde jag från Danmark, en rumsfördelare och hylla helt enkelt.
DSC_0097.JPG
DSC_0095.JPG
Ja dom bygger ju en rumsfördelare här med mellan köksdelen och tvrummet..
1529477898162.JPEG

Sitter och funderar på om man kan göra nån förberedelse med huset.
Imorgon är inspektionsdagen så väntar mest på att vi skall få nycklarna så jag kan ringa alla bolag och komma och leverera allt vi köpt.
Här är sonens säng vi har köpt som står och väntar på oss på något lager.
Var ju möbelmässa i Pattaya för 5 veckor sen så blev köpt en del där som står och väntar på olika lager, så det mesta är egentligen förberett och köpt för att bara ställas in.
barnsängen..jpg

Imorgon är inspektionsdagen så väntar mest på att vi skall få nycklarna så jag kan ringa alla bolag och komma och leverera allt vi köpt.
Var ju möbelmässa i Pattaya för 5 veckor sen så blev köpt en del där som står och väntar på olika lager, så det mesta är egentligen förberett och köpt för att bara ställas in.
barnsängen..jpg

Vart flyttar du, village eller?
Lycka till med allt.

/ SatanG

barnsängen..jpg
Du kommer inte få en blund om Lilleman skall sova där uppe;)
Annars jättefin säng:thumbsup:

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0