"ragnela " sa:
Här har kommit så många fina inlägg om hur ni träffade era thaikvinnor så jag blir riktigt rörd!
Skönt med alla dessa seriösa män som motvikt till drägget som aldrig borde släppas in i landet.
God tur i fortsättningen med era förhållanden.
Ordet "drägg" kan betyda mycket, från det vi verkligen menar med avskyvärda människor som behandlar ex. kvinnor dåligt eller någon som är harmlös.
Jag tänker på "drägg" som är "harmlös" , super till, kan berätta historier. Jag är inte mycket för barer själv, minns Roger som hade en bar på Soi Welcome, han satt där från öpnning till att baren stängde, drack öl och pratade, var trevlig att prata med, hade humor, kunde berätta roliga historier, på sätt och viss tillhör han kategorin "drägg", tycker nog många som är fina i kanten...En annan är en man drygt 50 som åker ner med sin thai-kvinna (fd.prostis...), han är säkert snäll innerst inne, men han super, ganska rejält, ibland med ryska "kompisar"...-ibland kan han få spel, han c:a 2 meter lång...Rätt var det är kan han klippa till någon...Visst, han är ett drägg på sätt och vis....En stor del av sin tid gör han annat, bl.a åkt över hela Thailand på motorcykel...Han har ett bra jobb i Stockholm, kan vara i thail. halva året...
Det verkliga "drägget" är de som medvetet vill skada eller förnedrar andra, kanske är det de som kommer på korta semesterresor och känner att de kan vara anonyma i Thailand...
för egen del dricker jag mycket sparsamt - allt elände som kan hända kan i stort sett kopplas till alkohol...